20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253248 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #30 på: 18. April 2007, 22:44 »
Nei for det er strengt forbudt å prøve å skjønne hva jeg mener.

Jeg mener ikke at vi skal ta med rubbel og bit av spillere som spilte 2 minutter eller mer under Robsons glansdager. Men Shola Ameobi var i aller høyeste grad DELAKTIG i våre beste sesonger under Robson. Han scoret +/- fem mål og spilte flere kamper. Vi kan ikke si at han da var like delaktig som Carl Serrant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #31 på: 19. April 2007, 14:57 »
Slik jeg ser det så er det ikke store forskjellen på Ameobi og Crouch. Men laget de spiller på er mildt sagt meget forskjellige! Ameobi er bra å ha!
Andreas Martins

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 19. April 2007, 15:52 »
Crouch er fremdeles en klassespiss mens Ameobi er en middelmådighet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 19. April 2007, 16:51 »
Crouch er god fordi han spiller for et lag som gjør han god.
Ameobi er en middelmådighet fordi han spiller på et lag som gjør han til en middelmådighet.

Crouch har aldri vært en klassespiss, og er det ikke nå heller. Han var en middelmådig spiss i Villa og Southampton. På den tiden var Ameobi bedre. Men så ble han kjøpt til Liverpool, og plutselig så scorer han til stadighet. Men det gjør han likevel ikke til en klassespiss.

Det er enorm forskjell selv på en skadet Michael Owen og en Peter Crouch i toppform. Selv om han er skadet, er Michael Owen titusener av ganger bedre enn din "klassespiller", som tidligere bare var en uoppdragen oksekalv.
Ameobi har bedre avslutnings- og skuddteknikk enn Crouch. Jeg mener han har bedre teknikk enn Crouch. Crouch vinner på at han er to meter høy og meget god i lufta. I tillegg er han bedre enn noen på å benytte seg av tjuvtriks for å vinne dueller. Det så vi jo blant annet i VM. Crouch er fortsatt uoppdragen, men han har vokst til å bli en okse som ligner en piperenser.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 19. April 2007, 18:30 »
Haha. Ikke si at Crouch spilte på et så bra lag som Ameobi i Soton.
Crouch har alene bevist at han er en særdeles god spiss i LFC. I tillegg til at han er mye bedre teknisk enn Ameobi, er det mye mer fremgang i hans spill enn det noensinne har vært i Ameobis, som ofte har vært en sinke i angrepsspillet vårt. Samt at han er betraktelig bedre i lufta og i mottakene enn Ameobis "2-metersnedtak". Crouch er på landslaget, og det er dessverre ikke bare på grunn av den stygge drakten han har. Han spilte seg inn på landslaget mens han var Soton-spiller, fullt fortjent.
Crouch mot Ameobi? Any time.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 19. April 2007, 19:10 »
Noe av det dummeste jeg har hørt. Peter Crouch er en klassespiller, noe han har bevist gang på gang både i denne sesongen og tidligere. Han er bedre enn Ameobi på ALLE måter, og som Eilertsen sier: Crouch mot Ameobi? Any time!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 20. April 2007, 18:52 »
Crouch er på langt nær noen klassespiller. Ja, han har etter overgangen til Liverpool blitt en meget god spiller. Likevel vil jeg hevde at Ameobi har bedre avslutningsteknikk, og Ameobi klarer seg bedre uten hjelp av ulovlige tjuvtriks. Ameobi har ikke verdens beste mottak nei. Han er heller ikke i nærheten av Crouch i lufta. Men jeg mener bestemt at Ameobi ikke står mye tilbake for Crouch. Det er godt mulig at Crouch kom på landslaget på slutten av tida i So'ton, men det betyr ikke nødvendigvis at han dermed er en klassespiller. Hadde Ameobi spilt fast i Newcastle tror jeg han også hadde fått et par landskamper.

Det er først etter overgangen til Liverpool at Crouch har blitt fast inventar på landslaget, og det er først etter overgangen til Liverpool at Crouch har blitt betegnet som en god spiller. I Soton var han mer kjent som en drittsekk av dimensjoner som aldri var redd for en nevekamp. Langt mer det enn en klassespiss.

Crouch er MILEVIS unna sine landslagskolleger Rooney og Owen. De to er klassespillere. Det kan man ikke si at Crouch er.

en god fotballspiller har han utviklet seg til å bli. Ja. Men en klassespiller har han aldri vært, og kommer aldri til å bli. Ikke kom her å si at Crouch er like god eller bedre enn Martins.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 20. April 2007, 19:08 »
Det er da heller ingen som har sagt at han er like god som Rooney og Owen, ei heller Martins. Men at han var noen drittsekk i Soton er jeg sterkt uenig i. Og det håper jeg det er flere som er. Han er en nokså typisk engelsk spiss med enorm duellstyrke og god i lufta, samt at han faktisk er dyktig teknisk også. At Ameobi overhodet nevnes som en bedre avslutter enn Crouch er for meg også ganske rart. Ameobi har aldri vært dyktig nok fremfor målet, selv om jeg kan være den første til å innrømme at det var lovende tegn vi så fra ham i starten under Roeder.
Crouch er nødvendigvis ikke en verdensklasses goalgetter som Owen, men likefullt en klassespiller. Har pratet med ulike LFC-fans som er særs godt fornøyd med Crouch, og per dags dato har han den høyeste stjerna hos spissene blant mange LFC-fans. Det er ikke videre dårlig, bare det.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 20. April 2007, 23:13 »
Selfølgelig er Crouch langt bedre enn Ameobi, faktisk kan eg ikkje komme på noke Ameobi er betre enn Crouch på, det måtte i tilfelle være heade-teknikken, men det tar Crouch igjen på høgda. Crouch er den beste spissen i Liverpool etter mi meining, Kuyt og Bellamy scorer ikkje nok mål. Hadde Ameobi vore i Liverpool hadde han ikkje vore på benken eingang.

Men Ameobi er helt klart brukande, men noke særlig god er han ikkje, i motsetnad til Crouch som eg også meinar er ein klassespiss. Ameobi vil nok aldri bli noko meir enn ein backup-spelar.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 20. April 2007, 23:52 »
Denne diskusjonen er  :o
Crouch er da fleire divisjoner over Ameobi i kvalitet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 21. April 2007, 00:19 »

Knapt nok en diskusjon da det er alle mot én...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 21. April 2007, 00:45 »

Knapt nok en diskusjon da det er alle mot én...

Er det ikkje alle mot to da ?  :)
Amt og Joakim ( Alltid Joakim =) )
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 22. April 2007, 12:06 »
Det er ingen selvfølge at Crouch er mange klasser foran Ameobi. Det har han aldri vært, og det kommer han aldri til å bli. De to er forholdsvis jevngode. Ameobi var bedre før Crouch gikk til Pool. Nå tjener Crouch enormt på at han spiller på et veldig godt lag. Selv om han ikke eier avslutningsteknikk. Verken med hodet eller med beina. Og når han ikke eier avslutningsteknikk, hvordan kan vi da si at han er så veldig mye bedre enn Ameobi? Ifølge dere så eier jo ikke Ameobi noen verdens ting av ferdigheter. Men da bør dere si det samme om Crouch, for heller ikke han eier noen ferdigheter da.

Jeg kan ikke skjønne hvordan det er så på jordet å si at de er jevngode, når de faktisk innehar mye av de samme ferdighetene på samme nivå.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #43 på: 22. April 2007, 12:38 »
Peter Crouch:
Ligakamper 173 (48)    
Ligamål 67
= 0.30 mål per "kamp"

Shola Ameobi
Ligakamper 92 (67)    
Ligamål 28
= 0.17 mål per "kamp"

Når vi aldri blir enige uansett, hvorfor ikke la statistikken tale
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 22. April 2007, 12:41 »
Syns det er ganske sykt at du er en av få som ikke ser at Crouch per dags dato er en mye bedre spiss.