20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253259 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #945 på: 04. Mars 2012, 18:30 »
Jeg tror aldri Sammy blir å etablere seg på et PL-lag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #946 på: 04. Mars 2012, 18:36 »
Super reserve mot Mackems Kristoffer. Det ligger i genene.

Peter

• Gjest
« Svar #947 på: 04. Mars 2012, 18:41 »
Sammy har ikke det som skal til for å bli en PL spiller. Han vil mye, men får til svært lite. Sammy ville trolig ikke engang vært i diskusjonen om en benkplass for f.eks Arsenal i en ligacup kamp. Mye vilje, lite talent. Det er sånn jeg ser det, men hadde ikke vært meg imot om jeg tok feil!  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #948 på: 04. Mars 2012, 18:52 »
Føler han er en Obertan-type. Litt sånn hodeløs kylling med mye fart og lite annet. Han har dog i det minste bevist at han kan skyte!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #949 på: 04. Mars 2012, 18:55 »
Er det virkelig bare jeg som har blitt imponert av Sammy, og har stor tro på at gutten kan bli noe brukbart? Jeg sier ikke at han blir verdens beste fotballspiller, jeg sier bare at jeg tror han blir langt mer stabil enn sin bror. Og jeg tror han blir en stabilt god PL-spiller. Ikke så god at han blir kjøpt av Barcelona, og neppe så god at han får veldig mange landskamper, men en helt ok spiller som vil score brukbart med mål for et brukbart godt lag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #950 på: 04. Mars 2012, 18:56 »
Jeg kjenner at jeg egentlig blir ganske sint av å se Shola i dag. Mannen kunne vært en verdensstjerne om han bare hadde klart å prestere stabilt på sitt høyeste nivå, for da er han faktisk en av verdens beste spisser. På sitt vanlige nivå er han derimot ikke god nok for PL.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #951 på: 04. Mars 2012, 18:56 »
Men Sammy er jo ennå bare 19 da, så mye kan skje!
« Siste redigering: 04. Mars 2012, 19:04 av Eriksen »

Christian

• Gjest
« Svar #952 på: 04. Mars 2012, 18:59 »
Joakim: Du er ikkje åleine!

Peter

• Gjest
« Svar #953 på: 04. Mars 2012, 18:59 »
Jeg kjenner at jeg egentlig blir ganske sint av å se Shola i dag. Mannen kunne vært en verdensstjerne om han bare hadde klart å prestere stabilt på sitt høyeste nivå, for da er han faktisk en av verdens beste spisser. På sitt vanlige nivå er han derimot ikke god nok for PL.

Vitner kanskje mye om at Shola bare spiller for seg selv, og ikke for laget når de eneste kampene han stort sett presterer i er mot Sunderland, et lag han har vokst opp med å hate?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #954 på: 04. Mars 2012, 18:59 »
Det er dette som er så rart med Shola. Har hørt at han tidvis herjer noe vanvittig på trening, og er vår suverent beste spiller. I påfølgende kamp er han utter shite. Så møter vi Sunderland, og han spiller vanvittig bra. Han dominerer totalt.

Shola har ALT en god spiss skal ha. Med unntak av stabilitet. Han er kronisk ustabil i prestasjonene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #955 på: 04. Mars 2012, 19:17 »
Er det virkelig bare jeg som har blitt imponert av Sammy, og har stor tro på at gutten kan bli noe brukbart? Jeg sier ikke at han blir verdens beste fotballspiller, jeg sier bare at jeg tror han blir langt mer stabil enn sin bror. Og jeg tror han blir en stabilt god PL-spiller. Ikke så god at han blir kjøpt av Barcelona, og neppe så god at han får veldig mange landskamper, men en helt ok spiller som vil score brukbart med mål for et brukbart godt lag.

Jeg syns veien er lang for Sammy. Syns han har blitt opphausa veldig mye i likhet med mange andre av våre talenter de siste åra. Ser langt mer spennende ting i Vuckic og Abeid som virker til å ha skikkelige fotballhjerner og gode tekniske kvaliteter.
Selv om du springer kjapt og er høy - gjør det deg ikke til en god spiller. Sliter litt med å se at Sammy pdd eller i fremtiden er mannen som leverer presise innlegg og åpner opp forsvar med geniale pasninger. Slik jeg ser det med Obertan også. De fysiske forutsetningene er der - men det betyr ikke at du spiller bra fotball, for du må ha fotballhjernen atåt. I utgangspunktet mener jeg Nile Ranger er/var et mye større talent.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #956 på: 04. Mars 2012, 19:23 »
Jeg tror Sammy kan bli en god spiller. Han har gode fysiske forutsetninger. I tillegg har han bedre og mer ekkektiv teknikk i forhold til Shola. Han har også hodet på rett plass. Jeg har blitt imponert de fleste gangene han har fått spilletid. Har også debutert på U-21 landslaget til England. At folk avskriver ham synes jeg er merkelig. Han er bare 19 år.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #957 på: 04. Mars 2012, 19:26 »
Tingen er at gutten kun er 19 år, som det har blitt påpekt tidligere i tråden, og han har alle tiders mulighet til å komme seg opp og fram med en læremester i storebror. Dessuten tenker jeg at det er en grunn til at han har fått sin debut på det engelske U21-landslaget denne sesongen. Det bor nok noe fotball i lillebror Ameobi. Han vil heldigvis få muligheter og tid til å utvikle seg i Newcastle. Fysikken må han for øvrig jobbe med, men den er fullt mulig å forbedre i likhet med fotballforståelsen.

Edit: Og der kom annern meg i forkjøpet!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #958 på: 04. Mars 2012, 19:27 »
 :) :gp:
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #959 på: 04. Mars 2012, 19:32 »
Jeg syns ikke han er i nærheten av Shola teknisk. Da Shola slo igjennom under Sir Bobby var han enormt spennende - og selv om han i ettertid har bestemt seg for å vise teknikken kun mot Mackems og et par andre utvalgte kamper i sesongen - så har han en eminent nærteknikk - og ikke minst langt mer effektiv enn Sammy. Syns jo Sammy rett og slett er veldig klønete med ball i bena, jeg.
Selvfølgelig - Sammy kan enda bli en god spiller, men jeg velger å være litt pessimistisk ut fra det jeg har sett sålangt. Fordelen er at han er en Ameobi og dermed har de rette holdningene og viljen til å utvikle seg som fotballspiller. La oss håpe jeg tar feil og at lille Ameobi ikke er en Obertan-type.