20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253253 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #795 på: 09. Aug. 2011, 17:10 »
Jeg mener Shola er en fin backup å ha. Og han er en av svært, svært få erfarne PL-spisser som godtar å sitte på benken.

Shola er en veldig lojal spiller, han er ingen klassespiller, men han gjør jobben helt okey. Og som ikke påpekes ofte nok, han scorer ALLTID mot Sunderland! Han er en god straffeskytter, jobber hardt, klager lite. Dessuten er spørsmålet, vil vi i det hele tatt få noe igjen for Shola, og er det noen som vil ha ham? Og hvem skal steppe inn dersom vi får skader på spissplass? Sammy? Ranger?

Sjansene for å få solgt Leon Best er nok større enn sjansene for å få solgt Shola Ameobi. Derfor synes jeg det er bedre å skrive tre nye år med Shola, og belønne hans lojalitet og gode prestasjoner de siste to sesongene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #796 på: 09. Aug. 2011, 18:46 »
Heller utrolig nok mot at jeg synes det er greit å beholde Foluwashola, og jeg har vært høylytt i mine protester og frustrasjoner mot den mannen mang en gang. Baserer dette i stor grad på det samme som Joakim.

Men...
Shola er en veldig lojal spiller

Lojalitet som følge av mangel på valgmulighet? Ikke vet jeg, men tror det kan være en viss sammenheng.  ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 09. Aug. 2011, 21:29 »
Hvis det endelig er en klubb som er dum nok til å by på ham, så feiler han medicalen.
Hvis kontrakten hans holder på å gå ut, så kan du banne faen på at han spiller som Kun Aguero i to-tre kamper og får den fornyet i fire år til, før så han labber rundt som en tafatt fjellbonde i de påfølgende ti oppgjørene.

Har Newcastle noen gang hatt en så ustabil spiller i klubben over så lang tid?

HAHAHA!   ;D

Nominert til dagens post, uten konkurrenter. Head and shoulders above anyone else.

Både saklig, spot-on, og morsom! NICE ONE Big-A!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 09. Aug. 2011, 21:36 »
Jeg mener Shola er en fin backup å ha. Og han er en av svært, svært få erfarne PL-spisser som godtar å sitte på benken.

Shola er en veldig lojal spiller, han er ingen klassespiller, men han gjør jobben helt okey. Og som ikke påpekes ofte nok, han scorer ALLTID mot Sunderland! Han er en god straffeskytter, jobber hardt, klager lite. Dessuten er spørsmålet, vil vi i det hele tatt få noe igjen for Shola, og er det noen som vil ha ham? Og hvem skal steppe inn dersom vi får skader på spissplass? Sammy? Ranger?

Sjansene for å få solgt Leon Best er nok større enn sjansene for å få solgt Shola Ameobi. Derfor synes jeg det er bedre å skrive tre nye år med Shola, og belønne hans lojalitet og gode prestasjoner de siste to sesongene.

Helt enig i alle argumentene. Synes det hadde vært både snodig og synd om han måtte på flyttefot nå de siste årene av karrieren.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #799 på: 09. Aug. 2011, 23:51 »
Han må gjerne bli ut karriera ja! Men ikkje for ein kvar pris. har kje han ca 40k i veko allerede? alt for masse... Han e lojal og kult-helt og alt da der. Men kvalitet/pris-politikken kræsjer litt her kanskje...
Venter i spenning...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #800 på: 10. Aug. 2011, 00:10 »
Har du en kilde på det? Synes 40k høres noe høyt for Ameobi, og ja, om det stemmer så er det selvsagt altfor mye.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #801 på: 10. Aug. 2011, 00:15 »
Nå vet jeg selvfølgelig ikke noe, men er det ikke 30mp han ligger på da?
Nei.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #802 på: 10. Aug. 2011, 01:50 »
trur det er sånn ca nærmere 350 000kr. det er jo nesten 40kGPB i dagens rate. Har berre fm og det som er blitt sagt her tidligere. 40k var kanskje litt drygt men at det er over 30 er eg nesten sikker på.
Venter i spenning...

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #803 på: 10. Aug. 2011, 02:22 »
Håper det bare er en forlengelse på ett år eller noe. Tror ikke han tjener så mye som £40k i uken, men uansett hva det er så er det nok for mye i forhold til hva han tilfører laget. Han har omtrent status som kultlegende, og mange hadde sikkert synes det var morsomt (i motsetning til fornuftig) om han ble litt til. Helt utrolig at han har holdt så lenge i klubben. Synd at ikke Keegan fikk han ut når han prøvde, som eneste manageren iløpet av de siste 10 årene som har sett han for det han egentlig er. Kan kanskje gi Bobby en pass også, siden han fortsatt var talent på den tiden, og trodde at det egentlig var Carl Cort.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #804 på: 10. Aug. 2011, 09:48 »
Hvis nå Shola tjener så mye som £40k, så handler jo det om at det generelle lønnsnivået i klubben tidligere har vært langt, langt høyere enn nå.

Det sier seg selv at Shola neppe vil få en særlig lønnsøkning, i en eventuell ny kontrakt. Kanskje heller en lønnsreduksjon. Så hvorfor denne kommentaren om "ikke for enhver pris"?

Sitat
og trodde at det egentlig var Carl Cort.
Hehe.
Nå håper jeg alle er klar over at Sir Bobby var på langt nær senil, han hadde bare store problemer med å huske navn. Han husket jo knapt nok navnet på sine barnebarn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #805 på: 10. Aug. 2011, 10:40 »
Shola har signert en 2-års forlengelse av sin kontrakt! :/

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #806 på: 10. Aug. 2011, 10:42 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #807 på: 10. Aug. 2011, 10:45 »
Ser ingen problemer med å ha Shola i troppen. Fin fyr som alltids kan få lov til å putte et par i året. Gratts!

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #808 på: 10. Aug. 2011, 10:56 »
Han har umulig 40 k i uken. Tipper han har 25k og er fornøyd med det. Noen folk har jo ett realistisk selvbilde av seg selv, og det har nok shola. I følge stadium tour guiden er Shola den som bor nærmest stadion men alltid kommer for sent til trening og kamp.
Sikkert en laydback type som er fornøyd med slik han har det.
25 k i uken er jo en helt grei lønn for en helt random spiller....

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #809 på: 10. Aug. 2011, 11:07 »
Jeg er veldig glad i Shola. Det er så deilig med spillere man vet at elsker å spille for Newcastle. Joda, han er en middelmådig spiller, men tror og håper han kan bidra litt på banen de neste tre årene. Scorer jo mot mackems og er jo verdens beste på straffer i tillegg.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP