20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 254572 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Shola Ameobi
« Svar #765 på: 24. Feb. 2011, 17:39 »
Bolton-kampen mener du vel  ;)
Jepps! :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #766 på: 08. Mars 2011, 10:04 »
Shola Ameobi fears he's risking his Newcastle United career.
The Newcastle striker made his comeback in Saturday's 2-1 defeat by Everton wearing a face guard to protect his broken cheekbone.

Ameobi said: "I know I've taken a big risk because the surgeon has told me if it does go again he won't operate because it would be too dangerous.
"The mask is made of the material they use in bullet-proof glass and it's see-through so aesthetically it's not too bad.
"It is moulded to my face, but when you do move around and sweat that creates a bit of movement that ideally you wouldn't want."

Fantastisk spiller, ofrer karrieren sin kansje for Newcastle.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #767 på: 08. Mars 2011, 17:36 »
http://www.teamtalk.com/newcastle-united/6801642/Ameobi-not-masking-return-risk

Ameobi added: "Having something on your face you're not used to is strange. It's not so much the fact it's there, it's making sure you don't think about it and just get on with it.

"Any little thing that distracts you like that will put you off your game, and it's trying to get over that mental hurdle and just dealing with it."

Kan se ut som om han sliter litt med å føle seg tilpass. Om han går å tenker såpass på dette og ser på det som en mental barriere som han må bryte så spørs det om han kanskje like gjerne bør holde seg på benken/trening til han er enda litt tryggere. Både for hans del og for lagets. Nå er jo vi ikke akkurat bortskjemt md kvalitet på topp så med det i tankene så er det kanskje bedre med en "feig" Ameobi enn for eksempel Løven.

Men han viser god klubbånd og er villig til å ofre, om ikke karriere, så iallefall utseende og smerte for å spille for klubben. Og det er jo veldig bra!

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #768 på: 20. Mars 2011, 21:13 »
Er så ufatterlig lei av at Ameobi får spille istede for å gi en spennende spiller som Ranger flere muligheter. Ameobi har ikke prestert noe som helst med untak av Sunderland kampen denne sesongen. Og sist sesong var ikke noe å skryte av det heller så vidt jeg husker. Med eller uten maske, er så ufatterlig lei den spilleren!
FVM

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #769 på: 21. Mars 2011, 19:45 »
Er så ufatterlig lei av at Ameobi får spille istede for å gi en spennende spiller som Ranger flere muligheter. Ameobi har ikke prestert noe som helst med untak av Sunderland kampen denne sesongen. Og sist sesong var ikke noe å skryte av det heller så vidt jeg husker. Med eller uten maske, er så ufatterlig lei den spilleren!

Er absolutt for spilletid på Ranger, men mener at Ameobi ikke skal være førstemann ut.

Dessuten er vel Ranger ikke 100% klar nå? Eller har jeg bare drømt at han har ett eller annet som feiler? :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #770 på: 21. Mars 2011, 19:48 »
Tror du har rett - men jeg klarer ikke helt fatte at man skal være så grusomt frustrert på Ameobi etter helgas kamp. I mine øyne en av våre bedre. Derimot kjenner jeg at jeg blir matt av Løvenkrands.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #771 på: 22. Mars 2011, 17:11 »
Er vel ikke spesielt helges kamp som gjør meg lei han... heller alle kampene han har fått ila sesongen, og mange før det også, selv om han har vært smågod i perioder...
FVM

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #772 på: 03. April 2011, 02:19 »
Som Shola-supporter vil jeg si at hans kamp i går var meget bra. Hadde touchen inne, og veldig god til å holde på ball. Viktig i oppspillsfasen.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #773 på: 03. April 2011, 04:55 »
Glimrende i dag ja, spesielt førsteomgang var meget, meget god!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #774 på: 03. April 2011, 10:28 »
Hvor mange trenere har Shola Ameobi egentlig hatt i Newcastle? Har en litt ekkel følelse av at han kunne ha blitt helt enormt god om han bare hadde fått stabilitet til å prestere fra ung alder av. Han har egentlig alle forutsetninger for å være en veldig god spiller. Han er ikke spesielt treg, helt grei teknikk (på gode dager), stor og sterk og nese for mål, likevel blir det liksom aldri så bra som jeg føler det kunne ha blitt.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #775 på: 03. April 2011, 11:17 »
Ja, han kunne blitt enorm god. Men det har ikke med trenerene og gjøre. Det har med at hver gang han er i toppform å spiller glimrende blir han skadet?
Sånn har det vel nesten vært hele karrieren.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #776 på: 03. April 2011, 11:26 »
Hvor mange trenere har Shola Ameobi egentlig hatt i Newcastle? Har en litt ekkel følelse av at han kunne ha blitt helt enormt god om han bare hadde fått stabilitet til å prestere fra ung alder av.

Han debuterte jo under Robson i starten av 2000/01 sesongen og fikk flere kamper etter gode prestasjoner samme sesong. På akkurat samme tidspunkt ble jo også Lomana Tresor LuaLua introdusert for fansen. Begge fikk brukbart med spilletid og imponerte veldig i sine første sesonger. Konkurrentene var jo på dette tidspunktet Kevin Gallacher og Daniel Cordone. Alan Shearer var jo kaptein og selvskreven, så han var ingen konkurrent.
Over til managere igjen. Etter Robson har det jo som kjent vært flust med managere (det var det forsåvidt før hans tid også). Souness, Roeder, Allardyce, Keegan, Kinnear, Shearer, Houghton og nå sist Pardew.
Så på sine 11 sesonger i NUFC har Ameobi hatt 9 forskjellige managere. Bortsett fra Robson er det ingen managere i dette tidsrommet som har fått ledet klubben i 2 hele sesonger eller mer.
Mange av de managerne som NUFC har hatt siden Robson sin tid har også vært ganske så kjøpelystne, og det er ingen tvil om at dette har gått utover talentene og de yngre spillerne. Er ikke mange talenter som tok steget opp eller fikk sjansen på A-laget i dette tidsrommet.

På meg virker Pardew som en helt annerledes manager enn veldig mange av hans forgjengere. Det har selvsagt litt å gjøre med at NUFC er i en annen posisjon nå enn tidligere og at transfermidlene ikke sitter like løst som før, men uansett så har Pardew bevist i sine tidligere klubber at han ikke er redd for å gi de yngre spillerne muligheter på A-laget. Krul, Ferguson og Airey har alle fått kjenne på A-lagsfotball. I tillegg har Pardew i intervjuer virket veldig positiv til lillebror LuaLua og Vuckic, men de har vært ganske uheldige med skader. Sist uke tilbakekalte han vel også Tavernier, så det er vel en mulighet der også.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #777 på: 03. April 2011, 13:59 »
Flott innlegg. Jeg klarer aldri å huske hvor mange managere vi har hatt, er jo så enormt mange.

Enig i det du sier om Pardew, virker ikke som en typisk kjøpemanager, men heller en som klarer å utnytte potensialet i de som er der, noe som forsåvidt virker å være gjennomgangsmelodien i det nye Newcastle, i motsetning til da vi kjøpte de dyreste navnene vi kunne få tak i.

Min påstand er at spillere som Ameobi som i utgangspunktet har mange spennende ferdigheter, kunne blitt veldig bra de hadde fått regelmessig spilletid over mange år og blitt satset på.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #778 på: 03. April 2011, 15:12 »
Skader har jo også stoppet en del av hans utvikling. Dette har også skjedd i år. Leverte flere gode kamper, spesielt borte mot Arsenal før han ble skadet. Han har vært helt fantastisk som bindeledd i år. Han har vært god til å støtte midtbanen som 5-mann og jobbe opp til den andre spissen. Det er en drittjobb som få ser, men som er viktig for laget fordi vi får flyttet etter og oppnår større defensiv trygghet mot de beste lagene.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #779 på: 11. April 2011, 15:12 »
Skade igjen.
Ja, denne gangen er det kneet. Skal til scanning for å finne ut resultat av hvor alvorlig. Jeg har ikke hørt x uker?
Noen med info på dette.