20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 254658 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #645 på: 10. April 2010, 17:03 »
Drakt nummer 9 bærer et stort ansvar med seg, men gir vi den trøya til en ung, lovende Andy Carroll, så tror jeg ikke folk automatisk forventer at her kommer Alan Shearer jr, og banker inn mål i bøtter og spann. Jeg tror folk vil gi han tid til å vokse i trøya, vokse i rollen og vokse med ansvaret trøya fører med seg. Andy Carroll har vært i trøbbel utenfor banen en gang denne sesongen. Han har aldri vært i trøbbel på banen.

Jeg tror trøye nummer 9 vil bli en mye større belastning for Shola Ameobi, for eksempel. Selv om han mentalt sett er mer voksen for oppgaven, så er han ferdighetsmessig rett og slett ikke god nok. Og jeg tror det vil bli en større belastning for både klubb og spiller, enn for en ung, lovende spiller som har ferdighetene, men som trenger å utvikle seg mye mentalt, for å bli vår nye superspiss.

Det går selvfølgelig an å kjøpe inn en "nummer 9". Men hvis vedkommende sliter med å finne seg til rette i klubben og byen, samtidig som han opplever et enormt forventningspress fra 50 000 på tribunen annenhver lørdag, så kan det bli en fryktelig stor belastning, som er altfor stor til at vedkommende greier å finne seg sjøl oppi det hele. En nyinnkjøpt "nummer 9" er i mine helt avhengig av en flying start, hvis ikke kan forventningspresset bli altfor stort. Vi vet hva vi får med Andy Carroll. Og trøye nummer 9 kan faktisk bidra til at han blir ekstra skjerpet mentalt, og hever seg de hakkene som er nødvendig for å prestere på et høyere nivå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #646 på: 10. April 2010, 18:30 »
Jeg mener det er for tidlig og gi Andy Carroll 9`ern. Vi vet ikke hvordan han vil gjøre det for oss i Premier League i årene framover. Shola Ameobi feks, var like god som Andy Carroll da han var på hans alder, om ikke enda bedre. De som husker tilbake eller som har sesong dvd`ene fra fra 02/03, 03/04 sesongene burde være enig med meg i at han var like god. Han putta jo på Camp Nou i Champions League og herjet med forsvarspillerne til Leverkusen.

Jeg syns vi skal la trøye nr 9 ligge litt til, og gi den til en spiller som beviser for oss at han kan bøtte inn med mål i Premier League. Om Carroll scorer mye neste år derimot, så mener jeg vi burde gi han den drakta.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 10. April 2010, 18:34 »
Sånn rent målmessig er det ingen av spillerne våre som kan måle seg med det Shola Ameobi har gjort denne sesongen da. Men Carroll er en spiss med fremtiden for sine føtter! Men ser gjerne en klassespiss inn i sommer - og da får han gjerne 9ern som ei gulrot!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #648 på: 11. April 2010, 00:46 »
Når folk skal legge så jævla mye i den trøya der, så er vel nesten det beste å frede drakta til ære for Milburn, Gallacher, SuperMac, Ferdinand, Cole, Shearer?? Skal det være så jævla mye fuzz pga av ei drakt, så er det bedre at ingen får den. Gi den drakta til Carroll, la gutten få prestere i fred og ro, la han være et symbol på en geordie som spiller for newcastle, og la Andy Carroll være Andy Carroll og drit langt faen i Alan Shearer. Det er mitt synspunkt. Når Martins hadde den, ikke en jævla gang gadd jeg sammenligne Martins med Shearer pga draktnummeret. Shearer var Shearer og Martins var Martins. Det er sånn det skal være. Så med andre ord, la Carroll få skape sin egen historie med den trøya.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #649 på: 11. April 2010, 02:59 »
Tja - jeg mener bare at vi skal ha vår fremste målscorer i den drakta neste sesong. Jeg håper vi får inn en spiss av viss klasse da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #650 på: 11. April 2010, 12:46 »
Vi kan selvsagt bruke nr 9 som en gulrot til en spiss vi henter inn. Men en spiss verdig (dvs god nok) til å bruke den trøya vil koste flesk. Tror vi kommer til å hente inn en del lovende og ikke for dyre til kommende sesong. Ved å holde nr 9 åpen er jo dette en gulrot som kan få flere spillere til å prestere, i håp om å få den. Ved å gi den til den neste gode spissen vi kjøper mister vi den effekten. Og hvis vedkommende vil ha nr 9 for å spille for Castle så kan det jo også stilles spm ved hans motivasjon.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 11. April 2010, 12:52 »
Spillere som får tilbud og skal vurdere en overgang til Newcastle driter ganske langt i et draktnummer..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #652 på: 11. April 2010, 13:41 »
Ja, det er helt sikkert. Sånn sett betyr det nok mye mer for Carroll også, som vet litt om hva det innebærer å han nr.9 i Newcastle.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #653 på: 11. April 2010, 14:05 »
Gi den drakta til Carroll, la gutten få prestere i fred og ro, la han være et symbol på en geordie som spiller for newcastle, og la Andy Carroll være Andy Carroll og drit langt faen i Alan Shearer. Det er mitt synspunkt.

100% enig her. Andy Carroll er ikke, og kommer aldri til å bli, Alan Shearer. Dersom Carroll får den drakta, må han skape sin egen historie.
Uansett hvor mye jeg setter pris på å ha et draktnummer med en slik historie, det er fortsatt bare et draktnummer...

Når Martins hadde den, ikke en jævla gang gadd jeg sammenligne Martins med Shearer pga draktnummeret.

Det tror jeg det ikke var veldig mange som gjorde?
Ingen spillere er like, og å håpe på en "ny Shearer" tror jeg blir feil.
Så man må bare la spillere få vokse i klubben, uten å måtte sammenligne hver eneste bevegelse med de gode spillerne vi har hatt i posisjonene der før dem.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #654 på: 11. April 2010, 14:21 »
Klart jeg merket savnet av Alan Shearer, men det hadde ikke noe med Obafemi Martins å gjøre. Ikke drakta heller. Var ikke sånn at jeg satt å sa at Martins burde score 25 mål fordi han hadde draktnummer 9, slik Shearer gjorde når han hadde den osv.

Martins bar en drakt som har hatt mange legender, og jeg synes han gjorde en god jobb uten at det har noe med verken Alan Shearer eller Jackie Milburn å gjøre. Simple as that.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #655 på: 11. April 2010, 14:24 »
Enig i hva du skriver Kyrre.

Var ikke sånn at jeg satt å sa at Martins burde score 25 mål fordi han hadde draktnummer 9, slik Shearer gjorde når han hadde den osv.

Det er dette jeg føler noen setter som mål for #9, at han skal bøtte inn mål. Kanskje det er på tide med en annen spillertype i #9 ? :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #656 på: 11. April 2010, 14:38 »
Tja...må ihvertfall la den spilleren som har trøye nummer 9 være seg selv. Hvorvidt man skal gi den drakta til en spiller som ikke er en typisk målmaskin blir en annen sak, men Martins var jo på en måte en sånn type. Han var ikke den som hadde bøttet inn 20+ før han kom(kun en gang over 10 ligamål i Inter), men var en spektakulær spillertype som kunne gjøre det utroligste. Men han scoret jo relativt jevnt med mål også da..

Poenget mitt er vel at jeg ikke forventer at Carroll scorer noe mer mål neste sesong avhengig av om han fortsetter i 24 eller får nummer 9. Forventer like mye uansett. Jeg er ikke redd for å gi folk sjansen, og mislykkes f.eks Carroll i trøye nummer 9 så pisser han jo ikke på legendene i klubben. Da er det Andy Carroll som har mislyktes, og that´s it.

Hva er vel bedre enn å gi en geordie trøya? Han er toppscorer per dags, 21 år gammel og har fremtiden foran seg. Trøya er legendarisk og det er morsomt hvis den beste geordien i troppen kan bære den.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #657 på: 11. April 2010, 14:43 »
Hva er vel bedre enn å gi en geordie trøya? Han er toppscorer per dags, 21 år gammel og har fremtiden foran seg. Trøya er legendarisk og det er morsomt hvis den beste geordien i troppen kan bære den.

Der ja!
Nei.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #658 på: 11. April 2010, 20:08 »
Meiner vi skal ta oss tid til en viser seg god nok for 9'eren. Godt mulig at Carroll blir sittende på benken neste sesong, eller i alle fall ikkje presterer. Synes vi skal vente med å gi nummeret før vi ser kem som presterer på det nivået vi skal spille på i framtida.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #659 på: 11. April 2010, 22:30 »
vel klubben vil nok ha planer om hvem de ønsker å bruke i serien neste år ved sesongstart, så gir de han nr 9 så tror jeg også at de signaliserer at han er en de ønsker å satse på. Trøya betyr såpass mye i klubben/blant fansen at de gir den nok ikke til en som er tiltenkt som backup. Om han klarer å innfri blir i såfall en helt annen ting.