20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253260 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #600 på: 21. Nov. 2009, 13:16 »
Hadde vøre uverkeleg ja, men Ameobi innehar kvaliteter så på ein god dag kan han overraske i eit eventuelt VM, då trur eg hadde flira godt og KOST meg!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 21. Nov. 2009, 15:12 »
Jeg kommer GARANTERT til å heie ekstra på Nigeria og Ameobi isåfall!
Dessuten kunne det økt markedsverdien hans betraktelig! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 22. Nov. 2009, 17:28 »
Blit han tatt ut, så kommer han garantert ikke til å gå umarkert gjennom VM. Enten ødelegger han fulstendig for Nigeria eller så blir han en hit. Noe ala det han gjør hos oss  :)

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #603 på: 23. Nov. 2009, 00:45 »
Jeg setter en tier på at Ameobi blir VMs toppscorer hvis han blir tatt med i Nigerias tropp. Føler det er litt typisk ham.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #604 på: 23. Nov. 2009, 11:47 »
Jeg setter en tier på at Ameobi blir VMs toppscorer hvis han blir tatt med i Nigerias tropp. Føler det er litt typisk ham.

da kan jeg sette 100 kr imot på det
sunt pueri pueri puerilia tractant

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #605 på: 15. Des. 2009, 14:20 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/articles/my-dream-xi-shola-ameobi-20091215_2240137_1905464

Liker smaken hans :) Spesielt spissene. Kunne godt tatt med Roberto Carlos, men Maldini er ikke dårlig han heller.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 15. Des. 2009, 17:39 »
Ronaldinho - Maradona - Zidane - Messi

Kaller han det der midtbane?
Tre av disse er vel så mye spisser som midtbanespillere. Og det skal godt gjøres å finne en stort bedre offensiv midtbanespiller enn Zidane.

Vet heller ikke helt om jeg vil kalle Der Kaiser forsvarsspiller, og jeg tror han ville hatt problemer med å spille midtstopper i en flat firer.

Personlig synes jeg han kunne tatt med Shearer på spissplass, og Maldini var flere verdenshav bedre enn Carlos noen gang var. Ser heller ikke hva Ronaldinho har å gjøre i selskap med Zidane, Messi og Maradona. Da kunne han heller ha tatt med Johan Cruyff. Når han først har med Der Kaiser, Pele og Maradona, så burde han ha funnet plass til Cruyff.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #607 på: 15. Des. 2009, 18:43 »
Likte laget til Harper mye bedre! ;)

Peter

• Gjest
« Svar #608 på: 15. Des. 2009, 18:52 »
Det beste laget er jo laget til Krul!

Van der Sar

Cafu - Cannavaro - Jaap Stam - Paolo Maldini

Bergkamp - Cruyff - C Ronaldo - Ronaldinho

Van Basten - Van Nistelrooy

Selv om 6 av 11 spillere er Nederlandske er det bra. Ville dog ikke hatt med Stam eller Van Nistelrooy.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 15. Des. 2009, 20:00 »
Krul skulle hatt bank. Van der sar, Ronaldo og van Nistelrooy?? Herregud! Makan til møkk skal man lete lenge etter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 15. Des. 2009, 23:21 »
Steven Taylor hadde også med Kristine.
Jeg er stor fan av Sholas lag. Dog føler jeg at et slikt lag må prege det en selv har opplevd og sett. Mulig Shola har sett mye av Pele på videoer da..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #611 på: 16. Des. 2009, 13:21 »
Ronaldinho - Maradona - Zidane - Messi

Kaller han det der midtbane?
Tre av disse er vel så mye spisser som midtbanespillere. Og det skal godt gjøres å finne en stort bedre offensiv midtbanespiller enn Zidane.

Vet heller ikke helt om jeg vil kalle Der Kaiser forsvarsspiller, og jeg tror han ville hatt problemer med å spille midtstopper i en flat firer.

Personlig synes jeg han kunne tatt med Shearer på spissplass, og Maldini var flere verdenshav bedre enn Carlos noen gang var. Ser heller ikke hva Ronaldinho har å gjøre i selskap med Zidane, Messi og Maradona. Da kunne han heller ha tatt med Johan Cruyff. Når han først har med Der Kaiser, Pele og Maradona, så burde han ha funnet plass til Cruyff.

Han ble bare kåra til tiårets beste spiller nå nylig. Hvem andre skulle han tatt med i stedet? Vunnet det som er å vinne. VM, Champions League, La Liga osv.
I tillegg ble han kåra til verdens beste spiller 2 ganger.

Shearer er favorittspilleren min, men var han bedre enn Ronaldo og Pele? Aldri i livet!

Blir også for dumt å si at Maldini var flere verdenshav bedre enn Roberto Carlos.
Jeg mener de var ganske jevne, og ser begge to som de beste venstrebackene noensinne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 16. Des. 2009, 13:33 »
Ronaldinho har rota seg vekk, men de åra han var på topp var han kanskje det sykeste fotballverden noensinne har sett. For en umenneskelig god spiller han var!
For min del er Shearer og Zizou mine åpenbare favorittspillere da!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #613 på: 16. Des. 2009, 13:44 »
Ronaldinho er langt ifra den han var fra 2002 til Champions League finalen 2006.
Han er fortsatt en god spiller i Milan, men ikke i nærheten av det han var.
Men da han var på sitt aller beste så synes jeg han var like god som Messi og C.Ronaldo, om ikke enda bedre. Kan ikke huske og ha sett noe lignende.
Han hadde lekestue med de desidert beste forsvarsspillerne i Europa, i tillegg til at han bøtta inn med mål, samt at han hadde en passningstatistikk helt utenom det vanlige. Har kun sett Xavi med like syke pasninger etter han.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 16. Des. 2009, 20:43 »
Ronaldinho var nesten å regne for en døgnflue, i mine øyne.
Han var jævlig god fra gjennombruddet i VM 2002 frem til CL-finalen 06, som du sier. Men fra og med 2006/07-sesongen har han blitt dårligere og dårligere, og nå er han bare en litt over gjennomsnittet god spiller i Milan. Jeg synes fire år, kun fire år, som en stor stjerne på den internasjonale fotballhimmelen er lite. Og altfor lite til å bli kåret til Tiårets spiller.

Han var sykt god på sitt beste, og strødde sykere pasninger enn jeg noen gang har sett. Men å gå fra å være verdens beste fotballspiller, til en litt over gjennomsnittet god fotballspiller i en klubb som ikke er det den en gang var, er et voldsomt nivåfall. Og det er ennå noen måneder igjen til han fyller 30 år.

Det sier sitt når han i fjor var med på Brasils OL-lag. OL har vel sjelden vært noe Brasil har satset kjempehardt på, og når et så stort navn degraderes til OL-laget, så sier det sitt om det vanvittige nivåfallet han har hatt på veldig kort tid.

Jeg synes det er mange bedre alternativer enn Ronaldinho. Christine er fremdeles veldig fersk, men skulle jeg plukket ut et slikt all star-lag i dag, ville jeg nok plukket Christine fremfor Ronnie.

Hva angår venstrebackplassen, så var Carlos god, men defensivt hadde han veldig mye å gå på. Det var en grunn til at Real Madrid trengte en som Makelele, og det var en veldig god grunn til at Real ble jævlig dårlige da Makelele dro.
Jeg synes Maldini var en ekstremt mye vanskeligere spiller å møte, enn Roberto Carlos, basert på det jeg har sett kanskje spesielt Rosenborg gjøre mot disse spillerne. Nå var riktignok Maldini "ung og sprek" den gangen han møtte Rosenborg i CL, mens Roberto Carlos har hatt problemer med de norske spillerne flere ganger. I 1997 var det en ung Roar Strand som løp brassen i senk. I 2005 var det en kar ved navn Skjelbred som gjorde det samme.

Roberto Carlos var for meg like mye en ving, som startet lavere i banen enn vanlige vinger gjør. Han hadde fantastiske offensive ferdigheter. Og ingen som har sett det glemmer noen gang frisparket fra "prøve-VM" i 2007. Defensivt hadde han store mangler, og jeg synes det er et svakhetstegn at han blir løpt i senk av Strand og Skjelbred. Derfor mener jeg Maldini var flere verdenshav bedre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon