20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253869 ganger)

0 medlemmer og 15 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #555 på: 22. Sep. 2009, 20:30 »
Tror dessverre ikke Shola vil fortsette å score mål i Premier League. Da trenger vi nok betydelig mer kvalitet på topp, enn det Shola, Carroll og Ranger kan tilby. De er ikke dårlige spillere, og spesielt de to siste er jo spennende talenter, men vi så jo hvordan det gikk når Owen og Martins ikke presterte, da ramlet vi fort nedover på tabellen, og greide ikke å snappe til oss poeng i jevne kamper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #556 på: 22. Sep. 2009, 21:09 »
Selg så fort som svint!!!!

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #557 på: 23. Sep. 2009, 08:09 »
Nå skal det sies at Owen og Martins heller ikke spilte for klubben/drakta, men for lønna.. Carrol og Ranger kan bli 2 lokale helter, som spiller med hjeret.
Du kan komme langt med innsats, og du kommer ingen steder uten.
Bare se på fjorårs sesongen det.

At Ameobi faller igjennom i PL har vi sett i snart 10 år. Han kan skyte oss opp, men skal vi basere oss på han også neste år, så skyter han oss ned igjen......
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 23. Sep. 2009, 16:42 »
Nøyaktig hva Owen og Martins spilte for betyr null og niks for meg. Poenget er at da de ikke presterte på det nivået som forventes av dem, så var det veldig vanskelig for oss å score mål. Carroll var på daværende tidspunkt bare såvidt god nok for PL, og veldig fersk.

Vi ser nå at Carroll og Ameobi begge ser ut til å være i stand til å score en god del mål i Championship, og at forskjellen på dette nivået og Premier League er ganske stor.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #559 på: 24. Sep. 2009, 10:44 »
At Carroll, Ameobi (og forhåpentligvis Ranger snart) scorer mål vil jo kanskje bringe oss opp igjen. At de i tillegg får selvtillit og utvikling av det er jo kun positivt. Hvem vet, kanskje de utvikler seg til å bli spillere man kan satse på i PL også etterhvert?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #560 på: 24. Sep. 2009, 11:28 »
Ameobi med selvtillitten på topp kan gjøre det bra i Premier League. Han har jo vist før at han kan, selv mot de aller beste. Putta jo mot Barcelona, Leverkusen, Man Utd og Chelsea, for og nevne noen få. Også er han vel tidenes toppscorer i europa for Newcastle etter Shearer. De siste årene har jo vært kjipe for Ameobi sin del, men om klubben satser på han og bygger videre på det Robson så i han, så tror jeg det kan bli bra. Jeg har troa på både Ameobi og Carroll :)
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #561 på: 24. Sep. 2009, 14:26 »
Når han puttet mot de lagene hadde han en fantastisk midtbane bak seg, å spissmakeren var jo å fantastisk. Så at han scoret på en av de sjansene han fikk, skulle bare mangle.

Men ja, en Ameobi i superform, kunne gjort det bra i premier league.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 24. Sep. 2009, 14:44 »
Når han puttet mot de lagene hadde han en fantastisk midtbane bak seg, å spissmakeren var jo å fantastisk. Så at han scoret på en av de sjansene han fikk, skulle bare mangle.

Men ja, en Ameobi i superform, kunne gjort det bra i premier league.

Ja, skal bare mangle at man putter mot Barca på Nou Camp og setter to mål mot Bayer Leverkusen på bortebane. Forøvrig uten Shearer og Bellamy i begge kampene.

Ellers...en Shola i maksform holder PL nivå. Men når han har slitt med å være stabil i PL i snart 10 sesonger. Samtidig er bunnivået hans er veldig svakt, så det er vanskelig for meg å skjønne at folk regner med at Shola vil levere varene i PL neste år, hvis vi rykker opp. I CCC derimot har han vist seg som en meget god spiss.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 24. Sep. 2009, 15:34 »
Om vi lurer oss til å tro at en god sesong i CCC gjør at Shola plutselig skal være en stabilt god PL-spiss, så skyter vi oss i benet. Tror sesongen så langt har vist oss at nivået fra PL til CCC er større enn en antok (i hvertfall for min del).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #564 på: 24. Sep. 2009, 15:49 »
Tror sesongen så langt har vist oss at nivået fra PL til CCC er større enn en antok (i hvertfall for min del).
Tipper at gutta har en litt annen innstilling til tingenes tilstand også i forhold til forrige sesong. Virker ihvertfall sånn på alt som blir sagt fra spillerne i media; at det er en helt annen stemning og vilje i laget i garderoben. Dette vil naturlig nok også skape en mer positiv holdning og kanskje vilje til å ville mer. Tror derfor at dette også er med på å gjøre at det ser ut som du selv beskriver.

Kanskje er ikke nivået så veldig forskjellig (selvfølgelig er det en forskjell, missforstå meg rett), men kanskje det er en veldig forskjell i lagets vilje og innsats?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 24. Sep. 2009, 15:51 »
Om vi lurer oss til å tro at en god sesong i CCC gjør at Shola plutselig skal være en stabilt god PL-spiss, så skyter vi oss i benet. Tror sesongen så langt har vist oss at nivået fra PL til CCC er større enn en antok (i hvertfall for min del).

Enig der! Synes kvaliteten på mange lagene er heller dårlig, selv om de har evnen til å kjempe godt.

John Anderson, tidl Newcastle spiller og ekspertkommentator på BBC Radio Newcastle uttalte at han var helt sjokkert over hvor dårlig nivået i CCC var. Han slaktet tempoet i CCC, og mente at kvaliteten på de individuelle ferdighetene var veldig svak.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 24. Sep. 2009, 16:22 »
Ja, jeg er ikke videre imponert. Det er en varsellampe når Shola Ameobi eksempelvis kan gjøre det såpass bra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #567 på: 24. Sep. 2009, 19:49 »
Jeg mener det er pga det er altfor mange lag. Men vil si fra midten og opp holder høyere nivå en f.eks tippeligaen

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 24. Sep. 2009, 20:01 »
Du finner kanskje 10 lag i Wankership som holder Tippeligastandard, og en tre-fire lag som holder et høyere nivå enn Rosenborg.
Jeg tror med andre ord Rosenborg ville kunnet greid å kjempe om playoff på en god sesong i CCC.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 24. Sep. 2009, 20:22 »
Eg er ganske sikker på at Rosenborg hadde rykket opp, om ikke vunnet om dem spilte i CCC.