20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253290 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #375 på: 07. Feb. 2009, 19:52 »
Nokon må fortelle denne mannen at han må slutte å avslutte sjølv. Han må også trene på pasningar, offside og frispark i mot. En skam at denne mannen har fått 3-års kontrakt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 07. Feb. 2009, 20:01 »
Kunne jo vert ein ide og gitt han livtidskontrakt så slipper ein ialfall unna unødvendige utgifter til bly og papir kvert 2-3 år.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 07. Feb. 2009, 23:10 »
Ameobi var god til å motta ball feilvendt og dempe den ned til medspillere like utenfor 16-meter i dag (til tider). Bortsett fra det var det ikke mye å skryte av...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 07. Feb. 2009, 23:35 »
Ameobi har ikke den innstillingen som kreves for å bli en god fotballspiller.
Og i dag ødela han en fantastisk kontring, på at han ikke evner å være skjerpet i de riktige øyeblikkene. Når han står med ryggen mot forsvarsspilleren er han såpass kraftig bygd og såpass sterk at han holder motstanderen unna på ren fysikk, uten å trenge å være helt med mentalt. Men når han får ballen og skal levere den fra seg på entouch for å spille gjennom Løvenkrands alene med keeper, så må han være topp skjerpet mentalt. Det er han ikke, og pasningen går rett i en forsvarsspiller. Fantastisk dårlig utførelse. Og det hele går på feil innstilling.
Når du spiller i PL er ikke fotball bare en hobby.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #379 på: 08. Feb. 2009, 00:05 »
Ikke bare var det feilpasning. Men, han hadde jo flere (kilo)meters plass for å få den ballen til Løvenkrands. Og hvis han faktisk tenkte litt, så må han jo både visst og sett at dansken var på løp. Det var en ytterst håpløs prestasjon og ikke klare det der. Bare Babel var verre idag, da han bommet på ballen på åpen kasse.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #380 på: 08. Feb. 2009, 14:51 »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 08. Feb. 2009, 15:27 »
Jeg skal være enig i at den feilpassningen var grusom. Det var også en heading Lovenkrans hadde som han kunne startet tidligere på og vært alene igjennom på.

Men Ameobi idag er en strålende spiller sammenlignet med hva han har vært de siste 8 årene. han har virkelig spillt bra fotball i år. han var nest sist på ballen til duff, han satte opp målet til Guthrie, han har skåret flere viktige mål for oss i år. Han har spillt enormt dårlig fotball for denne klubben i en år rekke, men i år har han spillt bra, og faktisk vært en av våre viktigste..... Det var han og Martins på topp som startet vår seiers rekke før jul, nå er han tilbake i start 11ern og vi begynner å vinne igjenn.

Jeg skal være enig med alle i at han har ikke vært verd pengene de siste 8 årene, men jeg er ikke enig i de som mener at han ikke har spillt bra i år. og har levert dårligst av samtlige Newcastle spillere i år.

Nolan kunne like gjerne slått den ballen direkte igjennom til Lovenkrans.
Han kom, ble mett og dett var dett....

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #382 på: 08. Feb. 2009, 16:04 »
Jeg skal være enig i at den feilpassningen var grusom. Det var også en heading Lovenkrans hadde som han kunne startet tidligere på og vært alene igjennom på.

Men Ameobi idag er en strålende spiller sammenlignet med hva han har vært de siste 8 årene. han har virkelig spillt bra fotball i år. han var nest sist på ballen til duff, han satte opp målet til Guthrie, han har skåret flere viktige mål for oss i år. Han har spillt enormt dårlig fotball for denne klubben i en år rekke, men i år har han spillt bra, og faktisk vært en av våre viktigste..... Det var han og Martins på topp som startet vår seiers rekke før jul, nå er han tilbake i start 11ern og vi begynner å vinne igjenn.

Jeg skal være enig med alle i at han har ikke vært verd pengene de siste 8 årene, men jeg er ikke enig i de som mener at han ikke har spillt bra i år. og har levert dårligst av samtlige Newcastle spillere i år.

Nolan kunne like gjerne slått den ballen direkte igjennom til Lovenkrans.
Hvis du så målet til Duff, så var også assisten til Ameobi en feilpasning som gikk gjennom forsvarsspilleren. Jeg krediterer ikke Shola med målgivende der... AT Amøba har hatt tre gode kamper i år er forsåvidt greit nok, om enn  overraskende, men det betyr bare at han har brukt opp de gode kampene for 2009 sesongen. Det er en skam at JK gir en skadet shola spilletid foran Xisco

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 08. Feb. 2009, 17:42 »
Ameobi har vært rimelig god en liten periode etter at JFK tok over, men i mine øyne har han falt tilbake på normalt nivå. Altså et nivå som jeg ikke vil være bekjent av i Newcastle United. Mannen frustrerer meg fortsatt når han er der utpå, hans utrolige evne til å gå i offside er for meg ganske imponerende. Og det er jævlig provoserende når en ikke-fit Shola alikevel spiller når der er andre alternativer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 08. Feb. 2009, 21:04 »
Amøba må ut av laget. Sats på Ranger og Carroll!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #385 på: 08. Feb. 2009, 21:51 »
Gi Xisco muligheten istedenfor Ranger. Greit nok, han er ung og lovende. Men i PL kan du ikke gå fra Jr laget rett til A-laget, man må prøve seg frem.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 23. Feb. 2009, 17:47 »
Kun fordi han er en for dårlig fotballspiller eller er der andre grunner?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #387 på: 23. Feb. 2009, 18:22 »
Ameobi fekk som øyrene flagra frå tribunen i helga. Litt av ein opplevelse, heile Newcastle hatar fyren. Ein på supporertshopen sa fyren var berre ein stor "joke".

Dave hater ikke Ameobi.  :P
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Peter

• Gjest
« Svar #388 på: 23. Feb. 2009, 18:42 »
Stakkars Shola. :D

Han skulle visst hvordan enkelte snakker om han. Hehe

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 23. Feb. 2009, 20:50 »
Jeg tror nok ganske sikkert han er fullt klar over at han ikke er noen kjempestor favoritt blant fansen. Og jeg tror han har vett nok til å holde seg unna forum som bl.a dette. Hvis ikke hadde han blitt koko for lenge siden. Ameobi er nok ikke naiv på andre områder enn synet på egne ferdigheter.

Det er nok best for alle og enhver at Shola ikke vet hordan enkelte snakker om han.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon