20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253298 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #300 på: 07. Jan. 2009, 17:13 »
Han har jo forsåvidt alltid vore en grei spelar, som nok kan gjere en grei jobb som backup. Det eg er mest bekymra for er skadehistorien hans.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 07. Jan. 2009, 17:40 »
Shola er en grei spiller å ha i stallen. Vi sliter alltid med skader, så det er helt ok å signere en ny kontrakt på han. Dessuten har han levert veldig bra i høst, de gangene han har fått sjansen. Mye bedre enn hva Viduka noen gang har vist i Newcastle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 07. Jan. 2009, 17:49 »
Hvis jeg kunne fått valget mellom Mark Viduka og Shola Ameobi hadde jeg valgt Mark Viduka 100 av 100 ganger.
Selv om Mark Viduka er skadet i 98% av tiden, så er han tusen ganger bedre enn Ameobi når han først er på banen.
Veggspillet med Duff i forkant av vinnermålet mot Spurs (var det ikke det da?) forteller ALT.
Og ja, husker jeg ikke helt feil spilte Shola Ameobi katastrofalt dårlig i den kampen, og ble byttet ut før 45 minutter var gått (riktignok med skade som unnskyldning, men det er uvesentlig).

Jeg vil heller gi ny kontrakt til Viduka, enn til Ameobi.
Ameobi har hatt én god sesong. I tillegg var han fantastisk våren 2006, og startet i samme stil påfølgende høst, før han ble skadet, og måtte under kniven, og ståa ble verre og verre og verre og verre.

Det er en aldri så liten katastrofe at Shola Ameobi har skrevet under en ny kontrakt med Newcastle, og at den gjelder i tre år, er en skandale.
Vi blir ALDRI bedre så lenge Shola Ameobi spiller fotball for denne klubben. Det er mange som kan være grei å ha i stallen. Shola er IKKE lenger en av dem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 07. Jan. 2009, 18:07 »
Ser at du glemmer å nevne den fantastiske innsatsen til Viduka mot Wigan, Joakim. Samt måla til Ameobi mot Shitty, Sunderland og Fulham.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 07. Jan. 2009, 18:09 »
Og alle måla til Viduka forrige sesong, og Ameobis mål de siste par åra...
Jeg vil ikke forlenge med noen av de, jeg. Viduka fordi han er alt for mye skadd til å satse på, Ameobi fordi jeg rett og slett ønsker oss en stall som skal kjempe høyere opp enn det vi per nå gjør.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 07. Jan. 2009, 18:15 »
Enig med deg, Kristoffer. Ingen av de er gode nok.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 07. Jan. 2009, 18:15 »
Ja, for de målene Ameobi har scoret denne sesongen har gitt oss veldig mange poeng. Mot Sunderland, for eksempel. Det var jo et særs viktig mål, og vi fikk jo veldig mange poeng ut av det.

Fulham. Du tenker vel ikke sånn helt tilfeldigvis på enda en kamp vi tapte?
Hvorfor skal Ameobis mål for mange måneder siden ha så mye å si?

Han har alltid scoret et og annet mål. Men selv i våre beste sesonger, og i sine beste sesonger, har han aldri rundet 10 scoringer.
Vi snakker virkelig om en spiller som vil heve oss enormt her.

Ameobi er en MYE DÅRLIGERE fotballspiller enn Mark Viduka.
Det vet absolutt alle som har et minimum av peiling på fotball.
Det har han alltid vært, og sånn vil det alltid være.

Mark Viduka er mer verdifull skadet, enn hvert eneste mål Shola Ameobi scorer.

Og jeg sier som Kristoffer. Jeg vil ikke forlenge med noen av dem. Men hadde jeg fått valget mellom én av dem, hadde jeg valgt viduka uten å blunke. Selv om han er skadet absolutt hele tiden, og kun spiller en håndfull kamper, så er han mye, mye, mye mer verdifull enn Shola Ameobi, som har fått uendelig med sjanser, og alltid gjort seg bort.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 07. Jan. 2009, 18:17 »
Jeg er ikke nødvendigvis enig i at jeg ville signa Dukes før Ameobi faktisk, slik situasjonen er blitt. Jeg syns også Viduka er en bedre spiller, uten tvil. Men Ameobi er vanligvis spilleklar i betraktelig større andel enn Viduka, samt at det begynner å bli lenge mellom hver gang Viduka er skikkelig matchfit. Men som sagt - neitakk, ingen av delene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 07. Jan. 2009, 18:17 »
Mark Viduka er mer verdifull skadet, enn hvert eneste mål Shola Ameobi scorer.
Du når nye høyder hele tiden. Klapp klapp!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 07. Jan. 2009, 18:23 »
Takk for ros. Den står jeg inne for 110%.

Det er fakta faen.

Hvert minutt Mark Viduka går skadet, er mye mer verdifullt for oss, enn hvert mål Shola Ameobi scorer.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 07. Jan. 2009, 18:45 »
Du er faen meg utrolig, Joakim. Det er ikke Sholas skyld at vi tapte mot Fulham og Sunderland. Shola gjorde jobben sin han, og skåret mål - noe du utrolig nok klarer å vinkle negativt. Utrolig!

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #311 på: 07. Jan. 2009, 18:47 »
Var det i en av disse han bommet på ballen og sleivet den inn?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 07. Jan. 2009, 19:01 »
Var det i en av disse han bommet på ballen og sleivet den inn?
Innbiller meg at det var Sunderland-kampen.

Nei, det er ikke Sholas feil at vi tapte mot Fulham og Sunderland. Men det var ikke akkurat sånn at de målene Shola scoret i de kampene hadde så veldig stor betydning fra eller til. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor de trekkes frem i utgangspunktet. Særlig ikke når Daniels åpenbare hensikt må ha vært å latterliggjøre min påstand om at Viduka er bedre enn Ameobi, og at det ikke er bra at Shola har fått tre nye år i denne klubben.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #313 på: 07. Jan. 2009, 19:12 »
Heller Ameobi enn Viduka. Ameobi scorer alltid mål hvis han får noen kamper. Scora jo i 3 på rad de kampene han fikk starte mot slutten av året i fjor.
Pluss en målgivende mot Tottenham. Ameobi er ikke gamle mannen heller. Viduka er 33 eller noe og er skada hele tiden.
Ameobi er også en newcastle gutt som elsker klubben. Liker sånne spillere selvom de ikke briljerer. Ameobi kan være nyttig og ha på benken. Store sterke spillere kan endre kamper hvis de har raske spisser ved siden av seg.

Er ikke mange åra siden Ameobi viste at han klarte seg i Champions League heller. Glemmer ikke kampene mot Leverkusen og Barcelona.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 07. Jan. 2009, 19:41 »
Mulig eg er litt treg, for eg kan ikke fatte hvordan en skadet Viduka kan vere mer verdifull enn en frisk Ameobi. Joachim kan vel forklare meg det............. ::)