20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 254526 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #75 på: 08. Sep. 2007, 19:10 »
Jeg har troen på Shola...en spiller som får mye ufortjent pes...han bør få sjansen fra start!! Viduka har vært krise hittill så en Shola Ameobi er veldig  velkommen, hvis det absolutt skal spilles med en stor spiss.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 08. Sep. 2007, 19:17 »
Skjønner ikke hvorfor du rakker så forbanna ned på Viduka jeg, selv om det tilhører en annen situasjon. Det er en spiller som får alt for mye pes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 08. Sep. 2007, 19:25 »
Leste nettop om at Big Sam skryter av Ameobi jeg også. Håper Sholadinho endelig kan få fullt utløp for det enorme talentet alle "Newcastle managerne" ser i ham. Er dog litt usikker på om vi vil få se det beste av Ameobi ved å bruke ham som en "target man" nærmest sånn som Viduka har vært til nå denne sesongen, men så lenge Shola får sine sjanser så får vi bare vente og se hvordan han tar vare på mulighetene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 09. Sep. 2007, 16:16 »
Shola er jo en spiller det er kul umulig å sette i bås. Han passer ikke 100% inn som targetman, men passer heller ikke inn som lagets goalgetter. Han har visse av en targetmans viktigste egenskaper, og han har også noen av en goalgetters egenskaper. Men samtidig har han også egenskaper som tilhører slike merkelige skapninger som ser helt håpløse ut inntil de plutselig en dag blomstrer og blir gode. Ikke ulikt Peter Crouch som var en langbeint råtass totalt uten nese for mål helt inntil den dagen han ble kjøpt til Liverpool av Rafa Benitez. Siden den dag har han vært en av Englands beste spillere. Av en eller annen særs merkelig grunn. Det gir meg grunn til å tro at det er mulig å redde også Sholas ettermæle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 10. Sep. 2007, 01:34 »
Det at Crouch scoret 16 mål på 33 kamper for Southampton, noe han ikke har vært i nærheten av for Liverpool er et faktum du bygger opp dine påstander om Jokke?

Jeg velger forresten Viduka over Shola i 19 av 20 tilfeller, antar jeg, ca.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #80 på: 10. Sep. 2007, 01:43 »
Shola Ameobi har for min del vist hva han kan. Og det er ikke godt nok, enkelt og greit. Selg ham til Stoke eller noe, slik at han har en mulighet til å fremheve seg selv. Det fortjener han :)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 10. Sep. 2007, 10:42 »
Selg ham til Stoke eller noe, slik at han har en mulighet til å fremheve seg selv. Det fortjener han :)

Latterlig kommentar...Shola har bevist flere ganger hva han er god for i PL, og jeg er glad vi har han i stallen. I motsetning til deg som skriver at du vil ha Viduka foran Shola i 19 av 20 tilfeller, så kan jeg si at i den formen Viduka er i nå vil jeg ha Shola foran Viduka i 21 av 20 tillfeller..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 10. Sep. 2007, 16:11 »
Shola har imponert meg mer en Viduka denne sesongen. Men det han har vist de siste 5 årene har ikke vært godt nokk i mine øyne. Okei, Han er god nokk som 4.valg på spissplassen, men ikke noe mer. Hvis han ikke hadde vært lokal burde vi solgt ham.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #83 på: 10. Sep. 2007, 17:10 »
[

I motsetning til deg som skriver at du vil ha Viduka foran Shola i 19 av 20 tilfeller, så kan jeg si at i den formen Viduka er i nå vil jeg ha Shola foran Viduka i 21 av 20 tillfeller..

Har da strengt tatt aldri skrevet det.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 10. Sep. 2007, 17:42 »
Forskjellen på Shola og Viduka er ganske enorm. Viduka er den spilleren som ser veldig uinteressert ut, han ser lat og treg ut, men plutselig er han der og scorer et fantastisk mål. Han er ikke verdens beste hodespiller, men han er sterk i kroppen, god i nærkamper og holder godt på ballen.

Shola kan fort bli litt vel ivrig, så ivrig at han ikke får kontroll på kula eller så ivrig at han skyter milevis utenfor istedet for å plassere ballen enkelt i lengste hjørne. Noe vi har sett en god del eksempler på opp gjennom årene. Shola er ikke så god feilvendt, jeg mener han er bedre når han får ballen rettvendt, med nesa mot mål. Viduka har mye av de samme kvalitetene som gjorde at Nils Arne Eggen kalte Gøran Sørloth for verdens beste møtende spiss i sin tid. Samtidig er han en goalgetter.

Der har nok Shola mye å gå på. Han bommer fremdeles på altfor mange sjanser, men han har kommet seg betraktelig. Shola skal selvfølgelig ikke prioriteres foran Viduka, så lenge Viduka er skadefri. Viduka er såpass mye bedre enn Shola, selv om han ser desto mer uinteressert ut. Og jeg vil tro det er den måten Viduka fremstår på banen, mer enn det han faktisk gjør, som gjør at enkelte har fått ham i vrangstrupen allerede. Shola er den typen det oser kampvilje av, men det hender også at det oser udugelighet av ham.

Shola er ikke lokal. Han er fra Nigeria.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #85 på: 10. Sep. 2007, 17:44 »
Men han har vokst opp i Newcastle for det meste, tror jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #86 på: 12. Okt. 2007, 14:38 »
Shola hinter frampå at tiden kanskje er inne for å gå videre og skifte klubb. Dette gleder mitt hjerte stort, synes vel igrunnen etter alle disse årene at nå bør vi kvitte oss med ham og iallefall kanskje få noen slanter for ham.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_2797285,00.html

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #87 på: 12. Okt. 2007, 14:50 »
Men han har vokst opp i Newcastle for det meste, tror jeg.

Shola er født i Nigeria ja, men han kom til Newcastle i toårs alderen om jeg husker rett. Fant ikke noen eksakt dato på hjemmesiden hans, men den sier at han kom til Newcastle som "little more than a toddler"" så det skulle vel stemme ganske greit. Han har forøvrig vært i klubben siden han var 14 år gammel med et lite opphold også når han var 12.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 12. Okt. 2007, 15:04 »
Og jeg håper at han forsvinner. Han bør ikke prioriteres fremfor Alan Smith heller, som har mye mer å fare med der fremme enn Shola. Selg, selg, selg, om det overhodet er muligheter for å få no gryn for han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #89 på: 12. Okt. 2007, 15:51 »
Ja, jeg er for å selge Ameobi, uten tvil... Blir mere å mere skuffet over han vær gang jeg ser han i aksjon..Vi har Viduka, Smith å Carroll når han kommer hjem..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.