20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Peter Ramage  (Lest 13278 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Peter Ramage
« Svar #30 på: 03. Aug. 2007, 23:26 »
Tror ikke vi skal ta oss vann over hodet her. Det er veldig langt, veldig, veldig, veldig langt fra Ramages nivå per dags dato og til John O'Sheas nivå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 03. Aug. 2007, 23:36 »
Ja. O'Shea har jeg faktisk ikke vært trist om hadde signert for oss.
Men ja, vi må for guds skyld beholde Ramage som backup. Har enda langt fra bred nok stall til å slippe han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 04. Aug. 2007, 09:05 »
Tror ikke vi skal ta oss vann over hodet her. Det er veldig langt, veldig, veldig, veldig langt fra Ramages nivå per dags dato og til John O'Sheas nivå.
Men så skrev jeg jo kansje også! eller rettere sagt: "Kansje Sam Allardyce kan gjøre ut av Ramage det Ferguson har fått til med John O`Shea? Bare en tanke......."
Så med bra treningsgrunnlag, oppfølging og litt tillit i "ny og ne" er ikke dette så usannsynlig. Er ikke så altfor lenge siden O`Shea var en heller svak spiller og ManU supporterne grøsset da ha kom innpå! Dette ble forandret litt på ifjor grunnet et par matchvinner scoringer fra han, da spesielt borte mot LFC!
Jeg tviler på at Ramage kommer til å bli en domminerende skikkelse på banen, men med rett oppfølging så tror jeg han kan komme inn å gjøre en helt ok og solid jobb for laget, akkurat som O`Shea gjør for ManU nå!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 04. Aug. 2007, 10:19 »
Jeg er faktisk nokså enig med deg Frode. Ramage KAN nok bli ganske mye bedre under en dyktig trener, det var noe av det samme jeg hintet til da jeg spurte om f.eks Ben Haim hadde et så mye bedre utgangspunkt enn vår egen Ramage da han ble hentet til Bolton og Premier Leaugue fra Gud vet hvor (Beitar Jerusalem eller noe?). Jeg tror ikke Ramage vil komme opp på O'Sheas nivå, men samtidig er ikke Big Sam helt på Fergusons nivå heller, og Newcastle langt lengre unna MænJu som klubb. Med andre ord: selv om Ramage aldri blir like god som for eksempel O'Shea, så kan Allardyce gjøre noe av det samme med Ramage som Sir Alex har gjort med O'Shea.

På en annen side kan det hende at det hele utvikler seg stikk motsatt vei. Med Big Sams ankomst kan Ramages karriere i Newcastle begynne å nærme seg slutten også. Han begynner å få på plass gode spillere i mange posisjoner nå, men iallfall foreløpig har vi bruk for Ramage, men først og fremst som backup og til kamper mot Scunthorpe i Carling cupen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 04. Aug. 2007, 12:13 »
Vel, det første Ramage må lære seg er en forsvarsspiller ABC.
- Hvordan markere en spiller, for eksempel. Det er noe Ramage ikke vet en døyt om.

Så når jeg sier at vi ikke må ta oss vann over hodet er det fordi jeg anser det som totalt usannsynlig at Ramage noen gang kan komme opp på John O'Sheas nivå. Nei, O'Shea er på langt nær noen Cannavaro. Men det er flere verdenshav mellom O'Sheas lavestenivå og Ramages høyeste nivå.

Jeg har ingen tro på at Ramage kan utvikle seg til stort annet enn en ny Andy O'Brien. Altså en spiller som av ren tilfeldighet står akkurat der ballen kommer, fordi han ikke aner stort om hva han skal foreta seg på en fotballbane. Har Ramage flaks kan han bli ørlitegrann bedre enn O'Brien.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 04. Aug. 2007, 15:05 »
Vel, nå syns jeg Ramage opptil flere ganger har bevist at han faktisk kan godt. Husker flere kamper der han spilte med Craig Moore og gjorde god figur. Var vel MOTM på høstparten mot CP blant annet.
Problemet til Ramage er slik jeg ser det mer basisferdigheter, ballbehandlingen og evnen til å passe den videre. Samt at når han først gjør en feil, så sliter han tilsynelatende psykisk etterpå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 04. Aug. 2007, 16:32 »
Helt enig Kristoffer!
Og jeg må si at mye av dette kan han bli bedre på med riktig oppfølging. Får han tilbake selvtilliten, så bedrer nok basis ferdighetene hans seg også, vil jeg tro. Det er selvtilliten som er hans svakeste punkt, for gjør han èn feil så kommer blemmene på rekke og rad. Å få orden på dette er noe jeg tror Sam Allardyce vil klare, for vi må ikke glemme at Ramage også har spilt noen meget gode kamper!  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 04. Aug. 2007, 16:49 »
Hehe. Ja, jeg ser på Ramage som en spiller som kan bli lik Aaron Hughes. Ikke noen klassespiller, men han har potensialet til å bli en backupspiller som kan vikariere overalt i det bakre leddet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 04. Aug. 2007, 16:50 »
Jeg digger ramage. Han klager aldri, og gir allti 100% i tillegg er han lokal. Så er han et prakteksempel på en engelskmann (utseende altså)

Tror også han kan utvikle seg til å bli en habil PL spiller. Jeg har revet meg i håret uttallige ganger av de enorme feilene han gjør, men jeg har smilt like mange ganger når han spiller godt. Herlig type.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 04. Aug. 2007, 17:12 »
Jeg tilgir aldri en spiller som overser John Terry på en defensiv corner på bortebane mot Chelsea i en cupkamp. Ramage kan umulig vite hva markering er, når han ikke greier å markere John Terry på en defensiv corner.

pane

• Gjest
« Svar #40 på: 04. Aug. 2007, 17:47 »
Er vel ikke verdens letteste jobb å markere ut en av verdens mest kraftfulle spillere!?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 05. Aug. 2007, 14:43 »
Nei, det er ikke det, men det går an å prøve. Ikke bare stå i ro og se på at Terry får fri bane til å heade ballen i mål. Han var Ramages mann. Men Ramage lar han bare gå, og prøver ikke engang å stoppe ham.

Det er lov for en fersking å tape en duell mot John Terry. Men det er faen ikke lov, selv ikke for en fersking, å ikke engang PRØVE å markere ham.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #42 på: 31. Des. 2007, 12:57 »
http://www.facebook.com/photo.php?pid=302446&id=550096957

Peter Ramage "Damage" på fylla. Seier ikkje meir! 

HAHA!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 31. Des. 2007, 15:47 »
http://www.facebook.com/photo.php?pid=302446&id=550096957

Peter Ramage "Damage" på fylla. Seier ikkje meir! 

HAHA!

Hahahaha :P
For et album!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #44 på: 31. Des. 2007, 16:01 »
Skikkelig herlig type denne Peter
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic