20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Peter Ramage  (Lest 13257 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« på: 18. Des. 2006, 18:12 »
Hva syns folket om han? Fortjener han plassen i laget, og bør Roeder satse på det hittils gode samarbeidet mellom han og Tayls?

Meninger?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #1 på: 18. Des. 2006, 18:27 »
Jeg var svært skeptisk etter kampene mot Liverpool, ManU og ligacupkampen mot Chelsea i fjor. Da dreit han skikkelig på draget. Men han har fått en ny vår i høst, sammen Taylor i midtforsvaret.

Han har helt klart noe for seg, men det er liten tvil om at Taylor er et langt større talent. Hvis vi skulle få inn en midtstopper i Woody-klasse er det Ramage som må vike, men jeg ser ingen grunn til at han inntil videre ikke skal kunne få fortsette samarbeidet med Taylor.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #2 på: 18. Des. 2006, 18:34 »
Midlertidig løsning. Satser på vi signerer en midtstopper i januar. Tror nok Bramble danker ut Ramage når han kommer tilbake fra skade. Kanskje Ramage da forskyves ut til venstre.
Men satser på at vi kjøper 3 nye forsvarsspillere i Januar. Da blir det neppe aktuelt å bruke Ramage når alle er skadefrie, noe som trolig aldri kommer til å skje :?

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #3 på: 18. Des. 2006, 19:41 »
Jeg håper selvfølgelig at Newcastle får inn en bedre midtstopper enn det Ramage er nå over tid (til sommeren??) men for øyeblikket mener jeg at Ramage kan fortsette sammen med Taylor. Jeg vil mye heller ha Ramage bak der enn Bramble.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #4 på: 18. Des. 2006, 19:42 »
jeg digger ramage, men jeg tviler på at han noen gang kommer til å spille seg til fast plass på laget. Jeg håper uansett at han blir så god at han kan være superbackup for oss i årene framover. Dønn lojal og ærlig, og gir maksimalt hele tiden. Men når vi forsterker forsvaret i januar kommer han til å få mye midne spilletid. da får han ikke den samme utviklingen som han hadde fått hvis han hadde spilt. han er 22 også.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #5 på: 18. Des. 2006, 20:27 »
Ramage er Ramage, og vi vet nå hva han står for. I stående stund, på vei oppover tabellen, og i påvente av noen bedre er Ramage grei nok han. Skal vi derimot ha ambisjoner om å klistre oss til toppen av tabellen igjen etterhvert, tror jeg ikke Ramage holder.
Han klarer seg stort sett bra, og gjør det meste enkelt, slik som Huntington idag også fikk ros for av Roeder. Problemet med Ramage er bare avleveringene hans. Jeg har nesten fullt og helt til gode å se at han får til et brukbart innlegg etter å ha kommet på overlapp, eller at han treffer med en langpasning. Dermed ryker han fort som back. De korte pasningene til Ramage er heller ikke noe å hoppe i taket over, og skal vi bli ett topplag i Premier League igjen betyr det at disse manglene til Ramage gjør ham til en backup spiller.

Ramage skal ha ros for det han gjør bra, noe jeg også har presisert tidligere. Men enkelte basisferdigheter er for dårlige, og det trekker ned. Faktisk så tror jeg at Titus Bramble, hvis han kan bli stabil i prestasjonene og lukke ut alle tabbene, kan bli en mye bedre stopper.
Kan Ramage derimot jobbe med avleveringene og bli flinkere på det er det en god start vil jeg si.

Backupspillere bør alle i Newcastle og alle klubbens fans nå ha lært at vi trenger gjennom en lang og tøff sessong, derfor har Ramage antagelig en plass i klubben. Men inntil han klarer å forbedre svakhetene sine må han kjenne sin plass og rolle i klubben og heller stille spørsmål ved om han er fornøyd med å være en backup spiller.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #6 på: 18. Des. 2006, 23:09 »
syns heller ikkje at ramage bør ha en fast plass, men syns han e mykje betre enn bramble... ramage gjer sjelden store feil og gjer ting enkelt. Han bør være reserve midtstoppar etter taylor og en ny kvalitets stoppar. Også bra at han kan spele back, men han er mykje betre som midtstoppar. Skal og seiast at han har utvikla seg svært mykje sidan i fjor.

Stephan Solheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #7 på: 19. Des. 2006, 17:06 »
Jeg har før vært veldig kritisk til Ramage. Men han er en spiller som gir alt for laget og har spilt seg veldig opp denne sesongen. Aldri noe syting fra han og han stepper jo inn for hvem som helst, hvor som helst i backrekka. Synes det Ramage har prestert denne sesongen har så langt vært over all forventning. Sammen med Taylor og Solano har han vært en av de beste backene våres. Jeg er imponert over Ramage i år !
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #8 på: 19. Des. 2006, 17:26 »
Minner litt om Elliot. Ikke noe god, men de gjør alltid det beste de kan.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #9 på: 19. Des. 2006, 20:22 »
Ramage er neppe mannen som blir noen spiller som blir aktuell for England noensinne, men per dags dato er han i mine øyne den mannen som bør spille sammen med Tayls der bake, med samtlige mann skadefrie.
Har mer tro på ham enn Bramble. At Bramble plutselig skal få orden på sinnet sitt etter mange herrens år uten at han har klart det føler jeg er mye mer usannsynlig enn at Ramage skal kunne forbedre pasningsspillet sitt. For eksempel har Ramage hatt enorm utvikling som back, og er mye bedre der nå enn han var da han debuterte for oss.
Ramage kan lett sammenlignes som Aaron Hughes. Neppe noen klassespiller, men en god backup.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #10 på: 19. Des. 2006, 20:22 »
Ramage er neppe mannen som blir noen spiller som blir aktuell for England noensinne, men per dags dato er han i mine øyne den mannen som bør spille sammen med Tayls der bake, med samtlige mann skadefrie.
Har mer tro på ham enn Bramble. At Bramble plutselig skal få orden på sinnet sitt etter mange herrens år uten at han har klart det føler jeg er mye mer usannsynlig enn at Ramage skal kunne forbedre pasningsspillet sitt. For eksempel har Ramage hatt enorm utvikling som back, og er mye bedre der nå enn han var da han debuterte for oss.
Ramage kan lett sammenlignes som Aaron Hughes. Neppe noen klassespiller, men en god backup.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #11 på: 19. Des. 2006, 22:35 »
Helt enig med Kristoffer Eilertsen der. Bramble er og blir en mann som er kjend for sine tabber, og han har fått altfor mange sjanser etter mi meining. Han fekk mykje skryt for kampane sine før skade, men eg såg bl.a mot Frankfurt at han gjer feil som mot betre motstandarar lett kunne gjort om til mål. Uansett, om Newcastle skal bli et topplag igjen, held det ikkje med midtstopparar som Bramble.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #12 på: 19. Des. 2006, 22:36 »
Helt enig med Kristoffer Eilertsen der. Bramble er og blir en mann som er kjend for sine tabber, og han har fått altfor mange sjanser etter mi meining. Han fekk mykje skryt for kampane sine før skade, men eg såg bl.a mot Frankfurt at han gjer feil som mot betre motstandarar lett kunne gjort om til mål. Uansett, om Newcastle skal bli et topplag igjen, held det ikkje med midtstopparar som Bramble. Ikkje med Ramage heller, men husk at han er ung og vil fortsatt forbedre seg.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #13 på: 19. Des. 2006, 22:37 »
Helt enig med Kristoffer Eilertsen der. Bramble er og blir en mann som er kjend for sine tabber, og han har fått altfor mange sjanser etter mi meining. Han fekk mykje skryt for kampane sine før skade, men eg såg bl.a mot Frankfurt at han gjer feil som mot betre motstandarar lett kunne gjort om til mål. Uansett, om Newcastle skal bli et topplag igjen, held det ikkje med midtstopparar som Bramble. Ikkje med Ramage heller, men husk at han er ung og vil fortsatt forbedre seg.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Peter Ramage
« Svar #14 på: 19. Des. 2006, 22:38 »