20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tullete navn&nummer på newcastletrøyer  (Lest 5917 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Tullete navn&nummer på newcastletrøyer
« på: 17. Des. 2006, 14:05 »
Har lagt merke til at svært mange Newcastledrakter i Norge er trykket på med et glinsende gulltrykk, noe som ser skikkelig "jalla" ut. Er det fotballshop som har satt igang dette gærneriet? Er jo for galt å ødelegge en Newcastledrakt med sånne ting.

For de som ikke skjønner:

De "gale" bokstavene:
HER

De riktige, vakre bokstavene:
HER

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1 på: 17. Des. 2006, 16:53 »
Tror nok heller det er lysforhold og blitz som spiller inn på disse bildene.
Kan og være at det er ulike produksjoner som har skapt dette. Tviler på de er falske.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 17. Des. 2006, 16:56 »
Sitat fra: "Åsmund"
Tror nok heller det er lysforhold og blitz som spiller inn på disse bildene.
Kan og være at det er ulike produksjoner som har skapt dette. Tviler på de er falske.

Nei, det er to forskjellige typer skrift. Den ekte er laget av filt/tøy, mens den andre er av "gummi" av noe slag. Slik som blant annet Arsenal har.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17. Des. 2006, 17:19 »
Der tar du feil. I såfall så selger Newcastle disse "falske" draktene selv! Om du hadde kjøpt den nye drakten hadde du visst at til og med reklamebokstavene på fremsiden er av plastisk karakter. Ja til og med adidasstripene er det!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 17. Des. 2006, 17:26 »
Der tar du feil. I såfall så selger Newcastle disse "falske" draktene selv! Om du hadde kjøpt den nye drakten hadde du visst at til og med reklamebokstavene på fremsiden er av plastisk karakter. Ja til og med adidasstripene er det!

Det er nok du som tar feil. Jeg har den nye drakten med OWEN på ryggen, kjøpte og betalt på St.JAmes park. Northern rock og adidas stripene er i denne "plastiske karakteren" , men ikke navn og nummer bakpå. Jeg viser igjen til eksemplet mitt i ovenfor. Den drakten med de originale numrene er til og med brukt av zoggy i kamp...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #5 på: 17. Des. 2006, 17:29 »
Dette er sant. Jeg kjøpte min drakt på fotballshop i Oslo, og den er slik du beskriver. Med tøy-lignende skrift.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 17. Des. 2006, 17:32 »
Kanskje du har fått en gammeltype!
Drakten min er kjøpt hos den offisielle butikken på eldon square. Å om bokstavene på fremsiden er av plastisk karakter så ser jeg ikke noen annet enn at tallene bak og er det.
De gamle draktene mine har fillt bokstaver. :lol:

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 17. Des. 2006, 17:32 »
Om du hadde kjøpt den nye drakten hadde du visst at til og med reklamebokstavene på fremsiden er av plastisk karakter. Ja til og med adidasstripene er det!

Det høres nesten ut som om du har vært så heldig å få tak i et eksemplar av disse falske numrene selv :lol:

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 17. Des. 2006, 17:36 »
Synes det virker litt merkelig at alt filten ellers på drakten har forsvunnet og noen påtrykte tall og bokstaver av filt er de ekte.
Så tror nok heller det er de som bryter den generelle trenden som er falske! Om da man ikke har gått tilbake til en mer gammaldags trend denne sesongen!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 17. Des. 2006, 17:38 »
Synes det virker litt merkelig at alt filten ellers på drakten har forsvunnet og noen påtrykte tall og bokstaver av filt er de ekte.
Så tror nok heller det er de som bryter den generelle trenden som er falske! Om da man ikke har gått tilbake til en mer gammaldags trend denne sesongen!

Vi snakker jo om NORSKE supportere som går med dette, i all hovedsak. Newcastle spiller med filt, det har du vel sett? Du får kjøpe deg en drakt på nufc.co.uk og se hva du får.

Det er noen fotballbutikker i norge som ikke har peiling i det hele tatt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 17. Des. 2006, 17:49 »
Sitat fra: "EivindI"

Vi snakker jo om NORSKE supportere som går med dette, i all hovedsak. Newcastle spiller med filt, det har du vel sett? Du får kjøpe deg en drakt på nufc.co.uk og se hva du får.

Hvis Åsmund har kjøpt drakten sin på Eldon Square så regner jeg med at det ikke er "falske" bokstaver han har fått. For du vet hvor Eldon Square er?:) Et steinkast fra St.James :D

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 17. Des. 2006, 17:53 »
Sitat fra: "kesse"
Sitat fra: "EivindI"

Hvis Åsmund har kjøpt drakten sin på Eldon Square så regner jeg med at det ikke er "falske" bokstaver han har fått. For du vet hvor Eldon Square er?:) Et steinkast fra St.James :D

Ja, vet godt hvor dette er. Men regner da med at dere har sett draktene newcastle har spilt med i år? Vi ser det klart under kampene at det ikke er disse glinsende tullenumrene som blir brukt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 17. Des. 2006, 17:56 »
Kanskje det fins 2 typer? Det blir hvertfall ikke solgt falske drakter i offiselle supporter butikker.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 17. Des. 2006, 18:00 »
Sitat fra: "kesse"
Kanskje det fins 2 typer? Det blir hvertfall ikke solgt falske drakter i offiselle supporter butikker.

Meget mulig. Men høres litt merkelig ut også.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Forumets mest tullete diskusjon?
« Svar #14 på: 17. Des. 2006, 20:00 »
Ja om de ikke har byttet nummertype til denne sesongen. Klarer helt ikke se hvordan man skal klare skille mellom fillt og plastiske tall på tv-sendinger. Har fatisk mine tvil til om man klarer å si 100 % sikkert om det man har bak på drakten er fillt eller et plastisk produkt.
Synes Pl- merkene på den "ekte" drakten ser plastiske ut for min del, de har da vært fillt før de og.

Må si at den drakten som er på dette bildet faktisk ikke er 100 % identisk med min drakt. Drakten på bilde har ingen lapp i nakken.

Det jeg har på min drakt vil jeg nesten påstå 100 % sikkert er plastisk, men det skiller seg ørlite grann fra bokstavene på forsiden av drakten. Men fillt i den forstand som var på draktene før er det i allefall ikke!