20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 172518 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #240 på: 30. Juni 2007, 01:18 »
Men tenk om de faktisk er så smarte at de blir? Hvorfor må vi bestandig tenke worst case scenario? Holder det ikke å være forberedt på at de kan glippe, men håpe i det lengste på at de blir? Ikke at jeg tror spillerne er særlig trofaste lesere av dette forumet, men hva hjelper det å skjelle dem ut etter alle kunstens regler FØR de overhodet har forlatt oss?

Så hjertens enig Joakim
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Geordieman

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #241 på: 30. Juni 2007, 01:30 »
jeg tror ikke owen har samvittighet til å forlate newcastle enda , han vill nok gi noe tilbake fra alle skadene han har hatt. martins føler jeg også at vill være i klubben , men det er jo desse klausulene da)=

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 30. Juni 2007, 11:37 »
ja disse klausulene ja. hva skjer hvis Martins/Owen sier nei til den evt. klubben som byr? F.eks Sunderland (ingen av de vil dit 100%).
Noen som vet?
Who else...... Alan Shearer

Noreng

• Gjest
« Svar #243 på: 30. Juni 2007, 12:53 »
Klausulen sier at Newcastle MÅ godta det budet. Noe mer må de ikke.

Eller tar jeg feil?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 30. Juni 2007, 13:22 »
Hvis ein klubb byr så mykje at den aktiverar klausulen, må klubben akseptere budet, så er det opp til spelaren sjølv kva han har lyst til. Altså kan Owen og Martins bli om dei vil det. Alle som har spelt CM/FM veit kva det dreiar seg om ;)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 10. Juli 2007, 21:18 »
http://sport.independent.co.uk/football/premiership/article2750470.ece

Lika ikkje dette her. Om Arsenal virkelig vil ha Martins kan vi nok vinke farvel til han. :(

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 10. Juli 2007, 21:38 »
Vel, det er selvfølgelig trist nok det. Men det er vel ikke direkte overraskende. Har alltid sett at Martins ikke nødvendigvis vil være veldig lojal overfor klubben sin, og han gav jo allerede da han signet for oss et slags inntrykk av at Newcastle var en slags mellomstasjon i karrieren hans. Dersom han higer slik etter å spille for andre foreløpig bedre klubber syns jeg det er like greit at vi kvitter oss med ham kjappest mulig og heller får handlet inn en verdig erstatter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 10. Juli 2007, 23:58 »
Hvis alternativene er å selge Martins til £13 mil. eller gi ham bedre lønn, hva syns dere da vi burde gjøre?

Selv er jeg i tvil...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 11. Juli 2007, 00:05 »
Jeg også. Syns det gir litt feil signaler ut. Han er vel enda en av de aller mest betalte spillerne i klubben, så han har ingen grunn til å klage. Og han har aldri vist en veldig stor lojalitet overfor klubben, og jeg vil gjerne ha spillere med en viss klubbfølelse. Oba er en særdeles god spiss og har et svært potensiale, men syns ikke han skal få leke med oss. Der fins spisser som kan erstatte han. Men dersom han går opp i lønn ser jeg det som en selvfølge at han skriver en klausulfri kontrakt som samtidig er en langtidskontrakt som binder han for klubben over flere år.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 11. Juli 2007, 00:13 »
Det sender nok ut litt feil signaler dersom han får gjennomslag får et eventuelt ønske om lønnsforhøyning ja.

Men, det sender heller ikke ut bare positive signaler dersom vi mister en spiller av Martins' kaliber allerede etter en sesong? Hva sier det om Newcastle som klubb og dens ambisjoner og miste en slik spiller etter bare ett år. Det ser ikke veldig imponerende ut, og vil neppe hjelpe spesielt når vi skal prøve å lokke til oss nye "stjernespillere".

Det positive med høyere lønn er at da må han i såfall skrive ny kontrakt, og da skal den i såfall være klausulfri, og gjelde for minst fire år!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 11. Juli 2007, 00:19 »
Eg syns vi skal heller gje han den lønna, han har jo tross alt potensiale til å bli heilt i toppen blandt verdens beste angriperar, og ville blitt veldig vanskelig å erstatte med tanke på den unge alderen. Kva er den eigentlege markedsverdien hans? Han er verdt minst £20m spør du meg, og slike spelarar veks ikkje på tre. Den største svakheten hans er jo speleforståelse noko som fort kan endre seg med alderen. Nei det hadde vore utrulig trist om vi skulle miste denne spelaren etter bere eit år i trøye nr. 9.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 11. Juli 2007, 00:20 »
Tja. Si ikke det. Syns klubben på de fleste andre områder viser ambisjoner, og vi snuser på spillere som Eidur som mulig erstatter for Martins. Det i seg selv er jo ikke akkurat å vise mangel på ambisjoner. Samtidig viser vi at vi også vil ha spillere isåfall som er interessert i å spille for laget, og ikke for seg selv. Det at vi også ser ut til å beholde vår aller største stjerne, Owen, viser jo også at ambisjonene enda er der.
Men som sagt, det ideelle er jo at Martins forbli i Newcastle.
Og, selv om det vil være trist, er jeg ikke direkte overraska! Han har aldri gitt uttrykk for at han skal bli i Newcastle i veldig mange år, mer som en mellomstasjon.
« Siste redigering: 11. Juli 2007, 00:22 av Kristoffer Eilertsen »

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #252 på: 11. Juli 2007, 01:58 »
Når har han "gitt uttrykk" for det ? Det vil jeg gjerne se en link til ... Den samma praten var det om Owen også , før Allardyce sa at han var 100 % sikker på at Owen ble. Tror Martins også blir.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #253 på: 11. Juli 2007, 12:03 »
Martins har jo til og med gått ut i media og sagt at han vil bli...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 11. Juli 2007, 12:08 »
Trur Martins går til enten Arsenal eller Juventus. Håpa eg tek feil.