20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 169708 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #45 på: 15. Jan. 2007, 17:05 »
Ferdinand-Shearer var jo to like spisstypar som fungerte utmerket. Spele vi med rett stil, så trur eg Martins-Owen kan bli eit knakpar!

Huska godt den tida Chelsea hadde lille Gustavo Poyet og Zola som spisspar.  :)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #46 på: 15. Jan. 2007, 18:37 »
så lenge man ikke slår høyt mot dem hele tiden kan det gå bra. begge er flinke til og holde på ballen, og begge scorer på hodet til tross for størrelsen. martins har jo en enorm spenst. tror de kan funke sammen, kvikke kombinasjoner langs bakken kombinert med fart blir ikke dumt? :P
lt;3 Newcastle <3

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #47 på: 15. Jan. 2007, 19:09 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Huska godt den tida Chelsea hadde lille Gustavo Poyet og Zola som spisspar.  :)

Hmm.. Det husker ikke jeg. Poyet var jo midtbanespiller, men han scoret masse mål! Likte han godt i Chelsea husker jeg.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #48 på: 15. Jan. 2007, 19:24 »
sånn jeg husker poyet var han midtbanespiller høy og tynn!

Agurksaft

• Gjest
Oba Martins
« Svar #49 på: 15. Jan. 2007, 19:58 »
Eg hugsa Poyet som det man kallar som AM C på CM\FM , og som ein høg spelar.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #50 på: 15. Jan. 2007, 20:01 »
Liten tvil om det er Zola som burde hadt tittelen liten av det to...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #51 på: 15. Jan. 2007, 20:28 »

Jaja, vet at Wise er liten, men er vel ingen tvil om at Poyet ikke kan gå under samme betegnelse!

Gustavo POYET
Tottenham Midfielder
Height: 1.87m.   Weight: 83.00kg.   Nationality: Uruguay
Born: 15/11/1967 in Montevideo

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #52 på: 15. Jan. 2007, 21:36 »
Å herregud for ei blemme. :lol:

Hmm, trur eg må renske hukommelsen min.  :oops:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #53 på: 15. Jan. 2007, 22:33 »
Tilbake til topic!!! Martins viste igår hvilket talent han har. Håper vi kan ha glede av han lenge i klubben!!

Og det med at Owen - Martins er for like til å spille sammen, er bare tull. Samhandling, forståelse, spillemønster og kommunikasjon er heldigvis ting de kan trene på. De vil nok lære seg å kjenne etter hvert.

Men vil allikevel ha inn en spiss nå i januar, for Sibierski er etter min mening rett å slett ikke god nok!! Martins kommer til å bli så mye bedre med en skikkelig god spisspartner, og vi har vært linket til mange spennende typer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #54 på: 15. Jan. 2007, 23:09 »
Sitat fra: "annern"
Jeg førler at Martins er den typen spiller men blir veldig gla i også:)
Han er meget spesiell både på og utenfor banen.

Martins er allerede blitt en fargeklatt i Newcaslte, han er litt utradisjonell i forhold til det som er vanlig i England, og Newcastle, etter mange år med Shearer. En anenn type spiller som gjør ting litt anerledes, men du verden for en spiller. Og jeg er også spent på å se Martins og Owen sammen den dagen det blir mulig.
Ja jeg vet at man helst skal ha en stor og en liten spiss sammen i konservative England, men jeg mener det er på tide å få opp øynene og se at den gamle måten nødvendigvis ikke alltid er den eneste riktige måten å gjøre ting på. Se for eksempel på hvordan Martins og Dyer allerede har begynt å finne ut av hvordan de skal spille sammen. Ingen av de er spesielt store, men du verden som de kan skape problemer for mange gode forsvarere. Kan jo for eksempel spørre William Gallas og Kolo Toure. Er ikke akkurat smågutter noen av dem.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #55 på: 15. Jan. 2007, 23:22 »
Sitat fra: "Frode"
Tilbake til topic!!! Martins viste igår hvilket talent han har. Håper vi kan ha glede av han lenge i klubben!!

Og det med at Owen - Martins er for like til å spille sammen, er bare tull. Samhandling, forståelse, spillemønster og kommunikasjon er heldigvis ting de kan trene på. De vil nok lære seg å kjenne etter hvert.

Men vil allikevel ha inn en spiss nå i januar, for Sibierski er etter min mening rett å slett ikke god nok!! Martins kommer til å bli så mye bedre med en skikkelig god spisspartner, og vi har vært linket til mange spennende typer.

Støtter meg til denne posten. Særlig andre avsnittet, og som jeg nevnte i innlegget mitt ovenfor tror jeg fruktene vi har høstet av samarbeidet mellom Dyer og Martins bekrefter akkurat det Frode skriver der.

Og JA, Martins er god, men han fortjener en bedre partner enn Sibierski, og det skal ett lag som Newcastle ha også. Av mange spennende typer fikk jeg sansen for Vincenzo Iaquinta i sommer etter å ha sett ham i VM. Og i tillegg tror jeg det hadde vært mulig å lokke ham vekk fra lille Udinese. Men nå ser det jo ut til at langt større klubber står klare til å kjøpe ham, og Udinese har også signalisert at de er villige til å la ham gå. Og JA, jeg vet at italienere i PL ikke har de beste tradisjonene, men er det en mann som har forutsetningene for å lykkes er det nettop Iaquinta. Men nå ser det uansett ut til at det blir vanskelig.

I tillegg mener jeg vi bør ha en god spiss til i bakhånd for å kunne legge om angrepsspillet og gå over til en slags plan B dersom det er nødvendig. Neste sessong har vi selvfølgelig Ameobi i bakhånd for Martins, og Owen, men finner vi en bedre en bør vi takke og bukke.

At Sibierski ikke er god nok er jeg ca enig i. Han har scoret noen mål for oss og benyttet sjansen til å vise seg frem. Men deretter har det også stoppet til nå for franskmannen. Tror rett og slett motstandernehar blitt mer obs på ham og enkelt og greitt anser ham som en større trussel enn tidligere i sessongen da han scoret noen mål. Alikevel er jeg ikke imot å gi ham ett år til, som nødlsning\backup er han grei nok. Men ikke noe mere. Martins og Owen går selvfølgelig foran, og det gjør Ameobi også. Er veldig spent på å se hvordan han kommer til å prestere neste sessonge når han forhåpentligvis er "helt fit".

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #56 på: 16. Jan. 2007, 09:31 »
Iaquinta hadde vært perfekt. Da hadde vi hatt to gode spisspar i f.eks Martins - Owen og Ameobi - Iaquinta.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Oba Martins
« Svar #57 på: 16. Jan. 2007, 10:11 »
Tror du har rett i at motstanderne har blitt mer obs på Sibierski, Chickenman. Han vinner fortsatt mange dueller, men virker å bli såpass "forstyrret" at presisjonen ikke er den samme. Uansett, jeg synes det er soleklart at han skal gis ett år til. -Ut fra prinsippet om "man vet hva man har, men ikke hva man får", så synes jeg Sibierski som back-up er en god løsning. Han kjenner Martins, og omvendt. Og de har alt et godt grunnlag å bygge videre på.
Livet er svart/hvitt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Oba Martins
« Svar #58 på: 07. Feb. 2007, 13:03 »
Blir han suspendert nå? Er det ikke 3 kampers karantene for å la være å møte opp på landslaget?

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1899892,00.html

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Oba Martins
« Svar #59 på: 07. Feb. 2007, 13:10 »
Men dette er vel et gyldig fravær. Setter ihvertfall saken i et annet lys, og man kan vel ikke kalle det direkte skulk!?!

The All Africa website report that Obafemi Martins has made a flying visit to Nigeria in order to be with his sick mother in Lagos before returning to Tyneside.

From Eurosport, Tuesday:

Nigeria coach Augustine Eguavoen has slammed Obafemi Martins for going AWOL for Tuesday's friendly against Ghana. He said he would report the Newcastle striker to FIFA, with strict new rules meaning he could risk a ban from club matches.

Eguavoen says Martins failed to join up with the squad for the game at Brentford's Griffin Park, and even suggested that the 22-year-old had left the country.

"He was invited but to my great surprise he is not here. He's nowhere to be found - he's not even in England," said Eguavoen.

"I will go to FIFA as it's the highest authority in football and this is the highest level of disrespect."

If Martins is found to have snubbed his country, he could face a domestic suspension.

Earlier this season, FIFA threatened to ban Chelsea's Claude Makelele for two matches for every France game he missed.

The midfielder had attempted to retire from international football but found himself called up by France anyway, a situation that led Jose Mourinho to describe Makelele as being treated like "a slave".

Kilde NUFC.com