20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 170692 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #750 på: 26. Sep. 2008, 09:49 »
Lenge til Viduka er klar igjen da?

Faen dette var jævli. Men Owen er heldigvis i storform da, hvertfall en liten trøst.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #751 på: 26. Sep. 2008, 09:54 »
Ikke noe problem med en liten Martins skade. Vi har jo fantastiske Xisco.

Ja ein grei backup, og kanskje ein mann for framtida. Å nei, du var ironisk...Gosh!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #752 på: 26. Sep. 2008, 09:55 »
Meir og meir sikker på at vi ligg på botn 1 januar. Trur eg skal satsa store peng på det!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #753 på: 26. Sep. 2008, 10:00 »
Meir og meir sikker på at vi ligg på botn 1 januar. Trur eg skal satsa store peng på det!

Tror vi skal klare å reise oss. Det viktigste er at vi får midtbanespillerene som er skadet/suspendert på plass igjen. Jonas, Guthrie og Barton kommer til å heve laget vårt mange mange hakk. Samtidig mangler vi Beye og Enrique som er to gode spillere som vanligvis er faste. Og så lenge vi har Owen fit, og kan pare han opp med enten Xisco eller Viduka så er det ok, selv om Martins er på et helt annet nivå enn de to. Og med en ny manager, så tror jeg vi snart har reist oss og kan begynne å se oppover.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #754 på: 26. Sep. 2008, 10:20 »
Ikke noe problem med en liten Martins skade. Vi har jo fantastiske Xisco.

Har sett verre. Skal han noen bli bedre og bli vant til ligaen må han jo spille. Så jeg griner ikke. Selvom jeg skulle hatt en Martins i storform.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #755 på: 26. Sep. 2008, 13:25 »
Ja for d hjelper når resten av laget leker julenisse. Var kun Owen, Given og Martins som spilte akseptabelt mot Spurs. Men jeg er ikke overrasket over dette.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #757 på: 26. Sep. 2008, 16:59 »
nå blei jeg letta. trodde vi var i ferd med å miste grepet på 1 plassen, skadetabellen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #758 på: 06. Okt. 2008, 15:11 »
Noen som har en status på Oba? hva skjer med han om dagen? Lenge til han er tilbake fra skade hvis det er grunnen til han er ute.
Ba Ba Ba!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #759 på: 06. Okt. 2008, 18:09 »
Den 26. september ble det meldt at Martins er ute i 6 uker med en skade.
Det betyr at det fremdeles er fire-fem uker til vi kan forvente å se Martins på banen igjen.

Se link to innlegg over deg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #760 på: 15. Nov. 2008, 00:05 »
LINK

Kunne egentlig ikke vært mye mer enig med denne mannen. godt å høre noen endelig si det helt opplagte høgt. mannen trenger sterkere syke, mer arbeidsvilje, og kondis. Satan for en spiller han kan bli

Martins told to improve fitness
Newcastle striker warned by international manager

Nigeria manager Shaibu Amodu has warned striker Obafemi Martins that he needs to improve his physical and psychological fitness.

Newcastle star Martins has struggled with injuries over the past year and he has not represented his country since Amodu took charge in April.

The 24-year-old has returned to Newcastle's first team over recent matches, scoring three goals in his last three outings, but Amodu still expects improvements.

Nigeria play Colombia in a friendly on Wednesday and in preparation for that match Amodu watched Martins against Fulham last weekend, but he was not impressed.
Worry

He said in The Sun: "Martins needs a look at his psyche. I am worried about him.

"Obviously he's a good player but he needs to be prepared mentally to take up the challenges.

"His team have found themselves in a precarious situation and I think psychologically now he should be worried himself.

"I haven't had the opportunity to work with Martins closely because since I came back to the national team he has not been able to show up.

Excuses

"His excuses have been injury but I think he is injury-prone. He needs to work more on his fitness.

"He's small in physique and plays in attack so he is prone to knocks.

"The only way you can keep playing at that level is to be very, very fit and to stay away from all the social vices.

"I'm not saying that is what's involved but it is a clear criteria if you want to stay at the top of your game all the time."
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #761 på: 15. Nov. 2008, 02:51 »
Vel. Angående psyken er jeg helt enig. Men "he is small in physique"? Jeg vet ikke helt hva Nigerias landslagssjef mener med det. Men er det noe han ikke mangler, så er det fysikk. Sterk i kroppen, kan snu på en femøring, skyter knallhardt (om enn ikke alltid like presist), og løper raskere enn alle andre. Men han har kanskje litt å gå på kondisjonsmessig. At han ennå ikke ser ut til å holde fullt 90 minutter er noe bekymringsfullt. Mannen snakker også noe om å "stay away from all the sociel vices". Nå skal jeg ikke si at jeg vet helt hva det betyr, men fotballspillere må jo få ha et sosialt liv de også. Som alle andre. Toppidrettsutøver er avhengig av å ha et privatliv, hvor de kan være som alle andre mennesker. Eneste forskjellen er at de må trene knallhardt hver dag for å bli sterkere, raskere, spenstigere og i det hele tatt bedre. Ikke bare på det man ikke er god på fra før. Men vel så mye på ens allerede sterke sider.

Martins er injury-prone ja. Og han må jobbe med fitnessen sin. Jeg hadde håpet at det treningsstudioet Allardyce sørget for å bygge opp ikke var revet, og at det fremdeles er flittig i bruk. Men det er kanksje for mye forlangt at Kevin Keegan og Joe Kinnear skal se verdien i akkurat det. Skadeforebygging har aldri vært deres sterke sider. Det var aldri et tema på 70-, 80- og 90-tallet, men er ekstremt viktig i dag.

Martins har potensiale til å bli så god han bare vil. Det er kun han selv som kan sette grenser. Han har i utgangspunktet alt en spiss trenger. Han må bare bli en mer stabil avslutter, og han må bli flinkere til å utfordre 1 mot 1. Det går mye på psyken, og så er det en fordel om treneren hans maser hver eneste dag, og ber han terpe på det samme om og om igjen. Det er ikke så veldig mye som skal til, bare Martins selv er villig til å ofre det som kreves.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #762 på: 15. Nov. 2008, 10:31 »
Martins er da faen ikke injury-prone!! På sine to første sesonger i Newcastle har han gått glipp av 12 av 76 ligakamper. Og vi skal ta med at han har spilt et afrikamesterskap, og at han ble kjøpt på tampen av transfervinduet da det allerede var spilt 2 eller 3 kamper. Martins er langt ifra injury prone!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #763 på: 16. Des. 2008, 14:07 »
Martins er usikker til julekampene, i værste fall er han ute i to-tre uker. (Chronicle)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #764 på: 16. Des. 2008, 14:16 »
Veldig synd.

Men Ameobi har vært god i år, og kanskje Xisco får prøve seg litt. Tror det går greit så lenge vi har Owen..!