20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 171130 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #720 på: 21. Aug. 2008, 21:07 »
Pøh. Ryktene om at Owen er så forbanna skrøpelig er betydelig overdrevet. I fjor hadde han kun korte avbrekk, og innbiller meg at han spilte over 20 kamper i løpet av sesongen. Hvis noen sitter på statistikk som beviser noe annet, så kom med det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #721 på: 21. Aug. 2008, 21:11 »
Ja, virkelig overdrevet! Han har virkelig gjort seg fortjent til lønna i Newcastle!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #722 på: 21. Aug. 2008, 21:20 »
Jeg sier ikke at lønna hans er proporsjonal med det han har prestert i Newcastle-trøya. Totalt 40 opptredener og 21 mål er i overkant lite med tanke på at han har vært her i tre år. Men i fjor synes jeg absolutt han gjorde seg fortjent til lønna si.

Jeg tror Owen er tilbake mot Arsenal eller Hull, og da tror jeg han kommer til å spille mer eller mindre sammenhengende til juletider. At det vil bli noen skadeavbrekk er uunngåelig. Men jeg er overbevist om at han denne sesongen vil få mer enn de 24 seriekampene han fikk forrige sesong, og at han vil score mer enn bare 11 mål.

Det er jeg villig til å sette mye penger på. Selv om han ikke har noen pre-season bak seg.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #723 på: 21. Aug. 2008, 21:21 »
Pøh. Ryktene om at Owen er så forbanna skrøpelig er betydelig overdrevet. I fjor hadde han kun korte avbrekk, og innbiller meg at han spilte over 20 kamper i løpet av sesongen. Hvis noen sitter på statistikk som beviser noe annet, så kom med det.

Så du mener statistikken lyger ? Martins sin statistikk lyger i alle fall ikke !

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 21. Aug. 2008, 21:27 »
Hva mener du med det?
Jeg argumenterer bare for at Owen ikke er så forbanna skrøpelig som alle skal ha det til, og at han garantert kommer til å runde 20 kamper denne sesongen. Han hadde 24 ligakamper i fjor, jeg er overbevist om at han får flere i år.
Jeg har ingen planer om å spise i meg de ordene før kalenderen viser mai 2009. Og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke trenger å spise de ordene da heller.

Jeg har aldri kritisert Martins.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 21. Aug. 2008, 21:29 »
Owen skulle være klar til PSV kampen, så til Valencia kampen. I følge KK ville han ihvertfall spille mot ManU. Nå er han heller ikke med mot Bolton heller.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #726 på: 21. Aug. 2008, 21:30 »
2005-2006    10 kamper  7 mål
2006-2007     3 kamper   0 mål
2007-2008    24 kamper 11 mål

Sist sesong var godkjent, selv om det kunne vært ett par mål til.

Tror og håper Owen kommer ennu sterkere i år, men med hans skadehistorikk så blir det jo bare ren spekulasjon og lotto å prøve å forutsi hvor mange kamper han kommer til å spille.

Owen spilte faktisk 1 kamp mer enn Martins ifjor!  
sunt pueri pueri puerilia tractant

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #727 på: 21. Aug. 2008, 21:34 »
Det var kanskje fordi Owen alltid var 1.valg...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #728 på: 21. Aug. 2008, 21:36 »
Owen spilte faktisk 1 kamp mer enn Martins ifjor! 
Det er vel fordi en viss Big Sam var manager...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #729 på: 21. Aug. 2008, 21:42 »
Riktignok var Owen førstevalg under Allardyce. Men når det er en kamp som skiller de, kan man vanskelig si at det er den definitive årsaken. Owen hadde tross alt sine skadeavbrekk i fjor, selv om de ikke var så lange.

Nå vet vi jo at Owen er i trening, om ikke annet. Når han ikke har fått match-trening i pre season, så vil man naturligvis være forsiktig med å hive Owen innpå i starten av PL. Sannsynligvis er han ikke på et sånt nivå at det er tilrådelig at han, med hans skadehistorie, skal spille kamper akkurat nå. Men det er han forhåpentligvis om et par uker.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #730 på: 21. Aug. 2008, 21:54 »
jeg synes 11 mål på 24 kamper er bra med tanke på at det er mange skadeavbrekk innimellom. Man trenger jo tid til å komme i form.
Jeg tror også at Owen kommer til å spille flere kamper i år en ifjor.  Og jeg tror at Keegan i motsetning til Allardyce kommer til å spille Owen og Martins sammen på topp. 

Tror Martins får en stor sesong i år. Var bra for ham å skåre i første kampen. Han var veldig god i begynnelsen ifjor også, men så ble han benket når han var på topp. Det gjør noe motivasjonen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 21. Aug. 2008, 22:20 »
At Owen er førstevalg som spiss i denne klubben har jeg vel aldri følt har vært noe rart så lenge han er skadefri.
Over til Martins, så har han potensialet til å score såpass med mål, men da må han
-bli bedre på å sette de enkle sjansene, goalgettermålene. Som Jokke påpeker.
-bli mer stabil. Ofte vært litt for mye humørspiller i Newcastle. Under Roeder var han i perioder bortimot fraværende på alle mulige måter, og i fjor var han heller ikke spesielt stabil. I fjor hadde han dog heller ingen fast posisjon før Keegan kom, da han blant annet spilte ving under Big Sam.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #732 på: 22. Aug. 2008, 03:18 »
Jeg tror faktisk att det eneste godeste Oba trenger er tillitt fra Keegan og da får han selvtillitt til å skore over 20 mål på en sesong.
Han var jo fantastisk i 1.sesongen han var i Newcastle, ble vel toppskorer i Newcastle og var ett utroptegn. Husker ikke hvor mange mål han skorte for oss da,men d var vel endel.
Håper for all del att Keegan satser på Martins, for i mine öyne er han en bedre spiss enn Owen, selv om Owen er en bedre goalgetter enn Martins.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #733 på: 22. Aug. 2008, 13:05 »
Vet ikke hvor folk henter statistikken sin fra, men dere bommer ganske godt dere som sier at Owen hadde 24 kamper i ligaen forrige sesong!! Det ble 29 ligakamper på Owen i fjor, for innhopp teller like mye som en kamp fra start....man har fortsatt spilt..ikke sant?

Og Owen spilte da ikke en kamp mer enn Martins...Martins hadde riktignok en start mindre enn Owen, men han endte på 31 kamper!

(Håpløst)

Når det gjelder Martins tror jeg han på en sesong hvor han får spille regelmessig uten skader og andre problemer, så vil han ende der han har ligget tidl. et sted mellom 10-15 mål. Owen er nok den eneste som har potensialet til å bøtte inn over 20 mål. Gleder meg voldsomt til å se Martins - Owen på topp i et Keegan lag....Beardsley - Cole in memory;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #734 på: 22. Aug. 2008, 18:50 »
jeg tipper martins skårer 14-18 mål  :)