20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 170930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #630 på: 08. April 2008, 03:58 »
Oba er fornøyd ja :

"The gaffer has been so positive since he came in and he is the reason we have turned things around.

"For me, I am very, very happy in Newcastle. It is a great place and the people here have made me so welcome.

"The fans are unbelievable, imagine what they would be like if we were in the top five?

"Even in the bad times they have stuck with us.

"Now we want to try to win our last five games for them.

"After that I'm sure next season will be exciting under the new gaffer and we can't wait."
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #631 på: 11. April 2008, 08:02 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1029048.ece
I'll snub Arsenal for Newcastle.
OBAFEMI MARTINS has snubbed a £15million move to Arsenal ? because he wants to fire Newcastle back into Europe.

Ja, det er vel egentlig ikke tvil eller har vært tvil om hvor Martins har hjertet sitt 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #632 på: 11. April 2008, 16:34 »
Jøss. Er det mulig for The Sun å skrive noe sånt? Når skal noen komme med nyheten om at Martins vil ha mer spilletid, for å bli i Newcastle?
Har vært merkelig stille etter at Sky Sports dreit på draget.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #633 på: 11. April 2008, 22:55 »
Sky skrev vel igrunn om "reports" da, som jo stammet fra NOTW.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 16. April 2008, 13:53 »
Leste på nettavisen om Lyns Ighalo som kan bli tatt ut i OL troppen til Nigeria..OL er for U-23, da kom jeg til å tenke på Martins. Han er 23 år pdd, men fyller 24 i oktober. Vil det si at han akkurat går innenfor kravet, eller er han akkurat for gammel? Noen som vet? Dessuten så kan alle lag ha med tre spillere som er over 23 år også, så jeg krysser fingrer for at vi hverken mister Martins eller andre spillere til denne latterlige turneringen..OL arrangeres vel i august hvis jeg ikke tar helt feil og da ryker serieåpningen og de første kampene for de som blir tatt ut til OL..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

toon4life

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #635 på: 16. April 2008, 15:03 »
I dagens aftenposten så sto det noe sånt som at hvert lag kan ha med 3 spillere over 23 år. Så skrev de at det ville være vanskelig for Ighalo fordi Nigeria kunne da ta med Martins, Yakubu og Kanu. Men aner ikke om dette er korrekt...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #636 på: 16. April 2008, 15:08 »
Leste det samme i aftenposten, men vet helelr ikek om dette stemmer. Ville vært synd hvis han gikk glipp av serieoppningen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 16. April 2008, 18:51 »
Kan ikke fatte og begripe hvorfor Nigeria skulle ta ut store stjerner som Martins, Yakubu og Kanu til OL. Det ville selvfølgelig gjøre laget bedre, men disse spillerne er viktige spillere for sine respektive klubblag, og når de uansett er såpass gamle som de er, så synes jeg det blir bare tull. Greit nok, Martins blir 24 i oktober, og er vel en spiller som kan være aktuell å ta ut, hvis man skal fylle kvoten for spillere over 23 år. Men Nigeria har da bedre spillere enn som så.

OL skal være en sjanse for de unge og uetablerte til å vise seg frem. Selv om Oliseh, West, Okocha, Kanu og kompani ikke var direkte ukjente i 1996.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 16. April 2008, 22:43 »
Alle de fire du nevner der Joakim var 23 eller yngre i 1996...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 16. April 2008, 22:47 »
Poenget hans var vel kanskje at mange av de fortsatt hadde slått igjennom allerede da, selv om de var yngre enn 23 år :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #640 på: 16. April 2008, 23:05 »
Syntes man kunne endre reglene til at alle spillerne måtte være under 23 og at man ikke kunne ha med et par spillere over. Blir ikke helt fair for klubben spilleren represtenterer og poenget med turneringen er vel å la unge spillere få sjansen til å vise seg frem å få erfaring. Da ser ikke jeg poenget med å ta med et par eldre spillere.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #641 på: 16. April 2008, 23:10 »
Poenget hans var vel kanskje at mange av de fortsatt hadde slått igjennom allerede da, selv om de var yngre enn 23 år :P

Og poenget mitt var at de ikke var så etbalerte i 96, og var et svar på Joakim sin setning om at de var etablerte spillere.. :P Det var nettopp det at disse spillerene var unge og lovende, og brukte OL på å vise seg frem..Så det var litt dobbeltmoral i de par siste setningene der...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 17. April 2008, 17:30 »
Jeg kan ikke huske å ha sagt at de var etablerte. Jeg mente i hvert fall ikke å si det. Poenget er at i hvert fall jeg hadde hørt om både Oliseh, Okocha, West og noen av de der spillerne i forkant av OL 96 (og jeg var ikke så veldig fotballinteressert på den tiden). Og hvis du ser på Nigerias stall i både 96 og 2000, så er ikke de spillerne som går på "over 23 år"-kvoten så spesielt mye mer etablerte og kjente enn de unge spillerne (i alle fall ikke for meg).

For all del, OL bidro for alvor til å skaffe disse gutta et navn. Men noen av de unge gutta i 96 var ikke direkte ukjente, selv om det er drøyt å kalle dem etablerte. Men Kanu, for eksempel, spilte jo i Inter på den tiden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 20. April 2008, 19:15 »
I kampen mot Sunderland idag er det 2 situasjoner som irriterer meg litt med Martins. Begge 2 er "nesten" identiske, Martins får en fin pasning, dribler noen stykker, gjør forsåvidt alt perfekt helt til den siste biten, han skyter selv istedenfor å spille ballen til enten Owen eller Viduka som står på ca 5 meteren og nærmest kan spasere ballen i mål om de får pasningen, men Martins velger å skyte selv.

Hvorfor ikke være en lagspiller å sentre til noen i MYE bedre posisjon enn seg selv? Hvorfor skyter han hver gang uansett vinkel og selv om han har bedre plasserte medspillere? Jeg har sett dette utallige ganger før fra ham. Er han kansje ikke den store lagspilleren? Sliter han med å løfte blikkket når han har ballen i bena? Eller er han en liten ego?

Dette har erget meg en del med Martins denne sesongen. Denne kampen vant vi jo uansett, men husker i f.eks. bortekampen mot ManCity tidligere i sesongen da han gjorde akkurat det samme, Viduka i mye bedre posisjon men Martins avsluttet selv og det ble med sjansen. Da kunne vi ledet 1-0, det ble jo ett solid tap, men små ting kan forandre kamper, spesielt ett ledermål.

PS! Jeg må si jeg ikke er ute etter å "slakte" Martins, talentet hans er udiskutabelt og på sikt tror og håper jeg at han kan bli en av verdens beste spisser. Han har noen helt sinnsyke kvaliteter som hurtighet, teknikk/dribling og skuddfot (begge ben). Det eneste jeg har å utsette på han er at han må lære seg at det er det samme hvem som scorer målene bare laget vinner. Vi legger uansett merke til det fine forarbeidet han gjør, bare så synd det ikke blir noe mer ut av det. Hadde vært så mye mer å huske om han bare hadde assistert de avgjørende pasningene til noen som var MYE bedre plassert.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #644 på: 20. April 2008, 19:22 »
Viduka var også bedre plassert enn Martins da han scoret 1-0 mot Bolton i sesongens aller første kamp. Da gikk det bra, men Viduka var fremdeles bedre plassert, og om han hadde fått ballen ville det vært en mer opplagt målsjanse enn det Martins scoret på.

Det virker som at Martins har mer enn nok med å holde styr på kula når han dribler, og sliter derfor med å se medspillere bedre plassert før det er forseint. Jeg irriterer meg også over at Martins sliter med å score de "enkle" målene, som når han får ballen servert på sølvfat av Owen, og er helt alene med keeper.

Martins er Guds gave til fotballen i det ene øyeblikket, og får deg til å rive av deg håret i fortvilelse i det andre. Jeg elsker ham når han er god, men Gud bedre han er irriterende når han ikke har dagen.