20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 170715 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #585 på: 26. Mars 2008, 15:19 »
Men han har ikke det behovet for å score mål. Han MÅ ikke score mål for å leve med seg selv, for å bli en fullkommen person.

Hva faen vet du om det? Jeg er enig i det meste av det du sier, men du ordlegger deg forferdelig til tider
Vel, i dette tilfellet var det på grunn av at jeg rett og slett ikke visste hvordan jeg best skulle ordlegge meg.
Jeg mener uansett at Viduka ikke er den samme goalgettertypen som Alan Shearer, selv om de ferdighetsmessig har mange likheter.

Men nei, kø1, vi har ikke drukket. Viduka ER blant våre beste spillere. Det er et faktum man bare ikke kommer utenom. Spillere som scorer mål og sikrer oss særdeles viktige poeng på dårlige dager er spillere som er gull verdt!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BallaJazz

• Gjest
« Svar #586 på: 26. Mars 2008, 16:12 »
Viduka kan vi ha ut denna sessongen..MEN skal vi satse høyere på tabellen så må vi ha lista høyere enn som så.Da må Viduka selges og vi må hente inn bedre!.Såpass med ambisjoner synes jeg vi må kreve av oss selv HVIS vi vill ha ambisjoner om å komme på øvre halvdel til neste sessong
olde h

Eg forstår ikkje heilt det der. Kvifor skal vi selge en av våre beste spelarar som faktisk er i stand til å score mål? Fordi han er gammal? Er sikker på Viduka kan holde høgt nivå i fleire sesongar til. Dessuten har vi bruk for spelarar med rutine fra Premier League. Eg vil heller påstå at vi må selge spelarar som ikkje presterar, som ikkje har vist noko som helst dei seinare sesongane. Spelarar som Duff, Smith, Emre, Carr, Ramage. Desse gjer oss ingenting, er alt for mykje skada, med unntak av Smith som kanskje heller skulle vore litt oftare skada.

Nei eg syns uten tvil vi bør beholde Viduka, ikkje fordi han bør være fast på topp, men som grei backup. På lik måte som Henke var i Man U.

Vell jeg er totalt uenig.Jeg skjønner ikke detta hvorfor folk på liv å død absolutt skal ha Viduka.Skal vi satse høyt å ha ambisjoner om å være på toppen til neste sessong så trenger vi det beste i troppen.Jada Viduka er en våres beste i ÅR men så ser du hvor elendige i år vi har vært også..neste år så må vi renske unna å hente inn det ypperste av kvalitet for å kunne stå i stil med de ambisjoner vi eller fleste av oss har.Og Viduka i mine øyne er IKKE med i de planene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #587 på: 26. Mars 2008, 22:43 »
Hvorfor ikke?
Tror du vi lever i en FM-verden der vi kan kasta alt av spillere som ikke er topp 4 materiale på dør og erstatte de!?
Det er ikke så enkelt, og når Viduka er vår mest målfarlige spiss, og slik han har fremstått i år når han har spilt, er det liten tvil om at han lett forsvarer plass i dagens stall, og også foran kommende sesong. Vi blir ikke en toppklubb over natta, og da kan vi ikke kaste slike spillere rett ut. Han vil uansett hvordan du vrir eller vender på det være svært god også som backup. Så målfarlige spillere er gull verdt for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #588 på: 26. Mars 2008, 23:59 »
Hvorfor ikke?
Tror du vi lever i en FM-verden der vi kan kasta alt av spillere som ikke er topp 4 materiale på dør og erstatte de!?
Det er ikke så enkelt, og når Viduka er vår mest målfarlige spiss, og slik han har fremstått i år når han har spilt, er det liten tvil om at han lett forsvarer plass i dagens stall, og også foran kommende sesong. Vi blir ikke en toppklubb over natta, og da kan vi ikke kaste slike spillere rett ut. Han vil uansett hvordan du vrir eller vender på det være svært god også som backup. Så målfarlige spillere er gull verdt for oss.

Hvem er det som har snakka om å leve i en FM verden?? Tullpreik!. Ikke jeg. Nå tar du konklusjoner uten noe som helst fakta eller grunnlag på det..selvom Viduka har vært en av våres beste i år så mener jeg at det ikke er godt nok for neste sessong.Jeg mener vi kan skaffe BEDRE enn Viduka.Jeg synes at vi burde sette lista høyere enn å velge å beholde spillere som Viduka i klubben..hvis jeg lever i en FM verden for å synes det so be it

Men jeg er ganske overbevist at vi faktisk kan finne noe bedre enn Viduka som kan spille den samma rollen i klubben..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #589 på: 27. Mars 2008, 00:06 »
Jeg mener at Viduka vil være nyttig for klubben uansett neste sesong. Om han ikke som denne sesongen er ovelegent god nok for en plass på førstelaget vil han uansett være en særdeles genial spiller å ha i backup, siden man veit hva en får, og at han faktisk kan produserer endel mål iløpet av en sesong. Som noen tidligere nevnte var Henke Larsson en god backupspiller for ManU, og da er selvsagt Viduka mer en dugende til det for vårs.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #590 på: 27. Mars 2008, 00:07 »
En spiller som går skadet 80% av sesongen er ikke noe å ta vare på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 27. Mars 2008, 00:09 »
Vel. Da skal Emre ut LENGE før Viduka. Owen gjorde også det.
Gi mannen mer enn en sesong til å bevise at han kan klare seg skadefri. Skadefri er han mer enn god nok, noe han stadig beviser. Er vel en grunn til at King Kev har valgt å matche Viduka forsiktig.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 27. Mars 2008, 00:12 »
Viduka blir ikke yngre og kroppen hans tåler mindre og mindre før han blir skadet. Slik som sesongen har vært for Emre må vi gjerne selge han. En spiller som kun hever lønn og går skadet er selvfølgelig håpløst.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 27. Mars 2008, 00:34 »
Beklager, da tok jeg deg for å være en evig Emre-elsker, det må jeg beklage  ;)
Jeg er klar over at han blir eldre, men fortsatt prater vi bare en sesong. Det han har gitt oss igjen når han har vært skadefri har vært særdeles viktig, så jeg ser gjerne Viduka som en resurs neste sesong også.
Holder han seg skadefri ut sesongen scorer han nesten garantert flere mål!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #594 på: 27. Mars 2008, 03:22 »
Vel. Da skal Emre ut LENGE før Viduka. Owen gjorde også det.
Gi mannen mer enn en sesong til å bevise at han kan klare seg skadefri. Skadefri er han mer enn god nok, noe han stadig beviser. Er vel en grunn til at King Kev har valgt å matche Viduka forsiktig.

Vell blir han i klubben  neste sessong også..noe det ser ut til? så har vi nesten ikke noe valg.Om vi så liker det eller ikke MEN jeg har sagt akuratt hva jeg synes om det så ser ingen vits å si det om igjen

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #595 på: 27. Mars 2008, 07:27 »
Beklager, da tok jeg deg for å være en evig Emre-elsker, det må jeg beklage  ;)
Jeg ER en evig Emre-elsker, men klarer alikevel å inrømme at han bør selges! Ikke dårlig? :P

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #596 på: 27. Mars 2008, 14:52 »
Så et intervju med Oba i dag, og jeg for min del tror hvertfall ikke det er noe i ryktene om at han vil vekk. Han sa at han var fornøyd med tilværelsen oppe i nordøst, og poengterte flere ganger hvor utrolig viktig det var at laget fortsatte å vinne (daa'aa)

Og her fant jeg jammen et intervju med han fra The Evening Chronicle i dag også :

?I was shocked to hear I was leaving again.? ?My adviser called me last Sunday and he saw the news.? ?I never said such things.? ?What people must understand is I love the fans at Newcastle, I want to continue here.?

?Sometimes some fans say I am a legend to me, and I always say, no, no ? Alan Shearer is a legend.? ?I?m not a legend yet! There is hard work to do before people can rightfully say that.?

?There are no problems for me at Newcastle, my family are here with me and I want to stay.?

Videre snakker han om det berømte målet mot Tottenham i fjor :

?It?s in the past although it was a great goal for me.? ?I want to focus on scoring another one like it, I want to score more beautiful goals like that.??We?ll see if it comes. It was certainly my best goal ? it?s the one I like most.? ?The fans as well like it too, and they always like to tell me about it.?

?We?re all overjoyed by those three points because it was the first victory since December. Now though we have to continue winning.? ?We all have to focus on winning and nothing else to get away from the relegation zone.? ?I think it?s because we are now playing as a team and everything is going so well right now.?

?Everybody is doing what they are supposed to be doing for the whole game.? ?Tottenham is very important for us. As a striker if you don?t score you work hard and give more than 120% in training and on the field.? ?That?s how football works. I?m not upset if I don?t score and the team wins and I?ve worked hard.

?Yes, I do try to score goals in every game but winning and hard work is first.? ?Tottenham have quality players and have done well this season.? ?We need to play like we have for the last two games.? ?If we do that we will win.?

« Siste redigering: 27. Mars 2008, 14:58 av Tommy Sten »
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #597 på: 27. Mars 2008, 18:18 »
Ja godt å høre det var bare bullshit i de ryktene da.Martins is here to stay ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #598 på: 27. Mars 2008, 18:48 »
Det er ingenting som tyder på at Martins ikke snakker sant. Han har sagt nøyaktig det samme før, etter tidligere Arsenal-rykter. Og han er her ennå. Han drar neppe frivillig, så lenge vi holder oss oppe.

Viduka har vært mye skadet denne sesongen, men han har bidratt veldig positvit når han har vært skadefri. At det tar lengre tid for Viduka å bli fullt restituert, enn det tar for Owen og Martins må vi bare gjøre regning med. Men det betyr ikke at vi ikke har bruk for ham. Vi kan ikke si at vi ikke hadde bruk for Shearer de siste par sesongene hans, selv om det tok mye lengre tid å restituere seg etter skader.

Viduka er en meget god spiller når han er i form og skadefri. Og jeg vet ikke helt hvilke spillere vi kan få tak i per dags dato, som er så veldig mye bedre.
Greit nok, han må snart skiftes ut. Men akkurat nå, og neste sesong, synes jeg han har mer enn nok å bidra med, til at vi ikke trenger å skfite ham ut.

Men for all del, skulle vi komme over en spiller med mye de samme ferdighetene, som er rundt 25 år og bedre enn Viduka, så kan vi greit selge. Men jeg har null tro på at vi kommer til å kjempe om noe i nærheten av topp 4 neste sesong, jeg tror vi må konsentrere oss om en topp 10-plassering, og være storfornøyd med det.

Vi trenger mange nye spillere for å få til det, men i angrepet ser jeg ingen grunn til å gjøre noen særlige endringer, med mindre vi må. Og vi MÅ ikke skifte ut Viduka.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #599 på: 27. Mars 2008, 19:08 »
Jeg syns helt klart vi må konsentrere midlene vi får til transfers på virkelig klasse på forsvars- og midtbaneplassene fremfor å blåse vekk veldig store summer på topp, så lenge ikke Owen eller Martins skulle forsvinne. Vi har dessuten spennende unge talenter på topp som lusker i bakgrunnen.