20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 170731 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #540 på: 23. Mars 2008, 19:54 »
Martins er selvfølgelig ikke dum i hodet...Han vet selv at han er den beste spilleren i Newcastle, og det er vanskelig å være uenig. At Martins spiller hver kamp skal være en selvfølge, og jeg ser ikke problemet med at han uttaler seg slik.

Jeg forstår jævli godt frustrasjonen hans når han blir tatt av banen i to viktige kamper helt i avslutnigsfasen, mens en spiller som Mark Viduka(som er smellfeit og lat) fortsatt får stå på banen lenger. Martins er faktisk en av få spillere som viser "passion" og følelser for klubben.

Hvis dere blir skuffet over at han sier det her, da må dere bare være så hårsåre. Shay Given sa det samme når BigSam vraket han i høst. Spillere trenger tillitt, de trenger å bli satset på..hvorfor i helvette skal Martins gidde å være i Newcastle hvis han blir satset på som 3. valg på topp?? Da håper jeg Martins heller finner seg en "bedre" klubb hvor han blir satset på.. Så kan vi stå igjen med en Owen som ikke signerer ny kontrakt, en Viduka som bare blir feitere, en Smith som ikke scorer må. What a wonderful world!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #541 på: 23. Mars 2008, 19:55 »
Hehe. Hadde jeg kunne sagt at Martins er vår beste spiller så. Men det er han jo ikke basert på hva han har prestert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 23. Mars 2008, 19:59 »
Jeg kan lett være enig i kø1s uttalelser om at Martins er vår beste spiller. Han konkurrerer vel i såfall mot Given, Beye, Emre, Milner, Owen og Zoggy om dette.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #543 på: 23. Mars 2008, 20:04 »
Spørsmålet blir hvem som er best, eller hvem som potensielt er best.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #544 på: 23. Mars 2008, 20:07 »
Martins er selvfølgelig ikke dum i hodet...Han vet selv at han er den beste spilleren i Newcastle, og det er vanskelig å være uenig. At Martins spiller hver kamp skal være en selvfølge, og jeg ser ikke problemet med at han uttaler seg slik.

Jeg forstår jævli godt frustrasjonen hans når han blir tatt av banen i to viktige kamper helt i avslutnigsfasen, mens en spiller som Mark Viduka(som er smellfeit og lat) fortsatt får stå på banen lenger. Martins er faktisk en av få spillere som viser "passion" og følelser for klubben.

Hvis dere blir skuffet over at han sier det her, da må dere bare være så hårsåre. Shay Given sa det samme når BigSam vraket han i høst. Spillere trenger tillitt, de trenger å bli satset på..hvorfor i helvette skal Martins gidde å være i Newcastle hvis han blir satset på som 3. valg på topp?? Da håper jeg Martins heller finner seg en "bedre" klubb hvor han blir satset på.. Så kan vi stå igjen med en Owen som ikke signerer ny kontrakt, en Viduka som bare blir feitere, en Smith som ikke scorer må. What a wonderful world!!

Forstår hva du mener her men Martins blei da bytta ut et kvarter før slutt.Han spillte jo nesten hele kampen..Vi leda jo ogspå 2-0.Men jeg er enig i at Viduka kunne så absolutt ha vært bytte ut isteden for Martins

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 23. Mars 2008, 20:17 »
Hehe. Hadde jeg kunne sagt at Martins er vår beste spiller så. Men det er han jo ikke basert på hva han har prestert.

Nei stemmer....det er Mark Viduka. :P

Men seriøst..Forrige sesong var Martins overall vår beste spiller. Er vanskelig å være uenig i det. Denne sesongen starter med at han scorer to mål borte mot Bolton, allikevel blir han tatt av i samme kamp etter 60min, i kamp nr.2 som ender 0-0 mot villa blir Martins tatt av etter 60min til fordel for Owen, i kamp nr.3 borte mot boro blir Martins tatt av nok en gang etter 60min...I kamp nr.4 blir han benket, men kommer allikevel inn og setter opp scoringen til Owen. MEN her har allerede Allardyce klart å bryte ned Obafemi Martins. Han kom i form igjen i oktober, men så ble han benket nok en gang fordi Owen var tilbake fra skade.

Selvsagt gjør dette noe med en spiller!! Hvem klarer å prestere jevnt høyt når man uansett VET at man er den første spilleren som blir tatt av, eller at man VET at så lenge Owen er fit så spiller ikke jeg. Martins ble ALDRI behandlet fair av Allardyce og i desember mistet Martins formen totalt.

Jeg tenker vår potensielt beste spiller ja, men her har jo manager et visst ansvar også!! Martins har ikke hatt en plattform og fått den "hjelpen" han trenger for å komme opp på et stabilt høyt nivå..

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #546 på: 23. Mars 2008, 20:21 »
Martins er eit heilt angrep aleine. Det såg vi jo GODT borte mot Birmingham.  Han er ein spelar som kan skape ting utav INGENTING, tillegg til at han strekker ut laget pga sin enorme fart. Motstandaren tør rett og slett ikkje å ligge høgt med forsvaret når dei spelar mot Martins. Når Martins vart bytta ut mot Birmingham, så kunne dei sette laget høgare på banen, derav skapte dei farlegheter i sluttminutta. Dessutan er han ein spelar som ikkje er redd og skyte. Ikkje berre det, men tingen er at han avslutter kjapt, som ofte føre til farlege sjangsa. Ein av våre klart viktigaste spelerar, utan tvil.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #547 på: 23. Mars 2008, 20:33 »
Misforstå meg rett, jeg er helt enig i at Martins er potensielt en av våre aller beste spillere. Men han var en humørspiller forrige sesong, og han har vært ustabil i år også. Syns ikke Oba var vår beste spiller forrige sesong, jeg mener James Milner var forrigesesongs beste spiller. Oba hadde endel perioder der han var svært svak. At managere også har sitt å si kan jeg selvsagt ikke være uenig i.
Og jeg har ei heller betvilet Oba Martins ferdigheter. Men han må bli mer stabil, og smartere rent fotballmessig. Jeg tror King Kev er mannen til å få det beste ut av Oba.
Sytingen kom jo også på et ubelelig tidspunkt, dersom det stemmer. Nå har han jo tross alt startet sine to siste kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #548 på: 23. Mars 2008, 20:36 »
Sitat
Sytingen kom jo også på et ubelelig tidspunkt, dersom det stemmer. Nå har han jo tross alt startet sine to siste kamper.

Er derfor eg ser på det som veldig ulogisk denne artikkelen som NOTW køyre på sin side. ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #549 på: 23. Mars 2008, 20:46 »
Du kan si mye rart om Mark Viduka, men at han scorer mål er det ingen som helst tvil om. Fotballspillere er noen idioter. Klager og syter på det meste. hva med å være glad for at 55 000 tilskuere jubler deg fram samtidig som du tjener en haug med penger, i stedet for å klage over at man blir bytta ut litt før slutt. Det virker som Martins kun tenker på seg selv og ikke på lagets beste.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 23. Mars 2008, 20:53 »
Det at Viduka er lat er no berre idioti. Satt og såg reprise fra Fulham-kampen, og så vidt eg såg var han bevegelig og frisk. Falt litt i gjennom utover 2. omgang, men likevel viktig fordi han gjer laget ein heil ny dimensjon. Han er heller ikkje feit, han er kraftig og sterk, som er ein av hans store styrker. Det irritera meg grenselaust denne usaklige dritten han får imot seg. Han er e.m.m vår beste avsluttar og den med best teknikk. Då får det heller våge seg at han henviser ein og annans favorittspelar på benken. Syns det er på tide folk tenker på laget i stedet for enkeltspelarar.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 23. Mars 2008, 20:58 »
Jeg legger inn denne kommentaren igjen, en kommentar som ble skrevet på N-O etter matchen i går...

Viduka's celebration was the fastest he moved today.

Måtte faktisk le litt av den. Ikke langt i fra sannheten.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 23. Mars 2008, 21:02 »
Og der har du igjen en mann som blir særdeles undervurdert. At han har bidratt med noe helt nytt etter at han kom tilbake på laget er det ingen tvil om.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 23. Mars 2008, 21:12 »
At Obafemi Martins har spilt de to siste kampene har betydd dobbelt så mye som at mark Viduka har spilt. Owen er mye farligere når Martins er på banen, fordi da har Owen HELE tiden en spiller foran seg!! Når Owen og Viduka spiller sammen så har vi to spisser som ligger for lavt i banen, og vi er ikke den konstante trusselen offensivt uten Oba..

Spiller Viduka slik han gjorde i 1.omg i går så er han grei nok, var vel hans beste omgang i en Newcastle drakt. Men 2.omg hans var fullstendig rævva....og det går på fitness. Viduka har ikke matchvekta inne. Irriterer meg også at Viduka ikke vinner hodedueller, men med mann i rygg og ballen i beina er han meget god! Han er kanskje vår beste avslutter med føttene, men han kommer til usannsynlig lite sjanser!! Det er fordi han er svært lite beveglig av seg.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 23. Mars 2008, 21:13 »
Greit at Martins er vår beste spiller, men det betyr ikke at han ikke kan byttes ut. Laget trenger ikke å bli dårligere fordi Zog kommer inn for han. Zog har kvaliteter som Martins langt i fra behersker. Slike kvaliteter kan vere ødvendige mot slutten av kamper.

Owen: er vår beste spiller i det hele, og kaptein. Dumt å bytte ut
Viduka: Eksepsjonel på å holde ballen og vente på at laget kommer seg fra. Bra targetman, kunne blitt bytta ut.
Martins: Fantastisk på overganger. Ikke noe taktisk vidunder, og ikke noe for å surfe inn seire på slutten.

Om ikke Toon Army hadde begynt å bua mot Birmingham, og heller aplaudert Oba for den jobben han gjorde, så hadde ikke Martins begynt å syte heller!