20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 171018 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #375 på: 09. Des. 2007, 19:09 »
Har aldri fattet hvorfor de absolutt skal ha det på vinteren der nede. Hvorfor ikke på sommeren som alle andre?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 09. Des. 2007, 19:21 »

Martins skal ha belønning på samme måte som Smith får for hard jobbing mot blackburn og arsenal...birmingham kampen så jeg ikke..Dessuten har Martins også scoret noen mål da..Det er ikke bra at han har bommet på to så store sjanser som han gjorde mot blackburn og birmingham, men så lenge han kommer til masse sjanser vil han score mål....Viduka, Smith og Owen sliter i større grad med å komme til sjanser enn Martins, og de scorer da også færre mål......

Sant. Det er tross alt bare 6 spillere som har scoret flere mål enn Martins i PL så langt, og han er bare tre bak Adebayor og Ronaldo som har putta flest med 9 hver. Synes ikke det er så ille med tanke på at han starta på benken i mange kamper på rad når Big Sam prioriterte Owen og Viduka på topp. En duo som forøvrig ikke ga oss så altfor mange mål!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 09. Des. 2007, 22:33 »
Har aldri fattet hvorfor de absolutt skal ha det på vinteren der nede. Hvorfor ikke på sommeren som alle andre?
Jeg ville forestilt meg at det har noe med klima å gjøre, blant annet. Uten at jeg skal påberope meg å være noen ekspert på det området. Men det er en langt mer behagelig temperatur der nede i januar/februar enn i juni/juli, etter min lille kunnskap.

Ang. Martins så er det ikke noe nytt fenomen at han trenger en tre-fire sjanser for å score ett mål. Det har vi visst helt siden han kom hit i fjor sommer. Han kunne scoret langt mer enn 11 ligamål forrige sesong, for han fikk flere 100% sjanser som han brente, mens han alltid hadde en lei tendens til å score på de minst opplagte sjansene. Det er vel det vi både elsker og hater ved Oba.

Uansett, han kommer seg nesten alltid til et par sjanser i løpet av en kamp. Selv mot de beste lagene. Og vi vet at han har evnen til å score de målene som ingen andre scorer. Vi vet at han har en fabelaktig evne til å gjøre en dårlig pasning om til en god en. Så det er ingen tvil om at han fortjener plassen i laget. Men nei, han er ikke en like "stabil" målscorer som Owen alltid har vært. Men Owen er litt mer avhengig av at servicen er top notch, og at sjansene er ganske så store. Owen scorer sjelden slike mål som Oba gjorde mot f.eks Spurs i fjor.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #378 på: 09. Des. 2007, 23:03 »
Jeg har og tenkt litt klima, men herlighet! Spillerne er jo fra Afrika og har vokst opp i det klimaet! Også skal jo VM være der på sommeren og.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 09. Des. 2007, 23:06 »
Joda, jeg ser den. Er ikke det, men jeg ville trodd at det kan ha hatt noe med det å gjøre, men at det er den fulle og hele årsaken, det har jeg aldri prøvd å antyde. Det er nok langt mer komplekst enn som så. Men jeg aner ingen verdens ting om afrikansk fotball.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #380 på: 09. Des. 2007, 23:08 »
Tipper årsaken er at mesterskapet er i en periode hvor det er ferie fra ligaspillet i de respektive lands ligaer.....uten at jeg kan uttale meg noe som helst om når ligaene pågår i afrika....tror ikke det har så mye med klima å gjøre...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 09. Des. 2007, 23:15 »
Jeg mener å ha lest at det klima er en av årsakene. I tillegg til at det er "fellesferie" i den grad de har det. Uansett, så kan ikke de Afrikanske landene ta hensyn til div ligaer rundt om i verden for når de skal arrangere et mesterskap, selvom det er synd at vi rammes av det.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #382 på: 09. Des. 2007, 23:16 »
Har nokk sikkert noko med klima og gjere uansett. det kan jo vere til dømes at det er slik at dei ikkje spelar liga på den kaldaste tida av året, og da er det fotball fri så då arrangera dei mesterskapet. Men no veit jo ej ikkje ditta hundre prosent, så eg skal ikkje konkludere med noko

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 19. Des. 2007, 00:09 »
http://www.youtube.com/watch?v=UxXWhnyPfpI&feature=related

vakker video av oba. laget av en svenske.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #384 på: 19. Des. 2007, 01:13 »
Jeg savner at martins tørr å gå oftere(når han får ballen så er det pang rett på mål uten at noenting i verden skal stoppe han), utfordre 1 mot 1, at han ikke er redd for å fyre av fra litt lengere distanser og de smarte løpene(hvor er selvtilliten og flyten?!). Nå skal det sies at han ikke kan gjøre alt selv og at jeg savner mere bevegelse hos lagspillerne som kan skape mere rom og gi bedre service(innlegg, pasninger osv).  Jeg sier ikke at martins har spillt dårlig(det sier statistikken alt om), men han skal ta litt av skylden når han gjør mange dumme og uforståelige ting, som å bomme på åpent mål alt for ofte. Jeg savner spesielt flyten og selvtilliten, kanskjer han merker at Owen er tilbake for fullt.

Det jo ikke alltid lett å leve i skyggen av noen. Jeg tror og mener at med et godt og samspilt Newcastlelag rundt seg og en god partner, så kan han skyte oss opp i toppen av PL. For det vi har sett av han til nå er bare begynnelsen. Men han må brukes riktig og vinne selvtilliten tilbake!

Hva har skjedd med helten vår fra i forrige sesong?

PS: Fantastisk video forresten!
« Siste redigering: 19. Des. 2007, 01:27 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 19. Des. 2007, 03:22 »
det som skjer er at han blir plassert på høyrekanten en posisjon han ikke er vant med. han blir sikkert litt "usikker" der.

fin film ja , helt klart min favorittspiller i newcastle nå, etter at shearer la opp. Savner og David Ginola :P
lt;3 Newcastle <3

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 19. Des. 2007, 08:29 »
Hva som har skjedd med han...

Han har også i år vært vår beste spiss, han er toppscorer med 7 mål, han har hatt mange gode kamper i år...har også vært delaktig i flere mål....Dette altså til tross for at han til tider har blitt malplassert ute på høyrekanten.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #387 på: 19. Des. 2007, 09:43 »
helt enig, martins må spille spiss. det er jo tross alt der han skårer målene ifra

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #388 på: 19. Des. 2007, 17:08 »
Og likevel blir han plassert på høyrekanten når brukere på dette forumet tipper lagopstillingen...

Synes ikke Martins har hatt veldig mange gode kamper. Han har scoret mål, det er vel og bra, men han har ikke imponert all verden spillemessig. Joda, noen gode kamper har han spilt, men det er det mange andre som har. Han er ikke alene om det.

Det er ikke så mye som har skjedde med helten vår fra i fjor, han er seg selv lik, det kan vi umulig benekte. Han viste mye av det samme i fjor. Han utfordrer ikke når han skal utfordre, han spiller for mye støtte. Han bommer på åpent mål, og scorer når de fleste andre hadde bommet. At han ikke er en kantspiller trengte vi ikke å spille 4-3-3 i utallige kamper for å finne ut av.
Det eneste vi savner av Martins i år, som vi så i fjor, er de usannsynlige målene. Der han helt overraskende skyter fra 30 meter, og ballen fyker i krysset. Og vi har ikke sett særlig mange kontringer denne sesongen, uten at det er Martins feil. Å snakke om å selge ham, er selvfølgelig fullstendig på jordet. Men vi kan ikke basere oss ene og alene på Oba Martins som målscorer. Til det er han altfor ustabil i sine prestasjoner.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #389 på: 20. Des. 2007, 07:07 »
På noen områder mener jeg faktisk Martins har vært dårligere. Men som ifjor, la oss se etter jul, det var da det løsnet for han(bare synd han reiser vekk i januar)..
Mener han ikke har blitt vist tilitt nok etter den bra sesongstarten.. Man skal ikke forandre enn vinnende første 11er. Men det gjorde vi, får å få plass til Owen, dette mener jeg er feil..
Vi har akkurat som i fjor ikke imponert over lengere perioder den første halvdelen, men vi har tatt flere poeng? Det er gledelig.
Martins er en spiller som må spille på sine styrker, det er gjennombrudds hissighet, giftig hurtighet, å utforutsigbare skudd.
Men disse tingene passet Martins perfekt, siden han spilte spiss, med Sibierski som hengende spiss ifjor. Derfor mener jeg er ikke har sett en like gos Martins sålangt i år..
Kansje vi skulle prøve med Smith\Viduka som hengende spiss å Martins\Owen som rendyrkede spisser?? Eller kansje begge sammen ;)

Det som er sikkert, er at han ikke har vist den formen han gjorde på slutten av forrige sesong.
Om det er grunnet det mentale, det spilemessige, eller om vi ikke spiller på hans premisser er jeg usikker på..(kansje litt av alt)
Det som er sikkert er at han har noe å bevise i forhold til hva han har vist denne klubben, å begynne å få ut mere av hans enorme potensiale.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.