20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 170608 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #330 på: 19. Sep. 2007, 17:11 »
Tror ikke Oba vil være veldig bevisst sitt defensive ansvar, og det er kanskje nettopp det defensive ansvaret som gjør at jeg er litt skeptisk til å bruke Oba på kanten i 4-4-2. Høyrekanten i den formasjonen er en helt annen enn i 4-3-3. Man må ligge mer bredt, og man bør i større grad bruke fart og teknikk for å komme forbi motstanderens backer og få lagt inn i feltet. I et 4-3-3-system kan vingen operere på en litt annen måte, det er flere som kan gi støtte i bredden, og man MÅ ikke være så fantastisk dyktig som tilrettelegger, man kan like gjerne operere som avslutter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #331 på: 19. Sep. 2007, 17:15 »
Tja, tror det vil fungere helt greit mot enkelte lagoppstillinger, men noe særlig duellstyrke er det ikke i den konstellasjonen. Innsatsvilje oser det av, men frykter det kan bli litt tynt. Kommer an på hvor gode Enrique og spesielt Beye er til å plugge igjen hullene.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 19. Sep. 2007, 17:18 »
Tror ikke Oba vil være veldig bevisst sitt defensive ansvar, og det er kanskje nettopp det defensive ansvaret som gjør at jeg er litt skeptisk til å bruke Oba på kanten i 4-4-2. Høyrekanten i den formasjonen er en helt annen enn i 4-3-3. Man må ligge mer bredt, og man bør i større grad bruke fart og teknikk for å komme forbi motstanderens backer og få lagt inn i feltet. I et 4-3-3-system kan vingen operere på en litt annen måte, det er flere som kan gi støtte i bredden, og man MÅ ikke være så fantastisk dyktig som tilrettelegger, man kan like gjerne operere som avslutter.

Er helt enig med deg i det du sier...jeg tror heller ikke Oba har den tålmodigheten som kreves for å ligge helt ute på krittet...Oba er litt ustrukturert, han er rett og slett spiss! I 4-3-3 er det helt ok å bruke han på kant, for som vi så i starten av sesongen gikk Oba inn i boksen og Geremi tok bredden på høyre..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 19. Sep. 2007, 17:36 »
Skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av å bruke Oba på kant. Han har da ingenting der å gjøre. Eller er det bare fordi du mener han MÅ spille, uansett?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 19. Sep. 2007, 17:39 »
Slik dagens skadesituasjon er føler jeg at Oba som ving er en svært spennende tanke!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #335 på: 19. Sep. 2007, 17:42 »
Jeg mener iallefall at om eneste alternativet er Smith så tror jeg vi er bedre tjent med Martins der ute på kanten. Men dette er jo en kriseløsning slik jeg ser det. Og igjen så avhenger det veldig av om vi spiller borte mot Liverpool eller hjemme mot Derby. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 19. Sep. 2007, 17:52 »
DET har du helt rett i. Forøvrig, vil vi kanskje ikke være bedre tjent med Smith og Butt sentralt og Geremi som ving slik midtbanen har vært den siste tiden?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 20. Sep. 2007, 18:25 »
Jeg vil nødig se Geremi på ving. Selv om han i utgangspunktet har mer tekniske ferdigheter og muligens er raskere enn Smith, så vil jeg ikke ta ham bort fra den sentrale midtbanen. Han har fungert så enormt bra der, at jeg heller vil se andre mulige konstellasjoner, før jeg setter Geremi der.

Sånn som situasjonen er per dags dato, så ser jeg heller Martins på høyrekanten enn Geremi eller Smith. Men det er det opp til Big Sam å avgjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 20. Sep. 2007, 18:36 »
mener du tar feil. Geremi har lang erfaring som ving, noe verken martins eller smith har. Og geremi har ikke vært så god som sentrale midtbane at han er uerstattlig der.
lt;3 Newcastle <3

Klovnen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #339 på: 20. Sep. 2007, 23:49 »
Jeg føler ikke at vingene er noe problem, for i utgangspunktet har vi jo Duff/Zog på venstre Milner/Geremi/smith på høyre, vi har jo vært heldige med milner for han ha storsett vært både god og skadefri i lengre perioder å verken Owen eller Martins har noe som helst i 4-3-3 eller på ving å gjøre. De er begge rene strikers i mine øyne. Da må de heller spille 4-3-1-2 med helst viduka som hengende eller Ameobi/Emre/Barton. Så jeg tror nøkkelen er den formasjonen slik at våre to spisser iallefall får vise seg hvor de hører hjemme, men de er nok avhengige av å ha en servitør rett bak seg

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 21. Sep. 2007, 10:47 »
mener du tar feil. Geremi har lang erfaring som ving, noe verken martins eller smith har. Og geremi har ikke vært så god som sentrale midtbane at han er uerstattlig der.

Du har selvfølgelig rett....Geremi har ikke vært såå god hittill, jeg synes han var klart best da vi spilte 4-3-3 og han måtte holde bredden da Martins gikk i boksen, da fikk også Geremi utnyttet innelggsfoten sin..Har ingen tro på Martins som ving i 4-4-2.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 14. Okt. 2007, 23:39 »
Flott at Oba putter to for Nigeria i kveld som spilte mot mexico...Martins spilte sin 17 landskamp og scoret sitt 12 og 13 landslagsmål for Nigeria..sterkt!

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #342 på: 17. Okt. 2007, 11:42 »
Sinnsykt sterkt !

Det jeg la merke til var at han skåret med høyre og venstre, dewt er ikke mange spillere som kan...å for ett mål det første var!
syns han burde fått sjangsen til hat-trick når de fikk straffe!

obaoba! :)
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #343 på: 17. Okt. 2007, 18:24 »
Gleder meg virkelig til å se Owen\Martins sammen i lagoppstillingen snart..Spent på hvordan det hadde fungert.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #344 på: 24. Okt. 2007, 10:45 »
http://www.football365.com/story/0,17033,8701_2821313,00.html
Martins er igjen ute å sier han ikke er Unsettled i Newcastle. Han skal ingen plasser, sier han selv.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.