20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle Utd. 13/12 (Canal+ Sport1)  (Lest 40373 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle Utd. 13/12 (Canal+ Sport1)
« Svar #225 på: 14. Des. 2006, 00:38 »
Sitat fra: "Rissen"
jo men det sier jo bare at "folk flest ikke legge merke til det milner jørr men tithass jørr" det sier jo bare at milner er en klovn.. men på "feil plass for at folk skal se det" dokkor må åpna øynene for andre ting en mål og baklengs mål..

Eh...

Vet ikke helt hva jeg skal svare på det.

Siden du er interessert i fotball så stoler jeg på at du vet hvordan spillet foregår.

Angrepspillere har som arbeidsoppgave med å skape sjanser for å score mål, mens forsvarspillere har som arbeidsoppgave å forhindre mål til motstanderlaget.

Så når Milner, som er angrepspiller, ikke får til sine driblinger og miste ballen, så betyr det ikke at han er en like stor klovn som Bramble, som i sine ukonsentrerte øyeblikk bommer på ballen slik at angriperne på det andre laget får komme alene mot vår keeper.

Jeg er enig i at ikke alt Milner gjør er riktig og at han burde ha valgt andre løsninger noen ganger, men gi litt kred til gutten fordi han prøver å skape noe.

Jeg er også klar over at Bramble er veldig stødig som forsvarspiller når han konsentrerer seg nok, men de glippene han har pleid å gjøre i kamp etter kamp har frustrert meg titusener ganger mere enn om Milner mister ballen når han skal prøve å gjøre en tredje dribling langt oppe på banen.

For i bunn og grunn så er moralen at du kan tabbe så mye du vil høyt oppe på banen og ikke bli straffet for det, mens du kan tabbe deg bare ÉN gang i løpet av kampen som forsvarspiller og bli straffet hardt.

Og etter kampen så vil jo alle bare huske på den ene tabben som forsvarspilleren gjorde, som muligens ødela hele kampen, mens ingen bryr seg om de 10-12 gangene midtbanespillerne mistet ballen lengre oppe på banen som KANSKJE hadde ført til noen sjanser.

Og Rissen, spillet går jo ut på å score mer mål enn man slipper inn selv...

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #226 på: 14. Des. 2006, 00:43 »
gammel er du ? og skal forklare meg fotball.. hmm. jaija..
Milner kjempe bra han aldri sagt noe på det.. men at han ALTID ska klare og komma opp t bra crossball posisjon og så alt for ofte ikke legge inn da.. frustrere meg noe jevli..
Fatter det dere andre o vell??
Det får meg veldi ja.. sint:P = får 2:P der og då..
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 14. Des. 2006, 00:47 »
Milner kjempe bra han aldri sagt noe på det.. men at han ALTID ska klare og komma opp t bra crossball posisjon og så alt for ofte ikke legge inn da.. frustrere meg noe jevli..
Fatter det dere andre o vell??
Det får meg veldi ja.. sint:P = får 2:P der og då..

Hvor gammel er du som skriver på "dialekt"? Hadde vært veldig kjekt hvis du enten holder deg til nynorsk eller bokmål!:)

Jeg er enig i at Milner gjør noen idiotiske vendinger og driblinger 3-4 ganger HVER kamp. Men alt i alt så gjør han mer nytte for seg enn "unytte", og Milner er et konstant uromoment. Han er fortsatt ung, og vil forhåpentligvis bli enda mer rutiniert og luke bort de dumme avgjørelsene sine i fremtiden.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #228 på: 14. Des. 2006, 00:48 »
Jeg er 12++.
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #229 på: 14. Des. 2006, 00:49 »

Vedder på at jeg er eldre enn deg ihvertfall.  8)

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #230 på: 14. Des. 2006, 00:51 »
Ja0K
Fordi jeg har meninger om en spiller du kunne ronka te?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 14. Des. 2006, 00:53 »
Ja0K

Og kom innlegget som legger diskusjonen død. Natta.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #232 på: 14. Des. 2006, 00:56 »
Sitat fra: "kesse"
Ja0K

Og kom innlegget som legger diskusjonen død. Natta.

Der sa du det, kesse!

Ikke vondt ment, Rissen, men jeg orker ikke å diskutere mer når det går over til usakligheter, som du forhåpentlig innser selv hvis du er moden nok...

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #233 på: 14. Des. 2006, 01:03 »
go natt ja..

Lykke t på lørdag..

Moods

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
« Svar #234 på: 14. Des. 2006, 01:24 »
Trist lesning denne diskusjonen her.

Slike innlegg som de siste jeg leser gidder jeg ikke kommentere engang, for slikt lavmål er ikke verdt en kommentar en gang!

Men jeg blir mest av alt lei meg jeg, når folk finner på å skrive at Milner og Martins var ræva idag. Da begynner jeg å lure litt på fotballforståelsen til dere som skriver. Milner var sammen med Given og Taylor de jeg vil gi best karakter i dagens kamp. Dette fordi han hele tiden prøver å gjøre noe positivt offensivt, og kommer til innleggsmuligheter. Og ikke minst arbeidsinnsatsen som også Martins skal få skryt for.

Torjus: Tror du det er meningen at en spiss skal ned å jobbe etter å vinne ballen hver gang motstanderen har ballen? Nei det er ikke slik det fungerer. Ja, spissen er første forvarer av laget som helhet men de to der oppe har ikke oppgave som et pressledd, derimot skal de vente på muligheter hvor de skal bryte ballbanen og starte kontring. Nettopp det Martins prøvde på idag men desverre ikke lykkes med.

Mangel på forståelse for spillet kaller jeg dette.

Men de fleste her inne har vel kun spilt fotball opp til guttenivå så mer kan man vel ikke forvente, desverre. Synd men sant at å spille fotball gir så mye mer forståelse for alt som skjer på en fotballbane enn å sitte i sofaen og se på!

Måtte bare få det ut.

Takk for i kveld.
Howay the lads!!

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #235 på: 14. Des. 2006, 01:57 »
Synes ikke vi gjorde en så dårlig kamp, chelsea spilte heldigvis ikke på sitt beste.
Milner gjorde en kjempe jobb, ikke lett å utfordre Cole men han klarte det opptil flere ganger. Pluss han hjalp Huntington endel bakover også.
Synd med skade på såpass viktige spillere som Zogbia og Sibi.
Bare vi kunne holdt nullen  :cry:

EDIT: Hvem faen er denne "Rissen"? En mer uviten dritt unge har jeg ikke sett.
Faktisk ville jeg heller brukt Dyer i midten, der liker han seg også best. Synes Milner gjør en kjempe jobb på høyre kanten.

Forskjellen med "klovningen" til Milner (ikke at jeg synes han gjorde noen) og Bramble er ofte at Bramble sine klovninger koster oss poeng og mål. Som andre har sagt Milner er offansiv kant spiller som SKAL utfordre og lage muligheter.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 14. Des. 2006, 02:02 »
herregud at folk begynner og klage på enkelt spillere etter dagens kamp er latterlig

vi stilte uten 5 av våre aller største stjerner, med pattison og huntington på bortebane mot PL største stjerne galleri.
vi kunne faktisk ha tatt ledelsen og chelsea skapte ikke veldig mye selvom robben og drogba hadde hver sin sjanse. synes alle gjorde en strålende innsats, med unntak av luque selfølgelig. og så vil jeg legge til at babayaro er for treg :P

taylor viser igjen at han er vår beste stopper. butt og milner gjorde en god jobb på midtbanen.

Tenk dere essien, ballack, lampard sentralt mot butt og pattison? det var på ingen måte noen overkjøring på midten der hvertfall, som man skulle tro utifra papiret

til slutt martins og sibbe. begge gjør det bra utifra hva vi kan forvente. som regel styrer chelsea kampene på stamford og da er det ikke lett for spissene og dominere kampen selv. martins jobber jo knall hardt og gjør en bra jobb for laget. den som sier noe annet kan stikke og legge seg

dagens tristeste var på ingen måte kampen, men skaden til nzogbia
Nok om det

Til lørdag håper jeg og se dyer, emre, parker, duff tilbake samt en 5-0 seier med 3 scoringer av OBA
lt;3 Newcastle <3

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #237 på: 14. Des. 2006, 07:35 »
Sitat fra: "Moods"
Trist lesning denne diskusjonen her.

Slike innlegg som de siste jeg leser gidder jeg ikke kommentere engang, for slikt lavmål er ikke verdt en kommentar en gang!

Men jeg blir mest av alt lei meg jeg, når folk finner på å skrive at Milner og Martins var ræva idag. Da begynner jeg å lure litt på fotballforståelsen til dere som skriver. Milner var sammen med Given og Taylor de jeg vil gi best karakter i dagens kamp. Dette fordi han hele tiden prøver å gjøre noe positivt offensivt, og kommer til innleggsmuligheter. Og ikke minst arbeidsinnsatsen som også Martins skal få skryt for.

Torjus: Tror du det er meningen at en spiss skal ned å jobbe etter å vinne ballen hver gang motstanderen har ballen? Nei det er ikke slik det fungerer. Ja, spissen er første forvarer av laget som helhet men de to der oppe har ikke oppgave som et pressledd, derimot skal de vente på muligheter hvor de skal bryte ballbanen og starte kontring. Nettopp det Martins prøvde på idag men desverre ikke lykkes med.

Mangel på forståelse for spillet kaller jeg dette.

Men de fleste her inne har vel kun spilt fotball opp til guttenivå så mer kan man vel ikke forvente, desverre. Synd men sant at å spille fotball gir så mye mer forståelse for alt som skjer på en fotballbane enn å sitte i sofaen og se på!

Måtte bare få det ut.

Takk for i kveld.

Du har så helt rett
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 14. Des. 2006, 09:21 »
Enig. Milner og Martins spilte høyst brukbart, for ikke å glemme Given og Taylor som sto som to påler. Jeg vil påstå Taylor er det største midtstoppertalentet i England, og han kommer til å bli stor. Given trengs ikke diskuteres engang. Han er nr 2 i England, hakk i hel på Chech.

En god kamp av  Newcastle, forholdene tatt i betraktning. Når vi tenker på at Parker, Emre, Dyer, Solano, Bramble, Moore, Krul, Harper, Duff og nå også Nzogbia er ute, så er det en stor stor prestasjon, det og nesten holde Chelsea til 0-0 på brua. Vi skal på ingen måte være misfornøyd med 0-1 tap på PLs vanskeligste arena. Og det kunne lenge blitt 0-0, men goalgetteren Drogba ville det annerledes. Det måtte være en verdensklassespiller som satte inn målet. Han er enorm, man kan ikke gjøre noe med han.

Watford til helgen. Det skal bli overkjøring, og jeg håper Duff, Emre, Parker og Dyer er tilbake, selvom det blir å tro på julenissen og påskeharen på en gang.

Castle is back in buisness!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #239 på: 14. Des. 2006, 12:20 »
Jeg er meget stolt over det laget presterte igår! For selv om vi tapte, så syns jeg så absolutte gutta kan være tilfredse med innsatsen på Brua. Vi blir på ingen måte overkjørt selv med et urutinert og b- prega (eller skal vi si c-prega?) lag på banen. Chelski spilte selvfølgelig langt fra noen praktkamp, men noe av grunnen til at de ikke gjorde det skal Newcastle ha.

Og en annen ting som gjør meg glad som Newcastle supporter er å se en ny ung spiller debutere fra start slik som Huntington gjorde igår. Og han har all grunn til å være fornøyd med debuten sin! Moro å se, og forhåpentligvis får vi se mer av han i årene framover.