20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Serier  (Lest 18407 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Serier
« Svar #45 på: 04. Mars 2007, 23:45 »
Eksempler på bra humor:

Borat
South Park
Mr. Bean
H. Eia/BT. Johansen/A. Antonsen
Jim Carrey (bortsett fra fjortis-filmene han spiller i. Men "Man on the Moon" blant annet var konge!)

Kommer ikke på så mye mer akkurat nå. Monty Python kan være jævlig bra, men det er dessverre i 5 % av sketchene eller no...

Noreng

• Gjest
« Svar #46 på: 05. Mars 2007, 07:37 »
H. Eia

Han er jo uten tvil histoiens morsomste skandinav.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 05. Mars 2007, 16:04 »
Bare 5% av sketsjene til Monty Python er morsomme? Hvor mange skjetsjer har du sett? De fem dårligste?

Det er ikke mulig å ramse opp alle de fantastiske sketsjene Python har laget. Det eneste jeg kan si er at det er langt mer enn 5%. Dessuten har de laget tre hysterisk morsomme filmer, og filmatisert en live-forestilling fra Hollywood Bowl (som var av et helt annet format enn Team Antonsen i Spektrum, og mye morsommere)

Og Åpen Post og Team Antonsen har kommet som et resultat av at Monty Python var grensesprengende. Monty Python gjorde det mulig å kødde med absolutt alt. Selv maktpersoner ble offer for latterliggjøring etter at Monty Python hadde rast fra seg på midten av 80-tallet.

Så fikk vi her i Norge Prima Vera og KLM som tok opp tråden fra Python, og flyttet grensene for humor i Norge.

Det er fullt ut akseptabelt å si at Monty Python var teit. Det har de jo insistert på selv også. Det var bare snakk om å være så teit som overhodet mulig. Og når de var så teit, så ble det morsomt.

Husk nå på at Monty Python regjerte på 70-tallet. Mr. Bean er fra tidlig 90-tall. South Park og Jim Carrey dukket opp rundt samme tidspunkt. Og Harald Eia og Bård Tufte Johansen og gutta, er alle sterkt inspirerte av Monty Python.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 05. Mars 2007, 18:18 »
Nei, jeg har ikke sett de fem dårligste. Jeg beklager sterkt, men jeg liker Team Antonsen bedre enn Monty Python. Hvem som ble inspirert av hvem er litt irrelevant når man dømmer hvem man ler mest av.

H. Eia

Han er jo uten tvil histoiens morsomste skandinav.

Yes!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #49 på: 05. Mars 2007, 18:38 »
Når det gjelder humor liker jeg mye. Men jeg ler sjelden når jeg ser på Monthy Pyton og Team Antonsen. Nissene på Låven var hysterisk morsomt, og påskenøttene/julenøttene på TV2 også.

djmattis

• Gjest
« Svar #50 på: 05. Mars 2007, 21:31 »
da er du spesiell da

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 06. Mars 2007, 19:58 »
TV2-nøttene er morsommere enn Monty Python/Team Antonsen?
Javel. Interessant.

Forøvrig synes jeg Team Antonsen var morsomt, men ikke i nærheten så morsomt som Monty Python.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 06. Mars 2007, 20:09 »
Når det gjelder humor liker jeg mye. Men jeg ler sjelden når jeg ser på Monthy Pyton og Team Antonsen. Nissene på Låven var hysterisk morsomt, og påskenøttene/julenøttene på TV2 også.
Hva med Påskenøttene/Julenøttene på NRK da? Roald Øyen er da også en morsom mann eller??  ;D

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 06. Mars 2007, 20:25 »
Forresten, noen som så en komiserie på TV2 for mange år siden som het "Detektivene"? Handlet om 2 middeladrende fiaskoer av noen engelske detektiver. Denne serien var forbanna vittig!

plebbster

• Gjest
« Svar #54 på: 13. Mai 2007, 00:45 »
Er det noen som har link til The OC sesong 1? : /

Ligger noen ute, men de går max i 5 kb/sec osv... stress å skaffe egentlig.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 13. Mai 2007, 02:12 »

Påskenøttene og julenøttene på TV2?!??!? Hvordan er det mulig å synes at dette oppskvipet er morsomt. Første året var det helt greit. De siste årene har det bare blitt dårligere og dårligere og flauere og flauere å se på. Herregud, selv Bertil har blitt patetisk nå. Nei disse "nøttene" på TV2 blir rett og slett FOR dumt. Selv 4 åringer kan løse nøttene deres og det hele blir bare for innlysende. Da han bergenseren prøvde å etterligne Davy Wathne kjente jeg at det var nok. Jeg tror det er det flaueste jeg har sett på nasjonalt fjernsyn. Nei, parodiene på Roald Øyen og gjengen har blitt for tørt, og det er overhodet ikke morsomt lenger, og at du kan si at dette er bedre enn Team Antonsen og selveste Mony Python, begriper jeg ikke. Jaja, man har vel hver sin smak, men dette trodde jeg ikke gikk an!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 13. Mai 2007, 03:22 »
Sko vert meir Asbjørn Brekke. Det er genialt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 13. Mai 2007, 10:11 »
Og Bertill Svensson.

Ellers er det bare tull, sånn som han de har fått istedenfor Espen Eckbo nå...

Noen som har torrent til de nye episodene av Sopranos?
« Siste redigering: 13. Mai 2007, 10:28 av HÃ¥vard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Noreng

• Gjest
« Svar #58 på: 13. Mai 2007, 12:43 »
Hvor mange her er det som ser på LOST fortsatt? 3 er den beste sesongen noensinne!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 13. Mai 2007, 12:48 »
Følger med på Lost forsatt...Blir kjekkt med 9 måneders pause  :-\
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]