20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Serier  (Lest 18479 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Serier
« Svar #30 på: 23. Feb. 2007, 20:05 »
Det er egentlig bare engelskmenn som kan humor.
Amerikanerne kan det ihvertfall ikke.

Jeg er ingen stor tilhenger av The Office, men noe er ganske bra.

What? Seinfeld, The simpsons, futurama, kongen av queens, that 70s show.... Lets face it, de aller fleste og beste komiseriene kommer fra Usa. Det har jo selv Ricky Gervais sagt.
Monty Python's Flying Circus er den suverent beste komiserien som noen gang er laget på internasjonalt fjernsyn. Og det kom jammen fra England.

Når det gjelder serier generelt, så er det ingen tvil om at USA er best. Men britisk humor er overlegen amerikansk humor. Det kommer man bare ikke utenom.
Larkins som serie var neppe så bra som Friends, Raymond, Seinfeld og Simpsons. Men det var Monty Python som gjorde det mulig for Matt Groening å skape The Simpsons.

Vel det blir jo din subjektive mening. Synes selv at serien Monthy Python Flying Circus var veldig variabelt, som hadde mye bra men også endel dårlig. Men filmene er jo geniale.
« Siste redigering: 23. Feb. 2007, 20:11 av Gonzalez »
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 24. Feb. 2007, 00:29 »
Har begynt å se litt på Entourage nå. Virker som en bra serie. Ellers ser jeg PB, Seinfeld, Kongen av Queens hvis tven står på før Seinfeld og Cæsar...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #32 på: 24. Feb. 2007, 22:29 »
Lost er helt klart i en klasse for seg. Sesong 2 sluttet litt dårlig, syntes jeg, og sesong 3 åpnet dårlig.

Men de siste episodene har vært ren klasse, og Lost er nå bedre enn noensinne. ELSKER den serien.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 24. Feb. 2007, 23:24 »
De fleste jeg kjenner som ser Lost sier at det bare blir dårligere og dårligere og flere har nå gitt opp serien...

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #34 på: 24. Feb. 2007, 23:38 »
Lost - sesong 1 var bra, sesong 2 var dårlig, sesong 3 startet bra men kvaliteten har blitt dårligere de siste episodene.

Dette er min egen subjektive mening.

Jeg laster ned fra nettet så har sett alle de nyeste episodene.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 25. Feb. 2007, 01:30 »
hehe det tror jeg de fleste som skriver her gjør nemo...

min mening er at det har tapt seg noe helt for jævli, men jeg har sett det siden begynnelsen så kan ikke bare slutte nå

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #36 på: 02. Mars 2007, 00:35 »
Friends, Seinfeld, Greys Anatomy, Heroes og Sopranos er alle kjempeserier. Den gode gamle NYPD blue som fortsatt holder koken er ganske bra. Blir veldig subjektivt da. Men disse er i hvert de seriene jeg ser på for tida. Frister også å begynne å se på Prison Break og Lost men da blir jeg jo TV-slave!  :P
« Siste redigering: 02. Mars 2007, 00:38 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 02. Mars 2007, 15:31 »
Det er egentlig bare engelskmenn som kan humor.
Amerikanerne kan det ihvertfall ikke.

Jeg er ingen stor tilhenger av The Office, men noe er ganske bra.

What? Seinfeld, The simpsons, futurama, kongen av queens, that 70s show.... Lets face it, de aller fleste og beste komiseriene kommer fra Usa. Det har jo selv Ricky Gervais sagt.
Monty Python's Flying Circus er den suverent beste komiserien som noen gang er laget på internasjonalt fjernsyn. Og det kom jammen fra England.

Når det gjelder serier generelt, så er det ingen tvil om at USA er best. Men britisk humor er overlegen amerikansk humor. Det kommer man bare ikke utenom.
Larkins som serie var neppe så bra som Friends, Raymond, Seinfeld og Simpsons. Men det var Monty Python som gjorde det mulig for Matt Groening å skape The Simpsons.

Vel det blir jo din subjektive mening. Synes selv at serien Monthy Python Flying Circus var veldig variabelt, som hadde mye bra men også endel dårlig. Men filmene er jo geniale.

Nå blir det mye quoting her, men det får stå sin prøve. Jeg fant ut at jeg måtte svare deg på dette.

Selvsagt var Flying Circus variabelt. Monty Python testet jo ut upløyd mark, i svært stor grad. Og nei, serien som helhet var nok ikke så veldig bra, men det var hysterisk morsomt, og det var nettopp det som også gjorde serien bra. Monty Python selv visste i liten grad i hvilken retning de beveget seg og det preget serien. Men jeg synes også det var noe av det som gjorde Flying Circus så genialt. Du visste aldri hvor hen det bar, du visste bare at du kom til å sprelle på gulvet med latterkrampe før det hele var over.

Det er mye mer helhet over filmene. Men på det tidspunkt visste de nok mer selv hvor de ville.
Men at Flying Circus var variabelt og uforutsigbart gjør ikke serien dårligere. Og selv om amerikanerne nok har en bedre dreis på å lage teknisk gode serier, så er det britene som kan humor. Amerikanske The Office er jo bare en fryktelig dårlig parodi på en fryktelig dårlig parodi på virkeligheten. Men den fryktelig dårlige parodien på virkeligheten ble til veldig god humor. Og det takket være BRITEN Ricky Gervais.

Black Adder er hysterisk morsomt. Mr. Bean er billig slapstick, men likevel morsomt. Og jammen var ikke selveste Charlie Chaplin engelsk! Ikke kom her å påstå at amerikanske komedier er morsommere enn Charlie Chaplin!

Der britene kan humor, så er det amerikanerne som kan å lage gode serier. Det er det som er poenget. Selv om jeg ikke kan nekte for at Seinfeld, Simspons og South Park er morsomt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 02. Mars 2007, 16:56 »
Finnes det folk som ler av Chaplin enda? Husker vi så noe sånt på videregående. Må være noe av det kjedeligste jeg noensinne har sett. Var ikke han populær for 50-100 år siden? Fyfaen for noe møkk

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 02. Mars 2007, 17:27 »
chaplin er den første som fikk øve 1mil dollar får noe som har med film og jørre..

www.dvdarkivet.no for dere som liker film/serier..
Stort norsk dvdforum
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 04. Mars 2007, 18:40 »
Finnes det folk som ler av Chaplin enda? Husker vi så noe sånt på videregående. Må være noe av det kjedeligste jeg noensinne har sett. Var ikke han populær for 50-100 år siden? Fyfaen for noe møkk
Jajaja, av en eller annen grunn var det ikke det minste overraskende at den kom fra deg.
Liker du bare når Eddie Murphy snakker om sex ned til minste detalj?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 04. Mars 2007, 19:39 »
Jajaja, av en eller annen grunn var det ikke det minste overraskende at den kom fra deg.
Må få lov til å forsvare Eddie Murphy litt her, Raw og Delirious er hysterisk morsomt. Men dette er jo "stand up show"! Liker også skuespilleren Eddie Murphy, spesielt 80 og 90 talls filmene hans er jo fantastisk underholdning!

Men denne "tråden" handlet om serier, og det følger jeg minimalt med på lenger. Men Cheers og Seinfeld var jo noen favoritter i ung alder. Monty Python var også fantastisk morsomt. Monty Python Live at Hollywood Bowl må jeg anbefale til deg Joakim, det setter latterkulene i sving hos en del!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 04. Mars 2007, 22:34 »

Nei.

Jeg synes Jim Carrey er jævli morsom. Kanskje verdens mest morsomste person i mine øyne. Chris Rock sine stand up show er til å dø av latter av. Samme med Jerry Seinfeld sine.

I Norge liker jeg Zahid Ali, Espen Echbo, Johan Golden og Henrik Elvestad. Nesten så jeg pisser på meg når de holder på.

Sorry at jeg ikke har samme "voksne" humor som deg. Du får holde deg til Chaplin og Mr Bean du...

djmattis

• Gjest
« Svar #43 på: 04. Mars 2007, 22:37 »
Man må ok ha litt sær humor om man skal like nåtidens humor helt ut.
har blitt mere uryddig og sjokkerende enn det var for mange år siden.

monty phyton og mr.bean er jo ikek akkuratt mega populære nå som de var for å si det sånn

Noreng

• Gjest
« Svar #44 på: 04. Mars 2007, 23:17 »
Man må ok ha litt sær humor om man skal like nåtidens humor helt ut.
har blitt mere uryddig og sjokkerende enn det var for mange år siden.

monty phyton og mr.bean er jo ikek akkuratt mega populære nå som de var for å si det sånn

Mr. Bean og Friends/Kongen av Queens/70" osv. er to vidt forskjellige humorserier. Men allikevel digger jeg begge!