20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Reading 6.12 [Canalplus sport 1]  (Lest 40579 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - Reading 6.12 [Canalplus sport 1]
« Svar #195 på: 06. Des. 2006, 23:39 »
Nei vi slår de. Null problem hvis Dyer kommer tilbake.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 06. Des. 2006, 23:42 »
ååå har ikke blitt så glad for en newcastle goal på lenge som da emre scoret. målet til sibbe var fint.

og jeg synes det var stort av martins og ta den straffen når han selv blir felt. han er bare 22 år og har et enormt press på seg med 9 på ryggen. han har også fått kritikk fordi han ikke har scoret nok mål. jeg er jævli glad på hans vegne. han fortjente virkelig en scoring etter de siste kampene han har spilt. skulle nok scoret på headingen i tverlegger.

baba er en katastrofe. nzogbia skuffer mest av de vi kan forvente noe av.
lt;3 Newcastle <3

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #197 på: 06. Des. 2006, 23:45 »
Tror N`Zogbia har skuffet en del i år p.g.a Boumsong er dratt og fordi Duff har spilt veldig mange kamper på venstre kanten.
Faren hans døde vel for ikke så lenge siden også.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 06. Des. 2006, 23:58 »
Tror ikke farens bortgang har så alt for mye å si. Han spilte jo glimrende fotball etter at faren døde sist sesong...

djmattis

• Gjest
« Svar #199 på: 07. Des. 2006, 00:08 »
nzogbia er ung, hallo. la han få ta det rolig a.
lenge siden jeg har skreket ut sånn på puben
DEILIG!!!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #200 på: 07. Des. 2006, 09:59 »
Synes forsvaret har blitt mye bedre med Solano som back. Pluss det virker og som han klarer å spille hele kamper på backplass. En ting som er sikkert er at hverken Carr eller Baba fortjener å spille på nufc når alle spillere er tilgjengelige. Jeg vil mener at Solano bør være 1. valg på backplass når han er frisk.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Endelig rettferdighet!
« Svar #201 på: 07. Des. 2006, 10:34 »
Tross i glitrende spill av Newcastle i lengre perioder så bar kampen preg av at urettferdigheten skulle råde.
Newcastle tar fortjent ledelsen. Reading scorer to flaksmål (må man kunne kalle det), det ene etter at Baba la opp til med en dobbelfeil på sin kant. Baba sin fomling strekte forsvaret, og vi levde farlig. Men ære være Emre (har begynt å jobbe som en gud), Sibierski og Martins som sørger for å holde trykket oppe. Selv etter en horribel feil annullering holdes moralen oppe. At målene kommer på måten de gjør, og at vi med det vinner slike kamper gjør så forbannet godt!  

En tanke rundt Emres storspill for tiden: Er det på grunn av at Parker er ute?
Kan virke som om spillet i midtbanen går mye tregere når Parker er med.
Tar han kapteinsoppgaven vèl alvorlig, og senker tempoet for å holde overblikket? -Bare en kvasitanke som dukket opp.... Noe virker i allefall å ha skjedd.
Livet er svart/hvitt!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #202 på: 07. Des. 2006, 10:36 »
Synes Given burde være kaptein. Har bedre overblikk og er jo trossalt en av de gode gamle!

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #203 på: 07. Des. 2006, 12:55 »
Det har også jeg lagt merke til Brewcastle, Emre har vært bedre uten Parker. Så det også mot Pompey, hvor Emre begynte å storspille når Parker måtte gå ut med skade...  :?

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Re: Endelig rettferdighet!
« Svar #204 på: 07. Des. 2006, 13:33 »
Sitat fra: "Brewcastle"
Tar han kapteinsoppgaven vèl alvorlig, og senker tempoet for å holde overblikket? -Bare en kvasitanke som dukket opp.... Noe virker i allefall å ha skjedd.

Tror kanskje du har et poeng her. Synes rollefordelingen mellom de sentrale på midtbanen blir mye tydeligere når Butt/Emre spiller enn når Parker/Emre spiller. Butt er en mer rendyrket defensiv midtbanespiller enn Parker, og er flink til å holde igjen slik at Emre skal få utfolde seg fritt. Jeg vet at dette kanskje vil være å banne å kirken siden Parker er en meget populær spiller blant mange supportere, men per nå så mener jeg at Emre og Butt bør være fast på midtbanen - også når Parker kommer tilbake fra skade.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Endelig rettferdighet!
« Svar #205 på: 07. Des. 2006, 13:45 »
Sitat fra: "KingKev"
Sitat fra: "Brewcastle"

Tror kanskje du har et poeng her. Synes rollefordelingen mellom de sentrale på midtbanen blir mye tydeligere når Butt/Emre spiller enn når Parker/Emre spiller. Butt er en mer rendyrket defensiv midtbanespiller enn Parker, og er flink til å holde igjen slik at Emre skal få utfolde seg fritt. Jeg vet at dette kanskje vil være å banne å kirken siden Parker er en meget populær spiller blant mange supportere, men per nå så mener jeg at Emre og Butt bør være fast på midtbanen - også når Parker kommer tilbake fra skade.

Det er ett alternativ. Det andre er Parker og Emre sammen, men forutsatt at arbeidsoppgavene blir klarere fordelt.
Parker er utrolig god i den deffansive rollen, men kan også bidra offansivt. Men det kan se ut som om vi får det beste ut av Emre med å la ham stå for det offansive og la ham spille sentralt sammen med et ankerpunkt. Når vi vet hvor god Parker kan være i den ankerrollen ser jeg ikke helt poenget i å endre noe på de rollefordelingene.
Så som du sier Kev er det et veldig kontroversielt valg å benke Parker for Butt, men dersom ikke Parker og Emre kan fungere like bra sammen som Butt og Emre bør det absolutt vurderes.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #206 på: 07. Des. 2006, 13:50 »
Et annet alternativ kan jo evt. være å spille med to defensive ankre slik mange av toppklubbene rundt om i Europa gjør, f.eks Real Madrid nå under Capello med Emerson og Diarra. Da vil det bli slik:

................Butt.............Parker............

............................Emre......................

Blir uansett spennende å hvordan Roeder løser dette.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 07. Des. 2006, 13:59 »
Sitat fra: "KingKev"
Et annet alternativ kan jo evt. være å spille med to defensive ankre slik mange av toppklubbene rundt om i Europa gjør, f.eks Real Madrid nå under Capello med Emerson og Diarra. Da vil det bli slik:

................Butt.............Parker............

............................Emre......................

Blir uansett spennende å hvordan Roeder løser dette.

Det kunne fungert meget bra tror jeg. Men det forutsetter strengt tatt en femmanns midtbane. Noe som er greitt nok. Men det igjen forutsetter en spiss eller 3-5-2 som betyr en forsvarer for lite. Og en enslig spiss eller "bare 3 forsvarere" sliter jeg med å se for meg at Newcastle skal lykkes med. 2 "slitere" som jeg liker å kalle spillertypen Butt og Parker er jeg meget positiv til i utgangspunktet, men en spiss eller forsvarere mindre på banen er jeg negativ til igjen.
Real Madrid er et godt eksempel på at det fungerer bra med 2 deffansive midtbaner. Til gjengjeld er Barcelona et like godt eksempel på at det kan funke med bare 1 også. De spiller jo som regel med Edmilson eller Motta som anker og Deco og Xavi eller Iniesta i noe tilnærmet indreløperroller. Riktignok bare 3 rene midtbanespillere igjen, men du skjønner poenget.