20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Presseklipp  (Lest 5342 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Presseklipp
« på: 28. Nov. 2006, 16:48 »
Utrolig hvor dårlig kvalitet det er på mye av det som produseres i avisenes (sports)redaksjoner nå til dags.
Fant følgende referat fra kampen mellom Newcastle og Portsmouth. Det henger jo ikke på greip: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164552
Livet er svart/hvitt!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #1 på: 28. Nov. 2006, 16:53 »
Sitat
Etter en kjedelig start på kampen, spilte Newcastle seg til flere halvsjanser - den største sto gjestene selv for. Primus satte et Milner-innlegg i forsvarskollega Pamarot og ballen holdt på å havne i buret bak David James.

Det var vel målet til Martins som burde vært nevnt her, kanskje?? De nevnte det ikke med ett ord.

Sitat

En Antoine Sibierski helt på offside-grensen fikk ballen fra Martins og ekspederte ballen kontant i mål bak James.

Han fikk ballen fra Zogbia.

Sitat

Etter dette hadde hjemmelaget tre-fire store muligheter til å utligne, men en fantastisk David James tok det som kom.

Hadde vi mulighet til å utlikne til 2-0? Spennende...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Presseklipp
« Svar #2 på: 28. Nov. 2006, 17:50 »
Vi har noen treskallete sportsjournalister her i Norge. Det er jo så stas å bli sportsjournalist, og krever at man jobber mye på skolen. Derfor skjønner jeg ikke at vi har journalister som har skrivefeil i hver eneste setning, og som ikke ser ut til å ha greie på sport i det hele tatt.

Menneskets system har et stort hull. Vi har journalister som kan matte, politi som kan lage mat og kokker som kan kristendom.

Jeg kunne f.eks vært verdens beste kokk, men aldri fått en jobb fordi jeg ikke var god nok i matte eller naturfag. Det er bare latterlig, egentlig.

Tenkte aldri de som lagde systemet på at noen mennesker forandrer seg stort fra da de er barn og ungdom, til de blir voksne? Finnes sikkert superintelligente mennesker som dret i skolen, og som nå er søppeltømmere, en jobb de ikke har fortjent. For den jobben har enkelte sportsjournalister fortjent.

Så det var min mening om den saken.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Presseklipp
« Svar #3 på: 28. Nov. 2006, 17:52 »
Nei, verden skulle vært slik som fotball i alle yrker. Man bare meldte seg på, og lærte. Er man ikke flink nok kommer man ikke inn på laget (yrket).

Fotballen er perfekt på så mange måter.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #4 på: 28. Nov. 2006, 21:23 »
Jeg vet at norsk presse ville hatt stor bruk for oss newcastlesupportere, men nå må man jo gå så fryktelig lenge og få så fryktelig gode karakterer på skolen for å kunne bli journalist. Og blir man først journalist, så må man sikkert jobbe med alt annet tull enn det man kan best.

Men merk dere det at alle journalister med høy utdanning og gode karakterer blir medierådgivere og pressesjefer, mens journalistene er de samme gamle gubbene som kjenner noen som kjenner noen, og som ikke har peiling på hva de skriver om.

Eller hva tror du, Journalisten? Det er vel gjerne sånn det er?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #5 på: 28. Nov. 2006, 21:30 »
hehe såg ogso denne repotasjen og reagerte på ein del ting. Spess at me pressa på og utligne, når me aldri i noko tidspunkt av kampen låg under for Portsmouth.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #6 på: 28. Nov. 2006, 21:49 »
Men ifølge VG lå vi altså under rett etter å ha scoret 1-0. Hvordan det er mulig, er det bare VG som vet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Presseklipp
« Svar #7 på: 29. Nov. 2006, 18:51 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg vet at norsk presse ville hatt stor bruk for oss newcastlesupportere, men nå må man jo gå så fryktelig lenge og få så fryktelig gode karakterer på skolen for å kunne bli journalist. Og blir man først journalist, så må man sikkert jobbe med alt annet tull enn det man kan best.

Men merk dere det at alle journalister med høy utdanning og gode karakterer blir medierådgivere og pressesjefer, mens journalistene er de samme gamle gubbene som kjenner noen som kjenner noen, og som ikke har peiling på hva de skriver om.

Eller hva tror du, Journalisten? Det er vel gjerne sånn det er?

Både Klassekampen og Dagsavisen har begge gode journalister. Og da mener jeg gode. Men det at de ikke har noen nevneverdige sportsredaksjoner er jo kanskje et tegn på at det ikke fins "gode nok" journalister for dem på det feltet, lett ispedd at de kanskje ikke heller har særlig stor interesse for sportsdekning.

VG har journalister som er gode til å lage tiltrekkende overskrifter for den jevne nordmann. Der en Klassekampen-journalist ville skrevet:

"Kong Harald V mener den generelle idrettsbanestrukturen i Norge er laber"

ville VG kanskje skrevet:

"Kongen slår et slag for fotballen!"

Sannsynligvis ikke tidenes beste eksempel, men dere forstår forhåpentligvis poenget mitt. Ditt resonnement er kanskje noe snevert, Joakim, men i det store og hele har du nok på mange måter et godt poeng. De aller, aller beste får enten avdelingslederstillinger i media, eller korrespondentjobber/programlederjobber (TV, radio) i utlandet. De nest beste søker gjerne på stillinger som medierådgivere, og til en viss grad også som såkalte pressesjefer.

De som ligger rundt gjennomsnittet får sannsynligvis de beste jobbene som topp journalister i toppaviser, mens de mer ideologiske av denne og den ovenfornevnte klassen havner i mer snevre/evt. mer "seriøse" aviser og TV/radiokanaler.

De som ligger litt under gjennomsnittet karaktermessig, men som fortsatt føler seg brukbare, havner som vanlige journalister i tabloider og andre medium, eventuelt lokalt. Mange av disse er dyktige nok, og sniker seg gjerne oppover i systemet over tid.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #8 på: 29. Nov. 2006, 21:09 »
Sitat fra: "Journalisten"

Sannsynligvis ikke tidenes beste eksempel, men dere forstår forhåpentligvis poenget mitt.

Jepp. Forstår poenget ditt.

Men jeg fatter ikke hvordan du kan si at James Milner spiller som en handikappet 96 åring som ikke hører hjemme i Premier League...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #9 på: 29. Nov. 2006, 21:11 »
I følge VG-live ligger Newcastle på en 14.plass med 16 poeng...

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #10 på: 29. Nov. 2006, 21:14 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Sitat fra: "Journalisten"

Sannsynligvis ikke tidenes beste eksempel, men dere forstår forhåpentligvis poenget mitt.

Jepp. Forstår poenget ditt.

Men jeg fatter ikke hvordan du kan si at James Milner spiller som en handikappet 96 åring som ikke hører hjemme i Premier League...

Der har du enda et godt poeng!   :)  

Men jeg mener fortsatt at Milner mer er en byrde enn en gode for Newcastle. I det store og det hele gjør han det (alt)for dårlig til å ikle seg Newcastle-trøyen med stolthet. Noen friske minutter syttendehvert skuddår hjelper ikke når han stort sett gjør altfor lite av seg. Slik er det bare. Vi har bare ikke råd til å gi mannen en million i uken for å gjøre vondt verre.
Tore Eikeland,

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #11 på: 29. Nov. 2006, 21:23 »
Milner tjener vel langt unna en million i uken, og jeg kommer ikke til å gi meg før du innrømmer at du tar feil :)

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #12 på: 29. Nov. 2006, 21:26 »
Milner tjener vel langt unna en million i uken, og jeg kommer ikke til å gi meg før du innrømmer at du tar feil :)

Jeg kan nok til en viss grad innrømme at jeg ikke har rett når det gjelder lønna hans. Men det andre jeg skrev står jeg fast ved, så får vi se om du til slutt klarer å overbevise meg om det motsatte. Klarer du det, er du god!  :)
Tore Eikeland,

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #13 på: 29. Nov. 2006, 21:29 »
Jeg bryr meg ikke noe om du tar feil om lønna, for det irriterer meg ikke. Men at du kan si noe så urettferdig om James Milner irriterer meg nok litt. Skulle tro at hvis du så Newcastlekamper skulle det være god nok grunn til å bli overbevisst....

Kan heller skrive på James Milner transfertråden så denne tråden slipper å bli offer for en persons urettferdige mening om James Milner :)

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Presseklipp
« Svar #14 på: 29. Nov. 2006, 21:32 »
Jeg bryr meg ikke noe om du tar feil om lønna, for det irriterer meg ikke. Men at du kan si noe så urettferdig om James Milner irriterer meg nok litt. Skulle tro at hvis du så Newcastlekamper skulle det være god nok grunn til å bli overbevisst....

Kan heller skrive på James Milner transfertråden så denne tråden slipper å bli offer for en persons urettferdige mening om James Milner :)

(kremt, kremt!)

Joda, vi kan ta det i en annen tråd. Men jeg må få presisere at det ikke er en urettferdig mening, selv om det ikke er enstydig med din mening.  :)

Men for å komme tilbake til emnet: Hva mener dere andre om norsk presses dekning av fotball? For dårlig? Hvem er i så fall flinkest sammenlagt når det gjelder dekning, kunnskap og journalistikk?
Tore Eikeland,