20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kvitt eller dobbelt - Newcastle 2004-2006  (Lest 5582 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Kvitt eller dobbelt - Newcastle 2004-2006
« på: 28. Nov. 2006, 12:27 »
Jeg vurderer meg og melde på Kvitt eller dobbelt som Newcastle 2004-2006 som tema. Men vil dere da hjelpe meg med gode infosider og bør jeg egentlig melde meg på? 8)

Kjør diskusjon!!!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 28. Nov. 2006, 14:48 »
Tror det er for sent å melde seg på nå. Var vel i vår de reklamerte for det. Men du må jo vite jævlig mye da. Tviler på at du får ha 04-06. Du må nok ha om hele historien til NUFC, eller minst de siste 30 årene.

Men det er mye info på Wikipedia.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28. Nov. 2006, 21:14 »
Wikipedia er ikke å anbefale. Det som står på Wikipedia kan endres av hvem som helst, og man vet aldri når Newcastles manager på Wikipedia blir hetende Geordie English og har en fortid i toppklubben Nonexting United fra Langtvekkistan.

Forøvirg tviler jeg også sterkt på at du kan få en toårsperiode som tema, dersom det nå skulle være mulig å melde seg på, men det vil nok ta en liten stund til. Først må det nok avgjøres om det blir en ny sesong med Kvitt eller Dobbelt.

Når vi først er inne på Kvitt eller Dobbelt har jeg en følelse av at Chelsea-duden ryker på 24 000. Han brukte jo hundre timer på å finne ut av et latterlig enkelt spørsmål om Chelseas siste engelske manager.

nufc.com har mye. newcastle.no har litt, du finner sikkert et og annet på newutd.no også, og den offisielle siden har også et og annet.
Men fra 04 til 06 burde det ikke være nødvendig med Wikipedia eller andre slike sider. Det skal du ha i hodet. Det er såpass nær historie. Se bare på nufc.com for en oppdatering på spillere ut og inn, og resultater fra sesongene, så har du det du trenger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #3 på: 28. Nov. 2006, 22:51 »
Hva er dette?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #4 på: 29. Nov. 2006, 18:04 »
Sitat fra: "Lasse"
Hva er dette?

Spørreprogram på NRK der man selv kan velge tema når man melder seg på. Og man vinner selvfølgelig penger på det.

Og å få temaet Newcastle 2004-06 kan du nok gi opp allerede, Noreng. Newcastle United går nok kanskje bra. Og husk å melde deg på med Newcastle United i tilfellet, så du ikke ender opp med geografiske spørsmål om byen Newcastle, og eldgammel historie rundt byen.

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. Nov. 2006, 22:48 »
Det bør egentlig ikke være så vanskelig å delta med Newcastle United som tema egentlig. Det er bare å lese litt, så finner du fort ut hvem som har scoret flest mål, hvem som var manager da Newcastle vant noe, når de vant, osv.
Norwegian blood, Geordie heart

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 30. Nov. 2006, 01:15 »
Sitat fra: "Joakim"
Wikipedia er ikke å anbefale. Det som står på Wikipedia kan endres av hvem som helst, og man vet aldri når Newcastles manager på Wikipedia blir hetende Geordie English og har en fortid i toppklubben Nonexting United fra Langtvekkistan.

Ja, det stemmer nok at Wikipedia er et leksikon som kan endres av hvem som helst. Men du må registrere deg for å kunne gjøre det og det fins et kontrollorgan, for ikke å snakke om alle de millionene av folk som søker på wikipedia hver eneste dag, time, minutt og sekund.

Så med en gang de ser at noe informasjon står som riv ruskende galt, så retter de på det selv eller melder fra til kontrollorganet hos Wikipedia.
De som skriver feil vil nok få noen form for advarsler og hvis det skrives feil hele tiden, kan man miste retten til å redigere tekst på wikipedia.

Det er også snakk om at enkelte emner som folk kan drive mye gjøn med blir låst slik at ikke hvem som helst kan forandre på informasjonen og skrive tullball.

Jeg bruker selv Wikipedia hver eneste dag, og har NULL problemer med å tro på det som står der.
Google og wikipedia har alt det jeg trenger av informasjon på nettet! :lol:

Jeg har selv ikke lest gjennom alt det som står om Newcastle United på wikipedia, men om du finner 5 faktafeil der, så spanderer jeg øl på deg når vi treffes, Joakim!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30. Nov. 2006, 11:42 »
visste ikke at Ossie Ardiles var manager før keegan, men det stemmer sikkert 8)  har faktisk aldri hørt om han

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30. Nov. 2006, 11:55 »
Wikipedia har virkelig forbedret seg i høst. Det er en fin plass å lese informasjon, men bør ikke brukes som kilden i "vitenskapelig" arbeid. Det sier til og med grunnleggeren. Vi har faktisk en regel på universitet som sier at vi ikke kan bruke siden som kilde, men det finnes jo mye verre sider enn wikipedia.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30. Nov. 2006, 16:01 »
Sitat fra: "aDDis"
visste ikke at Ossie Ardiles var manager før keegan, men det stemmer sikkert 8)  har faktisk aldri hørt om han

Da mangler du vesentlig kunnskap, aDDis. Osvaldo Ardilles er viktig å vite hvem er. Han har vært manager i flere engelske klubber, og det var ikke tilfeldig at han havnet hos oss også. Han floppet totalt, selvsagt, som Gullit, men han hadde et stort navn i England på 80-tallet. Han var visstnok en habil argentinsk fotballspiller også i sin tid.

Hvis man skal være HELT sikker på at man får korrekt informasjon, gå til OFFISIELLE kilder. Da mener jeg altså bøker og dvd'er og sånt som er utgitt med støtte fra klubben eller av personer som står nær klubben. Skal du lese om Newcastles historier, bestill alt som finnes av bøker, og se Official History-DVDen om og om og om igjen.

Du kan fortsatt finne en del merkelig på Wikipedia, men det er sjeldent. Likevel, det faktum at innholdet på Wikipedia kan endres, og det attpåtil av hvemdetnåmåttevære, bare en har registrert seg, så er det ingen grunn til å motstride seg at Wikipedia ikke kan brukes som kilde i vitenskapelig arbeid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30. Nov. 2006, 17:11 »
Wikipedia er stappfull av feil ja. Liker ikke å bruke kilder fra internett generelt sett, men noen kan man vel stole ganske bra på. Men et annet problem er at personer som for eksempel bruker sin egen tid på å skrive om Israel-Palestina-konflikten på Wikipedia sannsynligvis er veldiginteressert i den, og har sine egne meninger. Dette kommer fort til uttrykk i avsnitt folk sluker som ren fakta.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #11 på: 03. Des. 2006, 21:19 »
Hahahah han karen som var på tv for 5 minutt sidan med Donald som felt!
Ubetalelig!
Har aldri sett makan til fyr!  :lol:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #12 på: 04. Des. 2006, 15:55 »
Det samme tenkte jeg. Han er den artigste skruen jeg noensinne har sett på norsk tv. Jeg satt med konstant latterkrampe.

Noreng

• Gjest
« Svar #13 på: 04. Des. 2006, 19:25 »
Så uenig. Satt bare og tenkte: "Makan til idiot"

Btw så hadde jeg gått videre på spørsmålet til han Chelsea duden!:)

Duff - Irland
Baba - Nigeria
Goy  - Nederland
Ferrer - Spania

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04. Des. 2006, 19:26 »
Du mangler vel en?