20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nigel Pearson en bra mann?  (Lest 2585 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Nigel Pearson en bra mann?
« på: 28. Nov. 2006, 12:10 »
Det begynte å snu resultatmessig rett etter at vår nye assistent ble ansatt, og la oss håpe at den gode trenden vil fortsette. Solano skryter veldig av den tidligere WBA assistenten.

The Peruvian, who is more accustomed to a role further upfield, has been deployed in defence in the absence of the injured Stephen Carr.

Solano put in a solid performance in his team's much-needed victory over Portsmouth on Sunday and claims he is happy to continue in the role if needed as The Magpies seek to climb away from the relegation zone.

"I try to do my best," Solano told Sky Sports News. "The more important thing is I help the team to win games. Everybody has to have this mentality to win games and move away from this horrible position."

Solano also hailed the arrival of coach Nigel Pearson.

The 31-year-old believes the former West Bromwich Albion assistant's preparation of the side was instrumental in the team keeping a clean sheet against Pompey.

"He's fantastic. From the beginning he was a very strong man, a strong character, who worked especially with the back four because he used to play in that position," added Solano.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1 på: 28. Nov. 2006, 13:58 »
Når Roeder hadde Shearer som assistent gikk det som en lek, og etter at Nigel Pearson ble med i Newcastle-crewet er vi på vei tilbake igjen. Nigel Pearson er sikkert en bra mann, men jeg tror det har mest med at Kevin Bond var en dårlig mann. Han var jo den siste byllen fra Souness-regimet, og nå er han endelig borte.

Assisterende trenere har alltid hatt mye å si for resultatene. Jeg tror ass. trenere er utrolig undervurderte. Vi husker da Alex Ferguson skiftet ut assisten (for han andre dro jo til Real Madrid, tror jeg det var). Da gikk det jo bare verre og verre som tiden gikk. Etter det har både Arsenal og Chelsea alltid steget til topps.

Så uten tvil, assistenter er viktige, og Nigel Pearson virker som vår mann. Han har nok med en finger i spillet litt her og litt der. Vi spiller mer forfriskende, mer angrepsfotball etter at han kom, og vi ser klare tendenser til at Luque får mer spilletid. Samt ser det jo ut til at det er han som står bak Solanos plassering på høyrebacken, noe som har vært en genial løsning.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28. Nov. 2006, 14:00 »
Skummel ser han ut, også 8)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28. Nov. 2006, 14:02 »
For de som ikke har sett ham:

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28. Nov. 2006, 14:03 »
Nå har Bond null med Souness å gjøre. Bond ble ansatt i sommer av Roeder selv.  Bond har tidligere vært assistenten til Redknapp i Portsmouth.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28. Nov. 2006, 14:35 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Når Roeder hadde Shearer som assistent gikk det som en lek, og etter at Nigel Pearson ble med i Newcastle-crewet er vi på vei tilbake igjen. Nigel Pearson er sikkert en bra mann, men jeg tror det har mest med at Kevin Bond var en dårlig mann. Han var jo den siste byllen fra Souness-regimet, og nå er han endelig borte.

Du tenker sikkert på Dean Saundres som jeg tror var Souness assistent. Han fikk sparken sammen med Souness.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 28. Nov. 2006, 15:32 »
Åja, jeg trodde han var samme mann. Så der kan man se hvor undervurderte assistentene er.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 28. Nov. 2006, 17:18 »
Nå, jeg vet nok ikke om det er det vi kan se du, Olav.  :wink:

Men til dere som er glade for at Pearson har oppfordret Roeder til å bruke Solano på høyreback, så leste jeg på nufc.no (av alle sider :o ) at han ikke vil være fast høyreback, men bare være vikar så lenge Carr er ute.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 28. Nov. 2006, 21:59 »
Selvfølgelig er han bare vikar så lenge Carr er ute. Det har jo ligget i kortene hele tiden. Vi får bare håpe at Pearson får skikk på Carr også, når han kommer tilbake.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 28. Nov. 2006, 22:52 »
Intervju med mannen på newcastle world. Ikke tvil om at han er rette mannen til å hjelpe Roeder med å få newcaslte på glid

DanMan

• Gjest
« Svar #11 på: 05. Des. 2006, 14:17 »
Nigel Pearson er absolutt rett mann for å få Newcastle skikket defensivt. Man ser resultater allerede, og både hans redningsaksjon av Carlisle og det faktum at han avslo flere jobber for å bli assistent i Newcastle, forteller en hel del om mannen.

Som det så riktig påpekes av Asbjørn har Bond nada med Souness å gjøre. Han ble hentet inn som "rett mann" av Roeder.  :lol:

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06. Des. 2006, 23:42 »
Ligner denne mannen på Vinnie Jones?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06. Des. 2006, 23:59 »
Sitat fra: "Torjus"

Ja. Det kan du godt si.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #14 på: 07. Des. 2006, 00:07 »
Sitat fra: "Torjus"

Ja så enormt og. Trodde det var han! :wink:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.