20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Tror du dette ville funke?

Ja!
3 (25%)
Kanskje
5 (41.7%)
Nei
4 (33.3%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 26. Nov. 2006, 13:15

Skrevet av Emne: Funker Barca-Style?  (Lest 1709 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Funker Barca-Style?
« på: 26. Nov. 2006, 13:15 »
---------------Given/Harper------
Solano/Carr-Taylor/Moore-Ramage/Bramble/NY-Bridge/Baba-
-------Parker eller Butt som defensivt anker--------
---Dyer, Nzogbia, Emre, Milner, Luque, kan spille som 2 indreløpere-
Milner/Dyer/Solano/Rossi------------------Duff/NZogbia/Luque/Rossi/Milner
---------------------Ameobi/Martins/Owen/Rossi/Sibbe

Ble litt rotete, men håper dere forstår. Se på Barca, funker kjempebra, og vi har jo spillere som passer.

F.eks:
-------------Given----------
Carr-Ramage-Taylor-Bridge-
-----Dyer-Parker-Emre-----
Milner-----------------Duff
---------Owen-----------

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Funker Barca-Style?
« Svar #1 på: 26. Nov. 2006, 13:22 »
Hehe, flere gode forslag her inne. Både denne og 4-3-3-formasjonen til Abel er gode alternativer.
Selv heller jeg litt mot 4-4-2. Vi har spilt 4-5-1 med svært begrenset suksess både under Roeder og Souness. Når vi har spilt 4-4-2 med good old Newcastle-fotball, har vi spilt best. Derfor ser jeg for meg dette laget slik dagens stall er med det usannsynlige scenarioet der alle er friske:

Given
Carr-Tayls-Moore-Ramage
Solano-Parker-Emre-Duff
Dyer-Martins

Hvilket gir denne reserveoppstillinga:
Harper
Gate-Bramble-Huntington-Baba
Milner-Butt-Zog-Luque
Ameobi-Sibbe

Hva mine førstevalg på forskjellige plasser angår, har jo formen til spillerne sitt å si, f.eks. i Solano vs Milner sitt tilfelle, eller på venstrebacken. Skissen illustrerer også hvor forbanna tynt forsvar vi har.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Funker Barca-Style?
« Svar #2 på: 26. Nov. 2006, 13:46 »
Å ha Barcas spillestil\spillemønster som forbilde er slettes ikke dumt. Franklin har gjort mye bra i Barca og noe av det viktigste er at han har tatt med seg det han har lært av Cruyff. Barcas spillestil baserer seg på det "de Cruyffiske prinsipper" som bygger på den såkalte totalfotballen. Dette er jo også det samme som Wenger på en måte søker å oppnå. Kan Newcastle klare det vil intet glede meg mer. Om vi ikke nødvendigvis vinner rubb og rake vil vi i såfall spille en fantastisk flott fotball. Og i Barcelona er man faktisk veldig opptatt av akkurat det. Det har vært diskutert en PlanB i enkelte sammenhenger men Barca skal spille som Barca og ikke som et krigerlag. Da finnes det faktisk heller de som vil at man skal tape. Rett og slett fordi man skal spille som Barca og ikke som noe annet. Og da skal man også være så god at man vinner som Barca. Altså skal man vinne med stil.

Men så over til oss selv igjen:
Har vi spillere som passer til en spillestil alâ det Barca spiller? Jeg er ikke helt enig i det. La oss se på Noreng sitt lag:
-------------Given----------
Carr-Ramage-Taylor-Bridge-
-----Dyer-Parker-Emre-----
Milner-----------------Duff
---------Owen-----------
Først og fremst:
Carr: dessverre. Han har vært en god back, men utviklingen hans tyder ikke på at han skal bli noe bedre med det første. Og dagens Carr er ikke god nok til å delta i den såkalte totalfotballen. Dessverre
Ramage\Taylor:
Feiler også dessverre. De er våre fremtidige stoppere og er begge null-tull stoppere. Legg merke til KONG Puyol, og Marquez som er klare førstevalg. Langt mer spillende en flertallet av stopperne i PL. Også Thuram som bare er backup, og for de som så Villareal kampen idag i reprise bør også legge merke til at Oleguer KAN ha sine gode stunder.
Bridge:
Vi har spillere som passer? Av det jeg har fått med meg har Bridge nettop skrevet ny 4-års avtale med Chelsea, så at vi har ham skjønner jeg ikke
Owen:
Funker som regel dårlig som enslig spiss. Og Milner og Duff er for typiske engelske vinger til å kunne funke som Ronaldinho og Messi\Giuly, dessverre. N'Zogbia kan bli, men da må han heve seg fra det han viser nå.

Så misforstå meg rett: jeg skulle gjerne sett Newcastle spille som Barcelona men vi har ikke spillerne som passer dessverre. Og får å gjøre det hele verre: den ene vi har som er oppvokst på La Masia og lært av Barcelona han får ikke engang spille.
Det krever endringer, men er langt fra umulig. Først må vi ha en anerledes manager som tenker anerledes, eventuelt mer moderne. Videre burde vi tilpasse oss en slik spillestil, og da bør vi i det minste ta vare på Luque og legge ting til rette for ham. Forsvaret må også fornyes. Da gjerne noen nederlendere som har tråkket sine ungdomsår i Ajax og lært av de beste.
Videre tror jeg Martins på sikt vil kunne funke bedre som enslig spiss enn Owen.

Det ville vært NESTEN som en våt drøm å se Newcastle spille som Barca, men skal det skje, krever det endringer, og da snakker vi endringer som er krevende, både i form av tid og penger. En annen viktig faktor er at det betyr at vår noe omtalte styreformann må forsvinne dersom dette skal være mulig.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
Funker Barca-Style?
« Svar #3 på: 27. Nov. 2006, 23:16 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Derfor ser jeg for meg dette laget slik dagens stall er med det usannsynlige scenarioet der alle er friske:

Given
Carr-Tayls-Moore-Ramage
Solano-Parker-Emre-Duff
Dyer-Martins

Hvilket gir denne reserveoppstillinga:
Harper
Gate-Bramble-Huntington-Baba
Milner-Butt-Zog-Luque
Ameobi-Sibbe

"..der alle er friske"...

Og hvor har du plassert Owen her?

Selv når alle er friske, så kommer ikke Owen på reserveoppstillinga engang?

Hehe, har du gitt opp gode, gamle Michael nå, Kristoffer?  :roll:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Funker Barca-Style?
« Svar #4 på: 27. Nov. 2006, 23:22 »
Jeg tror bare Kristoffer har GLEMT gode, gamle St. Michael.
Det er lett å glemme spillere som har gått nesten konstant skadet siden nyttårsaften! Ikke sikkert Kristoffer begynte å se på VM før ett minutt ut i Sverige-England. Og da gikk han jo glipp av vår alles kjære St. Michael.

Kristoffer ville, om han hadde husket Owen, selvfølgelig plassert han på et av lagene. Og fortrinnsvis på førstelaget håper jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Funker Barca-Style?
« Svar #5 på: 28. Nov. 2006, 00:08 »
Jeg var på fotballtrening og kom faktisk hjem 5 minutter ut i England-Sverigekampen. Trodde ikke helt det jeg så og hørte...

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Funker Barca-Style?
« Svar #6 på: 28. Nov. 2006, 18:32 »
meget lurt å ha to defensive ankre. dette åpner for at en offensiv midtbane slik som Dyer og begge vingene kan løpe mye mer fremover uten at vi blir for sårbare bakover. Men denne formasjonen krever samtidig enormt mye av backene. Per dags dato har vi ikke gode/løpshurtige nok backer som kan demre opp.
Andreas Martins