20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 107584 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #315 på: 25. Juni 2007, 18:45 »
Ja, Müller hadde glatt unngått å treffe Fevang, hvis han hadde ønsket det. De aller fleste keepere vil etter all sannsynlighet ha bakfoten strak i dette tilfellet. Olsen sa jo selv at han aldri hoppet opp på den måten. Dessuten kommer det andre kneet mye senere opp enn det første, og det vinkles helt klart i retning Fevang. Uforskyldt? Ikke faen!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 25. Juni 2007, 19:03 »
Det morsomme var Müllers reaksjon i etterkant. Later som om ingenting har hendt og setter ballen i spill igjen. Som om han ikke merket at han kvestet karen med kneet sitt.  ;D

Selv om det selvfølgelig er litt livsfarlig med slike triks er det jo tross alt ganske effektivt. Og det får sikkert ikke konsekvenser engang. Müller viser rett og slett sluhet i toppklasse!

djmattis

• Gjest
« Svar #317 på: 25. Juni 2007, 20:09 »
Nå var det en Start spiller da, hadde dette vært en RBK spiller så hadde de vel stoppet ligaen og tilkjent Rosenborg liga serieren.
Men til saken, jeg tror ikke Muller mente å skade han såpass, ville nok gå opp og tøffe seg, men ingen normale mennesker gjør sånn på pur fanskap i tippeligaen.
Han gikk nok opp for å gi han en trøkk, men ikke mose hodeskallen, for å si det sånn.
I stundens heite så kan man gjøre mye rart, bare Se Dyer/Bowyer....

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 25. Juni 2007, 21:02 »
Straff bør hsan få uansett for det er farlig spill og bruke knea på den måten. Keepere er så beskytta i feltet men skal det få lov og spenna ner alle som går i duell med dei i tillegg blir det litt i overkant!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #319 på: 25. Juni 2007, 21:21 »
Så situasjonen, og det var nok ikke helt meningen. Beinet bare gikk ut automatisk fordi en spiller kom hoppende mot ham. Har gjort det selv ved et uhell for lenge siden.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 25. Juni 2007, 21:23 »
Nå var det en Start spiller da, hadde dette vært en RBK spiller så hadde de vel stoppet ligaen og tilkjent Rosenborg liga serieren.
Men til saken, jeg tror ikke Muller mente å skade han såpass, ville nok gå opp og tøffe seg, men ingen normale mennesker gjør sånn på pur fanskap i tippeligaen.
Han gikk nok opp for å gi han en trøkk, men ikke mose hodeskallen, for å si det sånn.
I stundens heite så kan man gjøre mye rart, bare Se Dyer/Bowyer....

Greit å ha noen litt unormale mennesker i Tippeligaen også. Blir morsommere da.

Edu viste forresten i dag hvor heit han er. Skulle likt å se enkelte av de finessene utført av Ijeh...  :P

djmattis

• Gjest
« Svar #321 på: 25. Juni 2007, 21:26 »
Fortsatt er Ijeh toppskårer....
bare man skårer, det er det viktigeste! husk en ting, Shearer oppfant ikke overstegsfinta..
Men han er den mestskårende spissen i Newcastle og PL?!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 25. Juni 2007, 22:09 »
Så situasjonen, og det var nok ikke helt meningen. Beinet bare gikk ut automatisk fordi en spiller kom hoppende mot ham. Har gjort det selv ved et uhell for lenge siden.

Fevang stoppa jo helt opp og hadde såvidt komt borti mueller! Trur ikkje han hadde planlagt å ta Fevang, men vart sikkert litt provosert over at fevang kom mot han, og uten å tenke seg om kjørte han kneet inn i fyren. Men det må heilt klart ha vore med vilje og han bør få lang staff.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 26. Juni 2007, 13:38 »
Selvsagt burde han få straff.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 26. Juni 2007, 13:56 »
Jævla Müllerschwein. Håper han får tribuneplass fremover...

Egentlig litt merkelig at du tar så på vei over denne taklingen!? Var det ikke du som mente at dem som ikke likte slike taklinger heller burde se på damefotball? Kan jo isåfall IKKE forandre reglene KUN for laget ditt!  ;)

Personlig synes jeg dette var en grisetakling utenom det vanlige, og rødt kort og straffespark mener jeg skulle vært dømt!
Minner meg mye om Schumacher sitt overfall på Battiston i 1982! Da ble det heller ikke blåst for noe, og Schumacher gikk rundt med samme "mine" som Heinz Muller gjorde igår, en "når kan vi sette spillet igang" og en gi faen holdning! UFYSLIG synes jeg!

Tar så på vei? Har skrevet 2 setninger... Forandre reglene for laget mitt? Du sier jo selv at det skulle vært rødt kort og straffe! Skjønner ikke helt hvor du vil?

Jeg kaller ikke dette en takling. Jeg kaller det uprovosert vold.

Stakkars Fevang husker ingenting men har tilgitt Müller. Da ser jeg meg ferdig med saken.
http://www1.nrk.no/nyhetsspiller/type/loop/verdi/12031/tab/sport

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 26. Juni 2007, 14:43 »
Fortsatt er Ijeh toppskårer....
bare man skårer, det er det viktigeste! husk en ting, Shearer oppfant ikke overstegsfinta..
Men han er den mestskårende spissen i Newcastle og PL?!

Jeg vil ikke si Ijeh har noen av Shearers ferdigheter heller. Han minner litt om Helstad, står og pirker inn mål. Bare at Helstad er bedre teknisk for eksempel. Edu er vel cirka 10 år yngre enn Ijeh, hvem tror du har flest landskamper for Nigeria...?

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #326 på: 26. Juni 2007, 16:01 »
Ijeh har 5 og Edu har 0...

Regner vi u21 kamper?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

djmattis

• Gjest
« Svar #327 på: 26. Juni 2007, 16:33 »
Sånn som jeg ser det er Ijeh en erfaren spiss som er i veldig god form.
Edu er en spiller som kommer til å bli bedre enn Ijeh, men han er ikke det nå.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 26. Juni 2007, 16:38 »
Herregud, Ijeh er den beste spissen i Tippeligaen per dags dato. De som skulle mene noe annet tar helt feil!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 26. Juni 2007, 16:40 »
Ijeh har 5 og Edu har 0...

Regner vi u21 kamper?

Det er feil. Vet at Edu har A-landskamper, og når jeg sjekker Lyn.no nå ser jeg at han har 9. Trodde det var mer, men...

Regner vi U-kamper er jeg sikker på at han har maaange flere enn Ijeh.

Nigerias landslagsstab mener tydeligvis Edu er bedre enn Ijeh også for øyeblikket, og det gjør jeg og. Gidder uansett ikke krangle om det, umulig å komme med noe bevis uansett.

Sitat
Herregud, Ijeh er den beste spissen i Tippeligaen per dags dato. De som skulle mene noe annet tar helt feil!

Dummeste jeg har hørt.