Jeg skjønner at du er av den oppfatning. Men se bak resultatene. Vi spiller brukbart bra. Spillet begynner å gli bedre. Vi dominerte visstnok mot Boro. Men vi hadde maksimal uflaks, og slapp inn et mål fem min før slutt. Ja, det er mer uflaks enn udyktighet.
I tillegg har Roeder gjort noen endringer som krever tålmodighet. Martins skal bli varm i trøya. Det samme skal Duff. Vi har hatt tusenvis av endringer i midtforsvaret. Det har ikke gjort oss bedre.
Ja, på papiret hadde vi en enkel sesongstart. Men det er ikke første gang vi underpresterer i sesongstarten. Og kampene er ikke alltid like enkle som papiret tilsier. Og sesongstarten kan jeg ikke bry meg mindre om akkurat nå. Det viktigste for meg nå er at vi får stabilitet i midtforsvaret og på venstrebacken. Og at vi kan stille med nesten samme ellever i flere kamper på rad. Først da kan laget som helhet bli bedre. Og først da vil det bli lettere for Martins å bli ordentlig varm i trøya.
Martins kan trenge lang tid. Selv om man prøver å fremskynde prosessen så mye som mulig. Det er ikke sikkert Martins blir den helt store helten denne sesongen. Men det betyr ikke at Roeder har kjøpt katta i sekken og at han har gjort en dårlig jobb.
Hovedsaken er at vi gradvis begynner å få resultater. At vi gradvis spiller bedre sammen. At resultatene gradvis begynner å vippe vår vei. Jeg forventer ikke at ting skal snu seg over natta.
Jeg forventer bare at vi vinner våre to neste ligakamper.