20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hadde Souness Rett?  (Lest 9359 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #30 på: 22. Nov. 2006, 21:59 »
Joda aDDis, rimelig old news :)
Men det virka på DanMan som han ikke var særlig fornøyd med handelen av Carr! Hvem viste vel at han skulle bli skadet og satt langt tilbake i ferdigheter? Jeg var iallefall positiv til kjøpet av carr (ikke nå lenger såklart men)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #31 på: 22. Nov. 2006, 23:06 »
Hehe, det har seg slik at han var godt på vei ned allerede da vi kjøpte han, og det var noen år siden han var virkelig god. Pluss at han var utrolig skadeplaget, noe vi har fått erfare også. Til prisen var Carr ei okei signing, men ingen stor spiller for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #32 på: 23. Nov. 2006, 17:27 »
Sitat fra: "MaKo"
Joda aDDis, rimelig old news :)
Men det virka på DanMan som han ikke var særlig fornøyd med handelen av Carr! Hvem viste vel at han skulle bli skadet og satt langt tilbake i ferdigheter? Jeg var iallefall positiv til kjøpet av carr (ikke nå lenger såklart men)

Han ble jo skada da han var i Tottenham og var allerede en middelmådighet da vi kjøpte han.

DanMan

• Gjest
Hadde Souness Rett?
« Svar #33 på: 24. Nov. 2006, 12:46 »
Helt korrekt.

Og maKo har rett i sin oppfattelse av at jeg ikke er fornøyd med Carr-handelen. At mannen er skadeplaget visste vi godt da vi kjøpte han. I tillegg holder han på ingen måte mål nå, selv om dere kan hevde at jeg mener dette i etterpåklokskapens navn.  :lol: Poenget er ikke å hetse Carr, men å svare Tims kritikk av Souness med at Sir Bobby dessverre neglisjerte den defensive lagdelen totalt da det skulle handles, noe som på ingen måte kan sies om Souness.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #34 på: 24. Nov. 2006, 15:17 »
Vil ikke si at Robson neglisjerte den defensive biten totalt.
Han kjøpte Carr og han kjøpte Woodgate, og jeg vil si at begge to den tiden de har spilt her, har kommet til nytte. Carr var en bedre høyreback enn Aaron Hughes. Han var mye bedre offensivt, og det at han ikke holder mål nå betyr ikke at det var feil å kjøpe han da. At han var injury prone er så sin sak. Ja, vi snuste på navn som Miguel og Seitaridis, men jeg tror ikke vi hadde den helt store sjansen til å ende opp med noen av disse, og Carr var på det tidspunktet vi kjøpte ham en av PLs beste høyrebacker.
Og i Souness' første sesong var Carr veldig god, i mine øyne.

Og jeg vil heller ikke klage på investeringen i det den gang store franske vingtalentet Olivier Bernard, som viste seg å bli en meget habil venstreback.

Greit, det å kjøpe tilbake Robbie Elliott var kanskje ikke det som styrket oss mest på lang sikt, men jeg vet ikke om vi hadde all verdens alternativer på det tidspunktet. Det blir feil å si at Robson neglisjerte den defensive lagdelen. Hvis han gjorde det, gjorde også Souness det.

Boumsong og Moore var kanskje større navn enn Elliott og Carr, men jeg vil ikke si at Boumsong og Moore har bidratt med all verden. Boumsong hadde en halv sesong, hvor han var fenomenal. Det samme gjelder for Moore. Hva har de gjort siden? Ingen verdens ting! Så jeg vil påstå at de millionene Robson brukte på Carr og Woodgate har gitt oss mye mer enn de millionene Souness brukte på Boumsong og lønna til Moore.

Og ja, jeg føler jeg har mitt på det tørre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #35 på: 24. Nov. 2006, 15:23 »
Så skal vi ikke glemme Titus Bramble og Andy O'Brien, samt Babayaro. Syns ingen av managerene har klart å løse Newcastles forsvarssproblem. Nærmest var vi med Woody, og da Boumsong ikke slet psykisk. Syns vi burde beholdt Boumsong alikevel jeg. I form bedre enn noen andre forsvarsspillere vi har.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #36 på: 24. Nov. 2006, 15:33 »
Boumsong presterte ikke. Juventus ville ha ham. Helt greit å selge. Moore og Bramble hadde spilt godt i vårsesongen og Taylor og Ramage hadde noe på gang. Planen var å hente inn en ny forsvarsspiller. Det gikk dessverre ikke sånn, og man burde kanskje tviholdt på Boumsong inntil videre, men jetg mener det var helt greit å selge, når vi fikk et brukbart tilbud fra en ikke-rivaliserende klubb.

Ingen av managerne har greid å løse forsvarsproblemet vårt, og jeg tror ikke at det noensinne vil bli løst 100%. Jeg tror ikke vi noen gang vil få et forsvar som Arsenal eller Chelsea. Og for å være ærlig, så plager det meg ikke et sekund, så lenge vi får tilbake vår offensive slagkraft. Fakta er at du vinner fotballkamper ved å score flere mål enn motstanderen, og om du da slipper inn tre mål, så er det ikke verre enn å score fire selv. Ja, det blir vanskeligere og vanskeligere å score så mange mål, men det er fortsatt fullt mulig, og det vil være det en stund til.

Jeg vil mye heller se Newcastle bli nummer 2 med 54-42 i målforskjell, enn at vi vinner med 42-12 i målforskjell, med 30 seirer, tre tap og fem 0-0-kamper.

Jeg klarer meg uten trofé og heder og ære om det skal være sånn.
Kall meg naiv, kall meg dum. Si hva pokker du vil, men jeg mener det. Jeg vil ikke vinne noe for enhver pris. Det viktigste er at Newcastle spiller OFFENSIV fotball og scorer mange mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #37 på: 26. Des. 2006, 23:02 »
Både Solano og Given ute med strekkskader. Sikkert bare uflaks. La oss fortsette som før.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #38 på: 27. Des. 2006, 00:01 »
Har noen tenkt tanken om at alle skadene er et resultat av managere (mener mest Souness og Roeder, og litt Robson) som føler presset etter at de underpresterer i starten av sesongen, og derfor gambler med spillere som ikke er 100% fit?

God Jul

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #39 på: 27. Des. 2006, 01:56 »
Oj oj oj, Roeder bekreftet etter dagens tap at Babayaro har pådratt seg en hamstringskade på treningsfeltet. Hvor lenge han er ute er usikkert.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #40 på: 27. Des. 2006, 16:56 »
Et eller annet er det, men tror vi skal slå fra oss tanken om at noen av managerene var dårligere enn andre på skadeforebygging. Vi har vel hatt flere skader under Roeder enn under Souness.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #41 på: 27. Des. 2006, 16:59 »
trur skadene er et resultat av tilfeldigheter, dårlig medisinsk apparat, og at managerene gambler med spelerar som ikkje er helt friske. Kan jo og hende Souness hadde rett.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #42 på: 27. Des. 2006, 19:33 »
Sitat fra: "Øyvinden"
trur skadene er et resultat av tilfeldigheter, dårlig medisinsk apparat, og at managerene gambler med spelerar som ikkje er helt friske. Kan jo og hende Souness hadde rett.

Enig, hadde vi bare fått orden på de to siste tingene du nevner så hadde vi unngått mange skader.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #43 på: 27. Des. 2006, 19:34 »
Sitat fra: "Øyvinden"

Enig, hadde vi bare fått orden på de to siste tingene du nevner så hadde vi unngått mange skader.  At vi har brukt 7 forskjellig høyrebacker så langt denne sesongen sier sitt. Når vi i tillegg starter sesongen  med kun en ren høyreback i Carr sier det seg selv at dette er tragisk.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Souness Rett?
« Svar #44 på: 28. Des. 2006, 16:24 »
Moore har slått opp hamtsring skaden sin og Roeder vet ikke hvor mange uker han er ute. Det er mer snakk om måneder. Duff er heller ikke tilbake etter at han ble brukt for tidlig etter operasjonen. Babayaro er ute i 3 uker med strekk. Given er også ute med strekk.