20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvis du fikk bestemme  (Lest 4640 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirAndreas

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« på: 29. Sep. 2006, 20:23 »
Denne tråden er til for å si hva du mener newcastle bør gjøre/ikke gjøre for å klatre på tabellen.
Jeg har mine meninger om hva som bør gjøres av spillerkjøp og forandres på taktisk. Men hva mener dere?

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #1 på: 29. Sep. 2006, 21:11 »
Da må vi begynne med å sette Parker tilbake som anker, hvertfall til Januar. Vi må også angripe mer med vingene. Nytter ikke og slå høye pasninger når halve laget er under 1.80m. Vi bør heller spille mer langs bakken. Hvertfall til Januar bør Taylor og Moore spille. Titus bør ikke spille før han har fått en god stopper ved siden av seg. Også har vi raske kantspillere, så de bør vi utnytte bedre. Kantspilleren og backen (blir vanskelig siden ingen av våre backer passer til dette) skal løpe mest mulig ned til dødlinja og slå innlegg, samtidig som alle andre midtbanespillere og spisser, bortsett fra en midtbanespiller (Parker?) som holder seg litt lenger inne på banen og hjelpe stopperene. Og med en gang f.eks Zoggy på kanten skal han løpe nedover mot cornerflagget og Bernard skal begynne å løpe for å kunne overlappe senere.

I Januar kjøper vi Igor Tudor eller Robert Kovac fra Juventus eller Curtis Davies. Og på venstreback henter vi Bridge. Kanskje en høyreback og, men da vil jeg heller vente til etter sesongen og kjøpe Johnson. Og så hvis vi har en del penger igjen, forsøker vi oss på Klasnic og bruker ham som target man på topp sammen med Martins. Martins skal helst prøve å alltid ligge akuratt bak grensen til offside.

Hadde bare jeg vært manager så skulle vi vunnet både Premier League, Champions League, UEFAcup, EM, VM, Tippeliga og alt annet som kan vinnes! Noen med kontakter høyt oppe i NUFC, som kan tipse Fat Fred?  :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #2 på: 29. Sep. 2006, 23:12 »
Vi bør slutt å bruke en halvskadet Shola, da heller Sibierski. Og så bør vi få Taylor i form, for å danke ut "the tit".

validus

• Supersub
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #3 på: 30. Sep. 2006, 06:16 »
eg syns faktisk generelt at dei unge talenta blir brukt for lite....
ieron Dyer

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #4 på: 30. Sep. 2006, 14:48 »
-Slutte med de lange ballene.
-Erstatte Babayaro
-Få forsvaret satt
-Parker som anker
-Emre mer offensiv enn Parker
-Jobbe med avslutninger forran mål
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #5 på: 30. Sep. 2006, 14:57 »
Ville spilt mer pasningsorientert fotball. Sluttet helt med lange og høye baller. Spillt langs bakken og kanskje mer i bakrom.
Med alle skadefrie ville jeg stilt med dette laget
Given
Carr-Taylor-Moore-Bernard
Milner-Parker-Dyer-Duff
Owen- Martins

Forsterkninger i januar: 3 nye forsvarsspillere da to backer og 1 midtstopper. En spiss. Kanskje Carew?
Det viktigste er at vi kjøper spillere som går rett inn på laget.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #6 på: 30. Sep. 2006, 17:16 »
Nå er han visst på vei vekk fra Lyon også, i følge en fransk avis (Le Equipe tror jeg den het)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Hvis du fikk bestemme
« Svar #7 på: 30. Sep. 2006, 18:08 »
Hvis jeg fikk bestemme hadde vi hentet Martin ONeill som manager. Han var mitt soleklare førstevalg i sommer, og etter starten han har fått i Villa er ikke akkurat mitt valg blitt vanskeligere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #8 på: 30. Sep. 2006, 19:15 »
parker tilbake til det ankeret han var i fjor

og ikke minst bytte 3 i forsvarsrekka! taylor eneste som hadde spilt under meg hvertfall.

så fram til owen er tilbake ville jeg hatt 5 på midten og martins på topp

parker
duff emre   dyer nzogbia

Og spill langs bakken! som arsenal
lt;3 Newcastle <3

playah

• Supersub
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #9 på: 30. Sep. 2006, 20:22 »
Slutte med de lange ballene.
Helt klart KJøpt WOODGATE tilbake :lol:  :lol: .
Brukt WOODY sammen med Taylor i forsvaret 8)

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #10 på: 30. Sep. 2006, 22:14 »
inn med forsvar. Så enkelt er det. En yngere og høyere spiss i tillegg til de raske miniputtene vi har foran i dag.

Tja, og kanskje en annen Manager med tid og stunder :D
Who else...... Alan Shearer

Noreng

• Gjest
Hvis du fikk bestemme
« Svar #11 på: 02. Okt. 2006, 11:32 »
Problemet ligger i at vi ikke gjør det maksimalt ut av den stallen vi har. Vi har jo egentlig en grei stall. Vi trenger å få et bedre spillmønster, og spille mer langs bakken. Vi må trene mer på treningsfeltet, og bli bedre på våre svake punkter. Jeg har blitt virkelig glad i spillemønsteret til Rosenborg, som jeg mener kunne funke for oss også:

----------Harper-------
-Carr---Moore-Taylor-Bernard/Ram-
-------------Parker--------------    (anker)
--------Emre------Nzogbia------   (Indreløpere)
Milner-----Martins--------Duff

Tror dette kan funke.
Benk: Krul, Ramage/Bernard, Solano, Luque, Rossi/Sibbe

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #12 på: 05. Okt. 2006, 11:18 »
Som en oppegående Arsenal supporter sa til meg i går. "Jeg blir ikke akkurat skremt når jeg ser på Newcastle stallen". Ikke jeg heller svarte jeg da.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #13 på: 06. Okt. 2006, 19:36 »
Er da ikke mange lag i verden som ikke ville hatt 7 av MIN faste lag oppstilling : given - Parker - Emre - Duff - Dyer(kamp klar/Form) - Owen - Martins - (muligens zoggy som tallent) .. Så jeg vil si vi har et sykt bra lag utenom forsvaret.. men ser ikke ut som de får det til da.. men et lag skal heller ikke funke slik at en midtbane spiller skal ned til våres mål og vinne en ball og starte et spill. men at forsvaret skal.. men våres forsvar er jo ubrukli så det er ikke så lett..

Given
Ny - Taylor - Woodgate - Bridge
                Parker
Dyer                               Duff
                 Emre

Owen  -  Martins
Noe slikt ville jeg spilt =) brukt farta til duff, dyer, owen og martins mye.
Kjapt spill.. noe den midtbanen hadde klart!
Noen enig?
=))
Savner en Shearer som ledertype og kloke ord før kamp og i pause..
Og en kommentator som sier : Same old shera allllways scoring=)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvis du fikk bestemme
« Svar #14 på: 06. Okt. 2006, 20:22 »
Jeg ville brukt mestparten av pengene til å forserke forsvaret, og så ville jeg hentet en klassespiss.

Hadde gått for G Johnson, W Bridge, J Woodgate, J Andrade og M Klose.
Solgt: C Babayaro, P Ramage og C Moore

Ja dette ville kostet, men vi skulle jo få 7 kvalitetsspillere så pengene er tilgjengelig.

Given
Johnson-Woodgate-Andrade/Taylor-Bridge
Milner-Dyer-Parker(anker og captein)Duff
Klose-Owen/Martins

Harper
Carr-Bramble-Taylor/Andrade-Bernard
Solano-Emre-Butt-N`Zogbia
Martins/Luque-Ameobi

Nå må vi se til å forsterke et at PLs svakeste forsvar, keeperplassen og midtbanen er meget god allerede. Med Klose får vi en spiss som passer perfekt sammen med både Owen og Martins. Owen-Klose tror jeg kunne vært et at verdens beste spisspar.
an sparker ikke Bobby Robson??