20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester United - Newcastle United (30/9) [C+]  (Lest 39953 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Manchester United - Newcastle United (30/9) [C+]
« Svar #210 på: 02. Okt. 2006, 19:14 »
Ble litt irritert over lagoppsettet. Etter min menig var det helt fullstendig feil å stille med en 4-5-1-formasjon. For det første var dette et tegn på Roeders ambisjoner: Fornøyd med ett poeng. For det andre, kan en slik formasjon fungere, men det forutsetter en rask, arbeidssom og fotballsmart spiss. Dessverre er Ameobi ingen av delene. Til hans forsvar rr hans bevegelighet sterkt begrenset pga av hofeskaden. Han gikk og småhinket hele kampen.

Etter min mening er en god spiss alfa omega i en slik formasjon. Ameobi klarte ikke å oppfylle forventingene. Siden han ikke var i stand til å ta i mot ballen og holde på den slik at resten av laget fikk komme etter, ble det skapt lite av castle. Alt stoppa på midtbanen, og da castle klarte å komme seg rundt på kantene, var det nesten ingen i boksen. Derfor ville det ha vært mye mer fornuftig å spille med et 4-4-2 system. Dette ville ha skapt større uro i motstanderens forsvar.

1. omgangen var i utgangspunktet ikke så dårlig. Scum hadde 2 store muligheter i tillegg til målet. Men 2. omgang var helt forferdelig. Carr viste i alle fall at han ikke duger, alt for ukonsentrert og var overhodet ikke flink til å presse Ronaldo. Ronaldo er ikke så vanskelig å ta ut, man må bare være rask opp i ryggen på ham og sette inn noen tøffe taklinger, og han vil forsvinne. Ashley Cole beviste dette glimrende under VM.  Hvis jeg ikke husket helt feil spilte Ronaldo på høyresiden i 1. omgang, dvs mot Ramage. Og da var han ikke i nærheten så markant som han var i 2. omgang. Carr var altså den virkelig store svakheten denne kampen. Bortsett fra Harper, som klart var castles beste  spilte resten ikke opp mot sitt optimale. Men, med den skadesituasjonen vi har kan vi ikke forvente at vi vinner i "sovesalen" til scum.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #211 på: 02. Okt. 2006, 21:31 »
Å mase på Shearer som ny manager er bare tull. Greitt nok at han har en viss posisjon blant fansen og i klubben, men jeg tviler sterkt på at han greier å gjøre Newcastle bedre på lang sikt. La han heller få prøve seg i en mindre klubb, Newcastle har ikke råd til å ansette flere middelmådigheter i førersetet.

Denne kampen var uansett ikke noe annet enn en mulig 1poenger, til det er Manchester United for sterke i forhold til dagens Newcastle. Men med Roeder sine taktiske vurderinger og disposisjoner så kan man takke Harper for at Scum ikke fikk flere mål. Og, forsvaret til Newcastle er middelmådig i PL-sammenheng. Jeg var i tvil med tanke på Roeder som manager i Newcastle, og den tvilen er ikke borte, snarere forsterket. Det er mye som er galt i Newcastle for dagen, og jeg ser ingen bedring med det første.
Carr har altfor få landskamper for England!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 02. Okt. 2006, 22:17 »
Sitat fra: "Rolfern"
Å mase på Shearer som ny manager er bare tull. Greitt nok at han har en viss posisjon blant fansen og i klubben, men jeg tviler sterkt på at han greier å gjøre Newcastle bedre på lang sikt. La han heller få prøve seg i en mindre klubb, Newcastle har ikke råd til å ansette flere middelmådigheter i førersetet.

Shearer er ingen middelmådighet!
Men han kommer neppe til og trene noke lag på noken sesonger.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #213 på: 02. Okt. 2006, 23:16 »
Sitat fra: "Bjørn"
Sitat fra: "NUFranC"
Det var som svarte faens idiot sunda fitte gutt, DØØØØØØØ

Skrevet i en seriøs dal av skuffelse. Sorry. Men jeg tåler ikke trynet på den idioten, så der var det sagt! Forresten var det ikke et gult kort, litt ufint, ja. Men de hadde fordel av ballen.
Who else...... Alan Shearer

validus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #214 på: 03. Okt. 2006, 08:37 »
Sitat fra: "Rolfern"

Har Carr for få landskamper for England...? Trodde han var ire eg.... :wink:
ieron Dyer

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #215 på: 03. Okt. 2006, 08:45 »
Forresten var det ikke et gult kort, litt ufint, ja. Men de hadde fordel av ballen.

Hehe, godt sagt:)
Man må bare passe på før man plutselig kommer på TV2 nyhetene for å drive med hets og drapstrusler mot andre spillere. Er jo av å til at sterke meninger fra supporterforum kommer i nyhetene:)

Bjørn - fuck the police:P
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #216 på: 03. Okt. 2006, 10:00 »
He he, Bjørn, Enig! (men selve signaturen din er vel ikke helt snill den heller?, sålenge du ikke er sammen med en politibabe da) :wink:
Who else...... Alan Shearer

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #217 på: 03. Okt. 2006, 14:19 »
He he, Bjørn, Enig! (men selve signaturen din er vel ikke helt snill den heller?, sålenge du ikke er sammen med en politibabe da) :wink:

Er nok ikke det, men hun straffer meg om jeg er slem...prrrr...:P

Bjørn - Bring out the gimp
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 04. Okt. 2006, 13:27 »
Jeg burde kanskje ikke bladd tilbake å sett på de umiddelbare reaksjonene etter kampen. Jeg har holdt meg borte fra forumet de to første dagene i denne uka, fordi jeg ikke følte meg klar for negativismen som preger dette forumet. Alt er liksom så inn i hampen negativt og absolutt alt er Roeders feil. Enkelte går jo så langt som å indirekte si at de savner Souness, og mener han var mer ærlig enn Roeder. Joda. Det er jo en ærlig sak å skylde på "lady luck" hver eneste gang vi spiller som idioter og blir rundspilt av drittlag som hadde slitt med å hevde seg i Conference.

Jeg synes 4-5-1 var VELDIG bra. Jeg etterlyste det også mot Liverpool. Da fikk jeg ikke viljen min. Vi spilte 4-4-2 og fikk juling.
Nå spilte vi 4-5-1 slik jeg ville det. Bortsett fra at Ameobi startet på topp. Vel, i utgangspunktet synes jeg ikke det var det aller verste. Jeg synes taktikken vår var grei, bortsett fra at vi burde hatt større aggresivitet og vilje til å storme fremover når kontringssjansene bød seg. Emre prøvde jo, men han ble gående alene med ballen, fordi vingene ikke kom på helhjerta løp. Vi ble istedet spillende på tvers og bakover hele tida. Det irriterte meg. Men det var det eneste.

Jeg har sett Ameobi verre enn på søndag. Man sier han beveget seg maks tre meter i løpet av hele kampen og tapte samtlige dueller og alt det tøyset der. Nei, han var ikke god. For all del ikke. Og han vant ikke i nærheten av så mange dueller som han burde. Men jeg synes han beveget seg greit, vinner et ok antall dueller, men det blir for lite utav det, fordi han blir mutters alene.

Tanken om å holde ballen i laget er god. Men noen må sørge for å ta de nødvendige løpene fremover når vi vinner ballen i gunstig posisjon. Det var det ingen som gjorde. Ei heller Parker. Og da blir vi nødt til å spille på tvers og bakover, istedet for å komme på kontringer. Martins burde selvsagt blitt satt inn i pausen. Vi trengte hurtigheten hans der oppe. Men hva er dette Luque-sprøytet? Hva i all verden kunne Luque, av alle, ha tilført oss i en kamp hvor det var null rom, og hvor motstanderen ville være oppe i ryggen din før du rakk å blunke.

Luque trenger tid og rom med ballen, og derfor lykkes han bedre i reservelagsligaen enn i Premier League. Derfor lykkes han bedre i e-cup og i Shearers testimonial. Jeg ser ikke at Luque kunne tilført oss noe som helst. Det vi kunne gjort etterhvert er å sette inn Sibierski, for å gi litt juling.

Butt spilte en grei kamp, og skal ikke under noen omstendigheter lastes mer for tapet enn andre. Det var hele laget som tapte denne kampen. Men det var ikke nødvendigvis taktikken det var noe galt med. Det var litt gjennomføringen av taktikken, det hadde litt med personlige defensive feil å gjøre, og det hadde litt med litt trangsynthet fra gjengen på benken å gjøre. Roeder er like skyldig i tapet som Taylor.
McDermott er omtrent like skyldig i tapet som Moore. Og Clark er omtrent like skyldig i tapet som Harper.
Fysioterapautene må nok ta sin del av skylda de også.

Det er ikke formasjonen det er noe galt med. Det var ikke nødvendigvis taktikken som var helt helt feil. Men vi har forsvarsspillere som ikke holder det nivået som kreves for å holde styr på Ronaldo og Solskjær og den gjengen der. Laget vårt er ikke godt nok. Det er ikke Roeders feil alene. Det er like mye Fat Freds feil. Det er like mye Robsons og Soueys feil. Og vi kan skylde like mye på det faktum at vi ikke har vunnet noe siden 1969, og at vi til tross for at vi er store i England, må innse at vi ikke er SÅ store. Dessuten så er det ikke til å komme utenom at satsingsområde nr. 1 i alle år har vært det offensive.

Sånn var det for Keegan, Gullit, Dalgslish, Robson, Souness og nå Roeder. Det er ikke bare Roeder som skal ha skylda her.

Jeg synes Roeder har gjort en helt grei jobb. Jeg er ikke fornøyd med måten vi taper på mot Manu. Jeg er ikke fornøyd med måten Milner ble behandlet på, og jeg er ikke fornøyd med måten vi har startet sesongen på. Ja, jeg er skeptisk og merkverdig pessimistisk med tanke på UEFA-cuptrekninga, og jeg skulle så gjerne, så gjerne, så gjerne sett Martin O'Neill eller aller helst Ottmar Hitzfeld i managerstolen. Men det kommer ikke til å skje så lenge Freddie Shepherd er styreformann. Og vi vet alle grunen til det. Han klarer ikke samarbeide med de beste managerne, fordi han da ikke får styre så mye som han vil. Robson ble til slutt et problem, fordi han var rasende dyktig. Samtidig ble han også et lett bytte resultatmessig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 04. Okt. 2006, 14:41 »
Synes det er ganske så morsomt at du Joakim er lei negativiteten her på forumet når du var en av de som sto på verst når Souness satt i sjefsstolen!;)

Bortsett fra det er jeg egentlig enig i det meste du skriver her. Jeg synes ikke Ameobi var så vanvittig dårlig på søndag, men jeg mener det var feil å starte med han. Med Martins på topp hadde jeg vært fornøyd med Roeder sine valg...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #220 på: 04. Okt. 2006, 21:13 »
Å tape mot Manchester United borte på Old Trafford var noe alle visste kom til å skje. At vi skulle røve med oss poeng var noe få trodde at vi kunne prestere.

Å vil ha bort Roeder etter denne kampen blir for dumt.

Men de fremtidlige kampene skal bety poeng. Ikke forvent noe mot topplag, men mot andre lag skal vi kunne få lov til å forvente saker og ting.

Og nå kan enkelte av dere holde kjeft. Har vært borte fra dette forumet noen dager, og når jeg kommer tilbake kommer jeg på hvor jævla pessimistiske noen av dere egentlig er. Det kaller jeg ikke supportere. Dere sitter på rævva og blir sinte hver gang vi ikke vinner. Klag på spillerne som har jobbet hardt for å komme dit de er, noe som faktisk dere ikke har gjort.

Supportere skal støtte laget, og det er det mange her inne som ikke gjør. Dere er bare gode supportere når vi vinner, og det gjør dere til dårlige supportere.

Gode supportere er gode supportere når vi både taper og vinner. Gode supportere støtter spillerne, og støtter manager, med mindre noe helt katastrofalt har skjedd. Og jeg ser ikke på 2-0 tap på old trafford som dommedag.

Ble lei meg når jeg returnerte til forumet. Visste virkelig ikke at det var så ille her. Nei, det finnes nok bedre supportere enn norske Newcastlefans.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 04. Okt. 2006, 21:52 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Å tape mot Manchester United borte på Old Trafford var noe alle visste kom til å skje. At vi skulle røve med oss poeng var noe få trodde at vi kunne prestere.

Å vil ha bort Roeder etter denne kampen blir for dumt.

Men de fremtidlige kampene skal bety poeng. Ikke forvent noe mot topplag, men mot andre lag skal vi kunne få lov til å forvente saker og ting.

Og nå kan enkelte av dere holde kjeft. Har vært borte fra dette forumet noen dager, og når jeg kommer tilbake kommer jeg på hvor jævla pessimistiske noen av dere egentlig er. Det kaller jeg ikke supportere. Dere sitter på rævva og blir sinte hver gang vi ikke vinner. Klag på spillerne som har jobbet hardt for å komme dit de er, noe som faktisk dere ikke har gjort.

Supportere skal støtte laget, og det er det mange her inne som ikke gjør. Dere er bare gode supportere når vi vinner, og det gjør dere til dårlige supportere.

Gode supportere er gode supportere når vi både taper og vinner. Gode supportere støtter spillerne, og støtter manager, med mindre noe helt katastrofalt har skjedd. Og jeg ser ikke på 2-0 tap på old trafford som dommedag.

Ble lei meg når jeg returnerte til forumet. Visste virkelig ikke at det var så ille her. Nei, det finnes nok bedre supportere enn norske Newcastlefans.

Kor var du under Souness perioden?

Så gode supportere skal vere naive idioter uten noke som helst form for kritikkverdige meininger?
Vel da er eg ikkje ein god supporter.
Ein god supporter i mine auge er ein som følger klubben tett og har er brennende engasjert i kva som rører seg i og rundt klubben. Meiner han klubben er på feil spor skal han selvfølgelig få lov til og gi utrykk for dette.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #222 på: 04. Okt. 2006, 23:43 »
Du svarer på en god og fornuftig måte. Orker ikke svare på det innlegget akkurat nå, for er litt trett. Får ta det i morgen.

validus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #223 på: 05. Okt. 2006, 05:55 »
Sitat fra: "validus"
Det er INGEN diskusjon å komme med innlegg som:"Spørsmålet er ikke om vi taper, men hvor mye vi taper.", "Håper vi ikke taper mer enn 3-0", "Pga, av denne kampen kommer Rooney til å komme i storform igjen.", osv....

Dette e rett og slett fanatisk pessimisme som ikkje høyre heime blant supportera, og iallefall ikkje blant Newcastle-supportera!!

Ja, kritikk mot Roeder, kritikk mot Fat Fred, kritikk mot spillera, kritkk mot ledelse, kritikk mot fans skal vi kunne komme med her inne, men la det for guds skyld vere argumentert kritikk, og begrunna kritikk! Ikkje kom me noke: "Vi tapa fordi Bramble e stygg!", "Vinne vi denne e de et mirakel."

For vi har go mulighet te å vinne. Ja, lag som Man U har større mulighet, men så lenge ballen e rund så kan vi fremdeles vinne. Martins har vist scoringsform, vi har gode spillera, Vi sliter litt i forsvar, men så vidt eg veit har vi ikkje starta med Ramage, Moore, Taylor, Carr før, så de kan jo funke..?  Midtbana vår e go, og spissane våre skapa sjansa.

Men desverre så er folk her inne så skråsikker på tap, at dei ikkje klara å få augene opp for at vi har en mulighet! Og de e de eg e flau over! For alle supportera veit at de allti e en mulighet for seier! Uansett ken som e motstandaren!!
Berre henta fram igjen denne som svar til pessimistane her inne.
ieron Dyer

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 05. Okt. 2006, 07:07 »
Geordie Olav: Hvis det er din beskrivelse av en supporter kan 99% av det forumet her slutte å engasjere seg. Uten at jeg er helt sikker så tipper jeg at du ikke satt med et brennende hjerte og støttet Souness i tykt og tynt!?

Det er greit at usaklige kommentarer ikke hører hjemme her, det er jeg enig i. Men at oppriktige bekymringer for klubben er feil er bare vås for min del.

Jeg og mange andre føler at det er noe veldig feil som skjer med klubben nå om dagen, så hvorfor skal vi sitte å aplaudere det!? Er det ikke bedre å si vår mening enn å sitte som stumme nikkedokker..?