20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Harpers innstats mot Liverpool....  (Lest 3640 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
Harpers innstats mot Liverpool....
« på: 21. Sep. 2006, 11:42 »
Jeg så kampen mot Liverpool på Canal+ Sport og jeg synes Haper gjorde en god jobb de fleste gangene han fikk skudd på mål....Jeg synes rett og slett at han sto bra i mål...Han greide også å klare tilbakespill, på FØRSTE touch...Jeg så for meg at han ville klare å komme igjenom en kamp uten tabber, men den gang ei... Vi måtte vente helt til det 78. spilleminutt før han greide å dumme seg ut... Denne gangen var det ikke noe tilbakespill som han sleivsparka (som vi husker fra kampen mot Tottenham for noen år siden og hjemme mot Shefield W i 98 (da ble det ikke må da)), men han slapp inn et skudd som kom fra Liverpols sin banehalvdel! Hva skal vi si? Det var dette jeg fryktetforan denne kampen... Klarer han ikke å stokke beina sine til han er ferdig med å vikariere for Shay Given, så vil vi tape de fleste kampene våre! Er noen enige? Andre synspunkt!?
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1 på: 21. Sep. 2006, 11:45 »
Burde kanskje lagt det ut under kamper, men...
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21. Sep. 2006, 11:50 »
Harper leverte en svært god kamp i går, og er sammen med Parker den eneste som får godkjent innsats.

Målet til Alonso var såklart svært uheldig og skal egentlig ALDRI gå i mål. Men jeg syntes hele situasjonen var så latterlig at jeg ikke klarer å gi Harper noen skyld i verken målet eller tapet mot Liverpool. Vi tapte klart, vi tapte fortjent og vi hadde tapt med Given i mål også.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21. Sep. 2006, 11:51 »
Evig lojale Harper er en god reservekeeper, ingen tvil om det. Når det gjelder innsatsen hans i gårsdagens kamp, så blir totalinntrykket ødelagt som følge av målet til Alonso. Likevel så viser Harper igjen at han har kapasiteten til å erstatte Given ved skader o.l.
Carr har altfor få landskamper for England!

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21. Sep. 2006, 11:54 »
Jeg er enig med deg i det du sier, men Harper må snart få skjerpa seg til helgens kamp mot Everton...Han må glemme det han gjorde i det 78. minutt mot Liverpool ob bare temke fremover til kampen... Som du sier, Given kunne ikke hjulpet oss vekk fra tap, men han hadde mest sansynlig ikke sluppet inn et sånn drittmål!
Arne Scheie:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21. Sep. 2006, 11:57 »
Du starter bra, men så blir kritikken mot Harper bare urettferdig og dum.
Jeg er ganske sikker på at Given også hadde snublet hadde han blitt utsatt for det samme.

For det første. Harper har ingen grunn til å stå inne på femmeteren eller på streken når spillet foregår på Liverpools banehalvdel. Derfor står han langt ute. Naturlig nok. Det skal han ikke kritiseres for.

Så har vi det faktum at ballen forflytter seg 60 meter på kortere tid enn et menneske greier å innse at ballen er på vei mot mål og spurte ti meter tilbake i et desperat håp om å¨unngå flause. Det der tar seg selvsagt ikke bra ut på Harpers CV, men dette er noe som skjer de fleste keepere. Også de beste. Når det lobbes eller skytes presist fra langt hold fordi keeper står langt ute, så har keeper oddsen imot seg, og i flesteparten av de situasjonene jeg har sett, så snubler keeper på vei tilbake, fordi han så gjerne vil spurte mye fortere enn han klarer.

Jeg klarer ikke se hvordan vi kan kritisere Harper for noen av målene. Når reprisene vises ser det selvsagt helt for jævlig ut, men Harper kan egentlig ikke gjøre stort. Det er ikke sikkert han hadde rukket frem uansett. Og som jeg allerede sagt, sjansen er stor for at det samme kunne skjedd med Given.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21. Sep. 2006, 12:01 »
Harper gjorde ein bra kamp. Tok det som kom. Scoringa til Koyt kunna han kje gjera så mykje med. Men han burde vel tatt 2-0 målet :)

Harper min favorittspiller btw.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Agurksaft

• Gjest
« Svar #7 på: 21. Sep. 2006, 12:15 »
"Jeg er ganske sikker på at Given også hadde snublet hadde han blitt utsatt for det samme. "

Det tekniske korrekte ein keeper skal gjera når han skal rygga ved feks lobbar, angrep og liknande er å bevega seg sidelengs med ansikte vendt mot ballen, ikkje springe baklengs på tærne, ved å gjere dette så aukar ein sjansen  for å snuble ( slik som Harper gjorde) og ein mistar så å sei all spenst. Det der er keeperlærebok stoff.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Okke som....
« Svar #8 på: 21. Sep. 2006, 12:48 »
Harper gjorde en bra kamp han. De fleste keeperne i PL ville bli lurt av Alonsos skudd. Så da synes jeg det er drøyt om vi skulle korsfeste vår reservekeeper for "tabben".
Skal man kritisere Harper må man også kritisere midtbanen som ikke satte press på Alonso - Emre f.eks.
Livet er svart/hvitt!

Agurksaft

• Gjest
« Svar #9 på: 21. Sep. 2006, 13:12 »
" De fleste keeperne i PL ville bli lurt av Alonsos skudd. "

Er du tosk eller?

Klart dei fleste keeperar ikkje ville ha snubla.
Det er klossete, uteknisk og stressa gjort av Harper.
Som forøvrig uten om denne tabben gjorde ein meget god kamp.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Kanskje en tosk....
« Svar #10 på: 21. Sep. 2006, 13:45 »
Sitat fra: "Agurksaft"
" De fleste keeperne i PL ville bli lurt av Alonsos skudd. "

Er du tosk eller?

Klart dei fleste keeperar ikkje ville ha snubla.
Det er klossete, uteknisk og stressa gjort av Harper.
Som forøvrig uten om denne tabben gjorde ein meget god kamp.

Nei, jeg er ikke "tosk" - ut fra egen vurdering i alle fall  :) .
Harper følger jo din beskrivelse lenger oppe til punkt og prikke om hvordan en keeper skal rygge etter en ball. Så at du da beskylder han for "feil teknikk" rimer dårlig. Slik jeg kan se forårsakes fallet av at han allerede er langt på etterskudd (altså lurt).
Du og andre kan jo bedømme selv:
Livet er svart/hvitt!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21. Sep. 2006, 14:23 »
Harper stod meget bra. Han bokset et par innlegg og skudd som Given ville ha holdt, men fikk absolutt godkjent.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21. Sep. 2006, 17:22 »
Harper gjorde en veldig bra kamp! Bestemt
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 22. Sep. 2006, 16:07 »
Harper gjorde en god kamp, og jeg synes vi kan ta med i betraktningen at dette er hans første PL-kamp på ja, hvor lenge?

Baklengsmålene kan han ikke laste for. Man kan diskutere opp og ned i mente hvorfor han snublet og falt på 2-0, men det er sånn som skjer i slike situasjoner, spør du meg.

Harper beviste at han er en fabelaktig understudy til Shay Given. Men vi har vel kanskje kommet til det punktet at vi må innse at O Store Harper nok ikke vil danke ut Given enda en gang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 22. Sep. 2006, 18:38 »
Det som virket helt klart var at Newcastle ikke ville greid å score på Liverpool uansett, på stillingen 1-0! Vi var best i starten av andre og falt sammen utover omgangen....
Arne Scheie: