20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???  (Lest 71736 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Forbedringer & oppdateringer av siden newutd.no???
« Svar #90 på: 22. Juli 2008, 23:53 »
Send meg en mail til newutd at gmail.com og si meg hvilke epostadresse @newutd-mailen skal forwardes til, så fikser vi det!

Det gjelder også for alle andre interesserte.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #91 på: 23. Juli 2008, 00:14 »
Dette er et innlegg jeg har vegret meg lenge for å skrive, men nå kommer det.

Jeg vil gjerne mimre litt tilbake i tiden. Tiden da feks. Mack og Bjørn (bare from the top of my head) herjet forumet med det ene brilljante innlegget etter det andre. Tiden da jeg mener at newutd.no (da .com) var på sitt desidert beste når det gjelder kvaliteten på innlegg.
Innleggene var lengre og mye bedre kvalitetsmessig enn hva dagens innlegg er.

Misforstå meg rett; det dukker opp brilljante innlegg i ny og ne, men ikke like ofte som før. Dette er ikke kritikk ment mot noen spesifikke personer. Det må dere ikke tro. Dette er mer kritikk mot selve forumet, og jeg mener at ordtaket "alt var mye bedre før i tiden" er korrekt i dette tilfellet.

Så kommer de vanskelige spørsmålene. Hva skjedde? Hvor "gikk det galt"? Siden i sin helhet har blitt betraktelig bedre hva design, nyheter o.l angår, men samtidig som dette ble bedre ble selve forumet dårligere på den kvalitetsmessige siden. Hvorfor skjedde dette? Hva kan vi gjøre for å få forumet tilbake til det det engang var?

Som sagt; misforstå meg rett. All respekt til dere som driver siden, dere gjør en knall jobb. Dere har gitt oss en side som er flere verdenshav bedre enn newcastle.no. Men likevel savner jeg "gode gamle dager". Håper ikke det blir mye sutring og shit på grunn av dette innlegget. Dette er ment som konstruktiv kritikk som jeg lenge har ønsket å påpeke.

Innspill?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 23. Juli 2008, 00:28 »
Har tenkt det samme som deg Lasse, men tror det er slik de fleste sider opplever. Disse gutta du nevner har blitt eldre, fått familie, muligens en jobb som tar mye tid osv. og må derfor trappe ned på skrivinga. De som kommer til er unggutter som ikke har den samme "erfaringen" med å skrive i forum osv. Men jeg tror at med tiden så vil vi se at de som er nye nå vil bli enda flinkere debattanter.

Var vel også noen som droppa ut i den tiden hvor hele forumet var gjennomsyra av negativ dritt, og dette var selvfølgelig fryktelig trist. Føler at forumet er på vei oppover igjen og jeg håper å se noen av de gamle traverne tilbake når sesongen starter!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 23. Juli 2008, 00:59 »
Hvem som droppet ut da?

Jeg skjønner jo etterhvert at det er mye unge folk her, men det var det også under "storhetstiden". Likevel var nivået her inne betraktelig bedre.

Men hva skjedde da? Er kvaliteten sunket pga. det er kommet mye nye, unge folk? Eller er det fordi at de "gamle traverene" var så viktige at når de forsvant hadde vi ikke noe å stille opp med? Eller har "crewet" kanskje fokusert FOR mye på å lage designet bedre og gjøre siden mere kjent for å få flest mulig medlemer, og pga dette rett og slett glemt hen kvaliteten?

Ihvertfall flott å se at det ikke bare er meg som har reagert på dette.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 23. Juli 2008, 01:01 »
Ganske enig med dere begge. Men det at forumet har sunket i kvalitet er nok en konsekvens av at både forumet og NewUtd generelt sett har blitt så mye større. Før var det nesten kun avhoppere fra NUSSC som var her. Nå har store deler av Newcastle-fansen funnet veien til oss. Det har ført til at antall poster og brukere har gått betydelig opp, mens nivået har sunket.

Jeg er likevel ikke noe særlig nervøs for dette. Det at noen gamle travere hopper av er selvsagt trist, men det får man bare regne med. Enkelte mister engasjementet (gjerne i takt med dårlige resultater), noen får livssituasjonen endret (f.eks. ved barnefødsel), mens andre gir seg pga synkende kvalitet på innlegg. Det vil alltid strømme nye brukere til, og forhåpentligvis oppdager noen eldre kunnskapsrike fans siden vår. Dessuten er det en del av de som begynner å poste lavkvalitetsinnlegg i ung alder, for og deretter vokse veldig og etter hvert bli gode forumbrukere. Uten å nevne navn.

Spørsmålet blir vel egentlig om vi skal være strengere med å moderere/slette innlegg som senker kvaliteten på postene. Men det kan også føre til at vi blir for strenge, at humoren og den gode stemninga forsvinner osv. Jeg tror ikke det lar seg gjøre å slette onlinere, innlegg som "Haha!", "Enig!" osv.

Noen premiering av gode brukere tror jeg heller ikke har noen stor virkning.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #95 på: 23. Juli 2008, 11:06 »
Et tiltak er å begrense antall tråder som egentlig handler om samme sak/person. Nyheter om at f.eks Martins er oppservert med ny dame trengs ikke lages en egen tråd om, men derimot postes under "Martins tråden". Dette er et fiktivt eksempel, men likevel et av de større problemene angående kvalitet. I allefall sett fra mitt ståsted. I tillegg er korte, intetsigende innlegg noe vi brukere må bli flinkere til å unngå (Meg selv inkludert!).

La oss "gå sammen" for å heve kvaliteten på forumet. Hvis hver enkelt "feier foran egen dør" er mye gjort allerede. Når det startes nye tråder bør også første innlegget være meget utfyllende og bra. Dette gjør at tråden får en god kvalitativ start (hvis det heter det). I tillegg bør vi unngå "sms-språket" mest mulig. Ikke forkortelser i "hytt og pine".

Ser frem til en meget spennende og aktiv sesong fra mange engasjerte "skjærer".

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #96 på: 23. Juli 2008, 21:43 »
blogg hadde absolutt ikke vært så dumt. Nå er det mange her inne som er inne å leser engeske blogger om NUFC men det kunne vært interessant å ha litt norsk vinkling på NUFC sladder/nyheter osv.

Når det gjelder nyheter så synes jeg egentlig det har vært en grei oppdatering i sesongen som gikk. Vi kunne selvsagt vært enda flinkere til å distribuere nyheter evt legge inn et rss-feed med overskrifter fra nyhetene fra England slik at det er én side man går inn på for å sjekke nyheter om NUFC.

Det som er fordelen med andre fansider er gjerne at de er drevet på heltid av fans/journalister o.a. Denne siden er drevet av personer i full jobb, i studier o.l. Men vi er såpass mange i teamet at vi burde få til hyppigere nyheter på forsiden.

Når det gjelder kvaliteten på forumet så har det blitt bedre jobb av moderatorne mot slutten av sesongen og fram til nå : Nye temaer er linket med eksisterende temaer og det slettes og fjernes støtende og dårlige innlegg. Dette må vi fortsette med, spesielt siden forumet har vokst med ca.16% siden nyttår.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #97 på: 23. Juli 2008, 22:02 »
Mange gode tanker som blir lagt frem her. Jeg kjente meg igjen i mye av det Lasse skrev. Selv var jeg mye, mye mer aktiv før, og har sikkert ikke skrevet mer enn maksimalt 50 innlegg etter at .com ble til .no.

Hovedgrunnene har vært at utrolige mengder brukere bruker SMS-språk, og at det flommer over av tråder med minimale åpningsinnlegg og et generelt lavere nivå på debattene. Jeg savner også de gode, lange debattene med folk som Bjørn og Mack. Personer som kunne formulere seg langt og saklig, med et skarpt og muntert pennestrøk.

Jeg sier ikke at man ikke bør tillate brukere med litt manglende norskkunnskaper å delta her, men folk bør la sin egen terskel for å skrive innlegg bli litt høyere. Jeg minnes med glede de lange gode diskusjonene som virkelig engasjerte, og gjorde at man sjekket forumet flere ganger om dagen for å se etter nye innlegg. Færre brukere borget for mer kvalitet.

Det betyr ikke at jeg mener forumet burde ha færre brukere. Tvert imot. Veksten er superpositiv. Men å legge til rette for en slags bloggfunksjon, der man kunne skrive lengre innlegg, og samtidig ha romslige kommentarfelt for den videre debatten kunne være spennende. Det spørs likevel om dette bør være uavhengig av forumet og i forbindelse med hovedsiden, siden slike blogger aldri kan erstatte den herlig enkle formen for diskusjon som et forum faktisk er.

Men debatten du her setter i gang er viktig, Lasse. For jeg tror man bør prøve å endre litt struktur og form, uten at jeg helt vet nøyaktig hvordan...
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 24. Juli 2008, 01:27 »
Vet ikke hvor populært dette forslaget er, men jeg kaster det ut i luften likevel:

På et annet forum (FreakForum) jeg er aktiv benyttes noe som heter "kvalitetspoeng". Som navnet tilsier er dette poeng som deles ut til folk som skriver kvalitetsmessig gode innlegg. Poengene deles ut av andre brukere ved et tastetrykk. For å kunne dele ut "KP" må man selv ha KP, slik at systemet ikke blir misbrukt. Man kan se hvor mange KP'er hver enkelt person har under navnet, der hvor ant. innlegg står.

Dette tror jeg kunne funket bra i den situasjonen forumet er i nå. Folk vil jo helst ha mest mulig respekt og autoritet på et forum. Hvis dette systemet taes i bruk, kan denne respekten "måles" i ant. KP'er. Og hva må man gjøre for å få KP? Nettopp; ha kvalitet i innleggene sine. Jeg har troen på at dette vil heve forumet. Om ikke mye, så litt.

Jeg forstår at dette kan sammenlignes med den ordningen som er nå (benkesliter, kaptein osv.). Likevel tror eg mitt forslag er mer effektivt.

(Vil med dette også si til crewet at om dere ønsker en "politi", en person som er ansvarlig for å opprettholde orden og kvalitet i forumet, så stiller jeg meg til deres disposisjon om det er ønskelig)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 24. Juli 2008, 14:08 »
Jeg er veldig enig i mye av det som kommer fram her. Å ha kvalitetspoeng i steden for status etter hvor mange innlegg man har tror jeg vil slå ut i positiv retning. Da skriver ikke folk altfor korte innlegg bare for å få flere innlegg (eller?).

Når det er sagt mener jeg ikke at innleggene bare skal være lange for å være lange, hvis man ikke har noe fornuftig å si utover et par-tre korte linjer synes jeg det er mye mer givende å lese, ja disse par-tre linjene enn å pløye gjennom en halv side. Kvalitet og kvantitet er ikke det samme selv på et forum som dette.

En mer detaljert profil med flere opplysninger om seg selv hadde også vært interessant.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #100 på: 24. Juli 2008, 20:48 »
Hvorfor er forumet blitt så ''strukket'' i det siste?

Tror ikke det er noe med pcen min, for det er slik på andre pcer og har jeg sett. Tror det begynte når det nye banneret kom.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 24. Juli 2008, 22:26 »

Tror ikke det er noe med pcen min, for det er slik på andre pcer og har jeg sett. Tror det begynte når det nye banneret kom.

Hva mener du med strukket? Jeg har gjort forumet smalere ved å endre bredden fra 100 % til 70 %. Hvilken nettleser bruker du?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 24. Juli 2008, 22:45 »

Samme her. Nå har ikke jeg widescreen skjerm så det kan være grunnen til at jeg ikke får sett hele bildet på min skjerm i bredden. Men det kom også kun for et par dager siden, funket fint før.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 24. Juli 2008, 23:20 »
Kan en av dere sende screenshot til newutd at gmail.com?

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #104 på: 25. Juli 2008, 01:00 »
Kan en av dere sende screenshot til newutd at gmail.com?
Done!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.