20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 225547 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar-vinduet
« Svar #1395 på: 04. Feb. 2007, 20:31 »
Jeg føler ikek bale er verdt prisen som blir diskutert. Er det ike snakk om 7-9 mill pund?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1396 på: 04. Feb. 2007, 21:04 »
Jeg føler ikek bale er verdt prisen som blir diskutert. Er det ike snakk om 7-9 mill pund?
Stemmer det! Mye penger for en ung-gutt som til daglig spiller i Championship. Man kan jo heller aldri forutse hvor god han vil bli heller. Han kan jo stagnere eller slå til. Hvem vet?? Men at dette er en spennende spiller for fremtiden, på en plass der vi har en skikkelig "skilpadde" fra før, er det liten tvil om!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1397 på: 04. Feb. 2007, 22:39 »
9M for eit av øyrikets største talenter med 15 år igjen som spiller i ein posisjon som venstreback er da GULL for Newcastle. Slike summer bruker me på mitbanespillere all the time uten dei hjelper oss nevneverdig.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1398 på: 04. Feb. 2007, 23:22 »
Jeg håper Newcastle er smarte nok til å IKKE kjøpe spillere for 9MP igjen. Jeg er enig med Roeder når han sier at Wenger er et godt forbilde når det gjelder transferpolitikk, og Wenger svir veldig sjeldent av mye penger men investerer de heller smart og får god avkastning.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1399 på: 04. Feb. 2007, 23:44 »
Wenger har også i det minste tillit til sine spillere... Adebayor hadde aldri kunne blitt stor i Newcastle.... og det er mange spillere der som kunne hatt samme skjebne..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1400 på: 04. Feb. 2007, 23:47 »
9M for eit av øyrikets største talenter med 15 år igjen som spiller i ein posisjon som venstreback er da GULL for Newcastle. Slike summer bruker me på mitbanespillere all the time uten dei hjelper oss nevneverdig.

Helt enig. Bale har en stor fremtid. Det sier litt når Sir Alex er såpass desperat.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1401 på: 04. Feb. 2007, 23:59 »

Helt enig. Bale har en stor fremtid. Det sier litt når Sir Alex er såpass desperat.

Bale kommer nok til å bli svært god. Men jeg mener det blir feil å bruke hele transferbudsjettet vårt på èn spiller når vi trenger 4-5.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1402 på: 05. Feb. 2007, 00:20 »
Bale kommer nok til å bli svært god. Men jeg mener det blir feil å bruke hele transferbudsjettet vårt på èn spiller når vi trenger 4-5.
Enig i det, men nå brukte ikke Roeder penger i dette januar-vinduet. Så jeg tipper han har en del å handle for i sommer. Regner også med at det blir en del utskiftninger i spillerstallen, og tror vi kommer til å være ganske så aktive.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1403 på: 05. Feb. 2007, 00:58 »
Tviler på at penger som ikke ble brukt blir spart opp på en konto. Blir nok ikke rare handlingen i sommer heller. Newcastle-skuta er nok rimelig skrapt for penger!
På 3 overgangsvindu har det blitt brukt 7,5 millioner pund, netto, på spillerkjøp.
Det var noen som snakket om Arsenal, Liverpool, Chelsea og Man U for noen dager siden. Hadde vært interresant å sett hvor mye penger de har brukt de 3 siste overgangsvinduene!
« Siste redigering: 05. Feb. 2007, 01:00 av Ã…smund »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1404 på: 05. Feb. 2007, 08:00 »
Tviler på at penger som ikke ble brukt blir spart opp på en konto. Blir nok ikke rare handlingen i sommer heller. Newcastle-skuta er nok rimelig skrapt for penger!
På 3 overgangsvindu har det blitt brukt 7,5 millioner pund, netto, på spillerkjøp.
Det var noen som snakket om Arsenal, Liverpool, Chelsea og Man U for noen dager siden. Hadde vært interresant å sett hvor mye penger de har brukt de 3 siste overgangsvinduene!
Både Shepherd og Roeder prøvde å kjøpe nå i januar. Noe de har bekreftet også!! Så jeg skjønner IKKE at du fremdeles stoler på disse "Newcastle Mad sidene" fremfor mer seriøse aviser!!?? Og NUFC brukte IKKE 7,5 mill. pund i sommer, MEN 15 mill. pund, på 2 spillere!! Dette netto greine du snakker om, kan du legge HØYT PÅ HYLLA!

Sjekk gjerne de andre klubbene, men husk: ManU har en milliard-gjeld etter at Glaser tok opp lån på klubben! Og Arsenal har IKKE brukt så veldig mye penger på nye spillere, men har fått litt for salg av blant annet Vieira! Du må også huske å regne dette på "din egen måte" med brutto og netto handel?? Hahahaha

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1405 på: 05. Feb. 2007, 08:56 »
Synes du Frode virket som en ny seriøs tilvekst til forumet. Men dette innlegget minner litt om en del andres måte å argumentere på. Fantastisk bra og intelligent spør du meg. Netto vs brutto er helt normalt. Men om det blir for vanskelig på dette forumet så må man kanskje bare moderere seg etter nivået her inne og forstå at man ikke kan bruke slike vanlige normer her inne!
Om du leser litt av mine tidligere innlegg så ser du nok at jeg ikke stoler på så mye som blir sagt i media. Det kan man da heller ikke gjøre når Roeder den ene dagen sier han ikke vil ha en spiller for så å hente han noen dager etterpå, Gooch.

Newcastle har ikke langt fra milliardgjeld de heller da, og går med underskudd. Det gjør ikke akkuratt Man U da.
« Siste redigering: 05. Feb. 2007, 09:04 av Ã…smund »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1406 på: 05. Feb. 2007, 09:50 »
Synes du Frode virket som en ny seriøs tilvekst til forumet. Men dette innlegget minner litt om en del andres måte å argumentere på. Fantastisk bra og intelligent spør du meg. Netto vs brutto er helt normalt. Men om det blir for vanskelig på dette forumet så må man kanskje bare moderere seg etter nivået her inne og forstå at man ikke kan bruke slike vanlige normer her inne!
Om du leser litt av mine tidligere innlegg så ser du nok at jeg ikke stoler på så mye som blir sagt i media. Det kan man da heller ikke gjøre når Roeder den ene dagen sier han ikke vil ha en spiller for så å hente han noen dager etterpå, Gooch.

Newcastle har ikke langt fra milliardgjeld de heller da, og går med underskudd. Det gjør ikke akkuratt Man U da.
Ingen grunn til å henge med leppa, vi er bare litt uenige! At Roeder ikke kan spy ut like mye penger som Souness er forsåvidt ikke noe nytt. Men han har fått penger å bruke, både i sommer, og nå i januar! Du nevnte tidligere i et annet innleg at Shepherd hadde sagt at Roeder måtte selge før han kunne kjøpe. Det er ikke så rart, da NUFC er en av de klubbene som har registrert flest A-lagspillere i PL. Et enkelt eksempel, Chelsea har 22 - 23 spillere i troppen, NUFC har nå over 30. Så vi kan ikke bare kjøpe inn nye hele tiden og sette dem på lønningslisten, vi må bli kvitt noen også. Hvis ikke, blir vi som QPR, som for ikke lenge siden hadde 40 - 50 spillere i stallen.

Men vi får jo se hva som skjer til sommeren. Jeg regner med nye fjes inn, og gamle fjes ut!

PS! Jeg er spent på en ting? Hvor mye brukte egentlig Souness etter dine regnestykker? Han kvittet seg jo med tross alt 11 spillere. Han må ha fått inn litt cash for disse!? Jenas, Bellamy, var vel flere også?

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1407 på: 05. Feb. 2007, 09:58 »
Det vi kan stille et spørsmål ved er hvorfor Roeder gang etter gang gikk ut å lovde nye spillere, når det nå i ettertid viser seg at tranfervinduet i januar ble en stor skuffelse. Det er nok vanskeligere å selge og skaff seg nye spillere nå enn det vil være i neste tranfervindu!
Men så lenge vi ble lovet at klubben skulle forsterke viktige lagdeler og det ikke skjer er det lov til å stille spørsmålstegn ved Roeders handlinger og utspill til mediene.
Syntes ikke det er lov å love to-tre nye spillere når vi ikke fikk mer mer enn en på lån.
Det blir noen lange måneder fremover. En intetsigende plassering i serien og rask exit i UEFA-cupen.
Men en ting er bra med den situasjonen vi er i: Da må jo neste sesong bli bedre. Og det må da være noe å glede seg til!

Eller??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1408 på: 05. Feb. 2007, 10:37 »
Souness solgte unna flere spillere, men satt ikke igjen med så veldig mye. Jenas gikk for 8MP, Bellmay for 5MP?? I tillegg forsvant en liten håndfull spillere til for et 1-2 MP`? Husker ikke helt. Men da sitter vi igjen med ca 14MP.

Og Souness kjøpte Boum for 8, Luque for 10, Owen for 17, Emre for 3, Parker for 6.

Bråkebøtta:
"Men en ting er bra med den situasjonen vi er i: Da må jo neste sesong bli bedre. Og det må da være noe å glede seg til!

Eller??"

Er det ikke dette vi har gjort de siste 5-6 årene da!?;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1409 på: 05. Feb. 2007, 11:34 »
Det vi kan stille et spørsmål ved er hvorfor Roeder gang etter gang gikk ut å lovde nye spillere, når det nå i ettertid viser seg at tranfervinduet i januar ble en stor skuffelse. Det er nok vanskeligere å selge og skaff seg nye spillere nå enn det vil være i neste tranfervindu!
Men så lenge vi ble lovet at klubben skulle forsterke viktige lagdeler og det ikke skjer er det lov til å stille spørsmålstegn ved Roeders handlinger og utspill til mediene.
Syntes ikke det er lov å love to-tre nye spillere når vi ikke fikk mer mer enn en på lån.

Dette er jeg helt enig i! Men håper han har lært, og ikke gjør den tabben flere ganger.
For ingenting ville gledet meg mer enn at det viser seg at Roeder er RETT MANN som manager i NUFC, fremfor å nok en gang begynne på "scratch" med ny manager og nye meninger! Hvis det fortsetter sånn vil vi jo ALDRI komme oss videre!