20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 226208 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #390 på: 03. Des. 2006, 19:03 »
Sitat fra: "EivindI"
Sitat fra: "Åsmund"
jumper

Er det virkelig folk i Norge som sier jumper? Genialt....

Egentlig jumpar. Men men. Genser er ikke en del av mitt vokabulær!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #391 på: 03. Des. 2006, 20:00 »
Back to topic: JEG VIL SE KERZHAKOV I SORT OG HVITT!
Etter å ha sett noen kamper av Zenit i fjor er jeg overbevist. Gutten har enorme ferdigheter. Vil heller se han enn Marcus Bent faktisk.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #392 på: 03. Des. 2006, 20:01 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
Det kan virkeblig begynne å ligne noe dersom vi får inn en midstopper, en back on noen spisser! Men så har jeg i bakhodet hvordan roeder handler, o da blir jeg lit mer skeptisk med en gang...

Er det så fryktelig galt, da? Når han først handler syns jeg han har gjort flere gode kjøp. Både Martins, Duff og Sibierski syns jeg er gode investeringer. Rossi er en annen sak...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #393 på: 03. Des. 2006, 20:20 »
Det kan virkeblig begynne å ligne noe dersom vi får inn en midstopper, en back on noen spisser! Men så har jeg i bakhodet hvordan roeder handler, o da blir jeg lit mer skeptisk med en gang...

Er det så fryktelig galt, da? Når han først handler syns jeg han har gjort flere gode kjøp. Både Martins, Duff og Sibierski syns jeg er gode investeringer. Rossi er en annen sak...

Grunnen til me ligg i gjørma er jo delvis på grunn av Roeders kjøpspolitikk. At han unnlot og forsterke forsvaret er for meg uforståeligt og eg spådde med ein gang at me kom til og slite i nedrykksstriden når etter vinduet stengte og me satt igjen med Bramble og Moore. At han bruker pengene på og forsterke venstrevingen der me allerede er godt besatt foran forsvaret forstår ikkje eg tankegangen bak ialfall.
ein anna grunn til me slit er Roeders taktiske egenskaper. Klarer jo ikkje snu taktikken underveis i kamper han her heller.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #394 på: 03. Des. 2006, 20:23 »
Sitat fra: "Benson"

Grunnen til me ligg i gjørma er jo delvis på grunn av Roeders kjøpspolitikk. At han unnlot og forsterke forsvaret er for meg uforståeligt og eg spådde med ein gang at me kom til og slite i nedrykksstriden når etter vinduet stengte og me satt igjen med Bramble og Moore. At han bruker pengene på og forsterke venstrevingen der me allerede er godt besatt foran forsvaret forstår ikkje eg tankegangen bak ialfall.
ein anna grunn til me slit er Roeders taktiske egenskaper. Klarer jo ikkje snu taktikken underveis i kamper han her heller.

Enig. Men når han først handler syns jeg han gjør det ganske bra... Det er vel heller mangelen på handling som er verst...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #395 på: 03. Des. 2006, 20:40 »
Nja. Vil ikkje sei noken av kjøpa hans har forsterka laget noke serlig. Men Martins har jo potensiale ialfall.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #396 på: 03. Des. 2006, 21:33 »

Duff til £5 mil. er i utgangspunktet genialt. Det samme med Martins som har et enormt potensiale hvis han kan få det ut i Premier League, og Sibierski på free transfer har jo gitt valuta for pengene.
Problemet er bare hvis du veier de vi har kjøpt, opp mot det vi mangler. Martins handelen kan forsvares med at det ble gjort klart at man ville få penger til en erstatter for Shearer.
Så Duff til £5 mill:
Har ikke helt slått til. I stedet for å løfte laget har Duff sakte men sikkert blitt dratt ned på Newcastle sitt nivå. Legg til det faktum at vi hadde en allerede talenfull N'Zogbia, en spanjol som kan hvis han vil og får sjansen, og en O'Brien som er spådd en lysende fremtid.
Så sammenligner vi det med det faktum at et svakt forsvar overhodet ikke fikk noen forsterkning. Vi solgte heller en stopper, og kanskje den stopperen som kunne vært vår beste. Det skal jeg alikevel la være å spekulere for mye i.

Konklusjonen blir at kjøpene i seg selv er greie nok, på grensen til geniale. Men det som mangler veier dessverre enda tyngre på vektskålen. Iallfall slik jeg ser på det.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #397 på: 03. Des. 2006, 22:39 »
Sitat fra: "Lerbakk"
Back to topic: JEG VIL SE KERZHAKOV I SORT OG HVITT!
Etter å ha sett noen kamper av Zenit i fjor er jeg overbevist. Gutten har enorme ferdigheter. Vil heller se han enn Marcus Bent faktisk.

Marcus Bent tror jeg ikke det er noen her inne som vil ha, du tenker nok på Darren Bent.  :wink:
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #398 på: 04. Des. 2006, 00:31 »
Dropp store navn som Bent, SWP osv osv. Gi oss heller valuta for pengene for engangsskyld!!

Jeg vil ha billige spillere som gjør en god jobb. Vi bør følge andre klubbers eksempel, spessielt Bolton. Å kjøpe Speed fra oss var et kupp, hvorfor gjør ikke vi som dem??

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #400 på: 04. Des. 2006, 21:47 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Ikke lovende

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_headline=roeder-returns-empty%2Dhanded%26method=full%26objectid=18206381%26siteid=50081-name_page.html

Nei, så den der. Har en følelse av at det vi leser nå om dagen har vi lest en gang før: nemlig i sommer.
Rykter og rykter og rykter og atter rykter om diverse spillere som ble linket til Newcastle. Noen bedre enn andre, og noen mer fornuftige overgangsmål enn andre, men de hadde alle en ting til felles: ingen av de kom, med et unntak: Martins. Da ser jeg bort ifra Duff og Sibierski som bare plutselig ble klare uten å ha vært veldig sterkt linket til oss tidligere. Det samme gjelder for Bernard som vi var så smarte at vi investerte i, og Rossi vi har lånt. Jeg håper bare at når vi skriver første februar så har Roeder lykkes bedre enn det han hadde gjort da vi skrev 1 september for en tid tilbake.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #401 på: 04. Des. 2006, 21:56 »
Selv lurer jeg fortsatt på om Vicenzo Iaquinta kunne vært noe for Newcastle. Han er forholdsvis stor og sterk, samtidig som han er arbeidssom. I tillegg til at han vet hvor målet står (7 mål på 14 kamper til nå, snitt på 0,5) kan han også operere som en tilrettelegger. Kunne vært spennende å sett ham sammen med Martins. Det kan da heller ikke være kul umulig å lure ham bort fra Udinese? Veldig usikker på kontrakten hans, men er det mulig at den går ut i sommer? Mener å ha lest noe om dette et eller annet sted før?

Jeg syns iallfall det er en interessant spiller å vurdere, hva mener publiken?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #402 på: 04. Des. 2006, 22:13 »
Men er det det smarteste vi gjør nå å kjøpe en spiller som vil trenge dette halvåret som en innkjøringsperiode til PL, når vi trenger resultater NÅ, og ikke om et halvt år.

Jeg skulle så fryktelig gjerne ønske at det var Newcastle, og ikke Man Utd, som nettopp hadde sikret seg Henke Larsson på en korttidskontrakt. Gud bedre, som vi hadde hatt behov for den mannen akkurat nå.

Han trenger ikke lange innkjøringsperioden, ettersom han har spilt i Celtic tidligere og kommer fra svensk fotball, som til tross for nivåforskjellen, ikke er så veldig ulik PL. Ganske sikker på at når Januar kommer, og Larsson debuterer for ManU, så er han i toppform, topp innkjørt i tempo og spillestil.

Jeg tror vi må prøve å se om vi kan finne en spiller med PL-erfaring, eller en spiller som ikke trenger så veldig lang innkjøringstid. Carew kunne vært et smart kjøp, i og med at han er nordmann, og sikkert vil tilvenne seg tempoet relativt kjapt. Tror ikke Iaquinta er det smarteste kjøpet akkurat nå, selv om han uten tvil er en spennende spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #403 på: 04. Des. 2006, 22:44 »
Hører Klose kan bli solgt fra Werder Bremen, her har vi en spiss som kan erstatte Shearer. Selg Luque og kjøp Klose.

Baines
Neill
A Ferdinand
Klose

Given
Neill-A Ferdinand-Taylor-Baines
Milner-Dyer-Parker-Duff
Martins-Klose
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristian Skuland

• Flaskebærer
  • *