20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 226548 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #300 på: 24. Nov. 2006, 16:54 »
Kanskje han der unggutten fra Ajax da? Urby Emanuelson?

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #301 på: 24. Nov. 2006, 17:43 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Kanskje han der unggutten fra Ajax da? Urby Emanuelson?

Han er utvilsomt en spiller som kan gjøre det meget godt, men han kommer til å koste skjorta. Og litt av buksa også.
Oscillons From The Anti-Sun

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #302 på: 24. Nov. 2006, 17:55 »
I tillegg til at Ajax ikke har planer om å selge...

De Cler?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #303 på: 24. Nov. 2006, 18:09 »
Kan gå noen dager uten bukse jeg for en god venstreback...

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #304 på: 24. Nov. 2006, 19:51 »
ja hvis man er fornøyd med understellet er vel ikke det noe stress?
lt;3 Newcastle <3

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #305 på: 24. Nov. 2006, 20:51 »
Kan jo bruke "push-up" boxer da :)

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #306 på: 25. Nov. 2006, 00:31 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Kan jo bruke "push-up" boxer da :)

eller cup tanga for at ballene skal virke enorme slik som jackass gutta
Andreas Martins

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #307 på: 25. Nov. 2006, 01:15 »
Dette kan dere bekymringsfullt mye om, gutta!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #308 på: 25. Nov. 2006, 19:58 »
Sitter her og tenker over mulig overganger i januar, da slår det meg plutselig at stallen vår passer bedre til å spille 4-3-3.

Dagens Newcastle 433:
Given
Solano-Bramble-Taylor-Babayaro/Ramage
Dyer-Parker-Emre
Milner-Martins-Duff/Luque

Slik jeg ser det fungerer Luque og Duff helt klart langt bedre i et 433 system enn i dagens 442. Milner synes jeg fungerer bra i 442 pga den voldsomme løpskapasiteten, men han vil kanskje fungere enda bedre i 433? Martins er nok i stand til å spille midtspiss i dette systemet, han er råsterk og et meget godt oppspillspunkt, muligens ikke sterk nok i lufta.
Går vi over og ser på midtbanen, Dyer ville passet helt ypperlig i en indreløperrolle. Parker kunne forsåvidt også passet bra som indreløper, men jeg ville foretrekket å rendyrket han som anker. Emre som venstre indreløper tror jeg kunne blitt meget bra.

Newcastle 31. januar 2007:
Given
Neill-A Ferdinand-Taylor-Baines
            Dyer-Parker-Barton
  Milner                                        Duff
                        Martins

Harper
Carr-Moore-Ramage-Babayaro
         N`Zogbia-Butt-Emre
   Solano                          Luque
                   Sibierski

Sikkert mange som blir overrasket over at jeg ønsker Barton til klubben, men han er en meget god midtbanespiller. Stor og sterk, og ikke minst løpssterk. Ville passet perfekt sammen med Dyer og Parker, og ville gitt midtbanen vår sårt savnet tynge og luftstyrke. Ellers mener jeg personlig at Babayaro og Ramage horrible innsats på venstrebacken er mye av årsaken til at Duff har slitt såpass mye som han har. Ramage er greit defensivt, men offensivt er han katastrofe. Pasningsspillet til denne gutten er under en hver kritikk. Dessuten passer Duff mye bedre i et 433-system.
Med Neill, Ferdinand og Baines har vi styrket forsvaret vårt betraktelig. Neill kommer billig pga kort tid igjen av kontrakten. Ferdinand og Baines kommer nok til å koste endel, men det får vi bare ta oss råd til, alle vet at forsvaret må forsterkes. Barton tror jeg ikke ville blitt veldig dyr, og så kunne vi itillegg slengt med Bramble som City visstnok skal være interessert i.
Jeg tror iallefall at dette laget kunne gjort det meget bra, og kanskje kunne vi også fått Luque i gammelt slag i et slik system? Vanskelig å si. Men når man spiller 433 er det meget viktig at backene kommer etter og er gode offensivt, og det er både Neill og Baines. Jeg tror at med tre på midten hadde vi også blitt sterkere defensivt, og da spesielt med Parker som rent anker.

Synspunkter?
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #309 på: 25. Nov. 2006, 20:01 »
Lekte med tanken om 4-3-3 allerede for et år siden da Luque ble kjøpt!
Og jeg liker ideene dine, samtidig som kjøpene dine virker både sannsynlige og smarte. Støtter den planen!
Som nordlening og Glimt-fan veit jeg hvor god fotball som kan spilles med de rette spillerne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #310 på: 26. Nov. 2006, 00:43 »
Jeg er litt usikker på Ferdinand sammen Taylor. Hvem skal ta ansvaret? Hvem skal være sjefen? Ingen av de to har særlig rutine, begge er ustabile i prestasjonene og dessuten kan jeg ikke fordra brødrene Ferdinand. (og det sier jeg fordi jeg ikke har andre argumenter)

Forøvrig er jeg skeptisk til Barton sammen Parker og Dyer. Jeg mener midtbanen blir altfor lik. Du trenger en balanse. En ballbesittende midtbanespiller, et anker, som samtidig kan fordele ballen godt, og en som løper og løper og løper og løper.

Rosenborg var et prakteksempel da man hadde Strand-Skammelsrud-Berg på midtbanen. En som løper, et anker som kan fordele ballen, og en teknisk spiller. Derfor mener jeg en treermidtbane med Newcastle hadde blitt best slik:
Dyer - Parker - Emre
evt.
Parker - Butt - Emre

Jeg mener midtbanen får helt feil balanse dersom vi har tre rendyrkede løpsmaskiner, hvor Dyer er det nærmeste vi kommer en playmaker. Det blir som at Rosenborg skulle stille med denne midtbanen:
Solli - Tettey - Skjelbred

Selv om også Sapara løper mye, så er han mer lik Ørjan/Runar enn Roar Strand, i mine øyne. Først og fremst pga hans evne til å behandle ballen og betrakte den som sin aller beste venn.

Spørsmålet ved angrepet er bruken av Owen, når han en gang er tilbake fra skade. Jeg ser ikke for meg at Owen passer som spiss i 4-3-3. Hans fysiske ferdigheter er ikke gode nok. Han har gjennomsnittlig teknikk, ikke spesielt sterk og absolutt ikke noe oppspillspunkt. Owen er født til å score mål. Men igjen, RBK hadde Brattbakk som midtspiss før i tida. En tynn spjæling som bare kunne to ting, komme foran motspilleren og sette ballen i mål.

Men med Owen tilbake mener jeg 4-4-2 vil passe oss bedre. Både Milner og Duff er gode 4-4-2-kanter og Martins kan fungere utmerket godt som Owens makker. Ja, begge er kjapp til beins, men det er en grunn til at Martins bare har scoret ett fattig PL-mål så langt, mens Owen hadde nesten like mange mål som kamper. Martins er en kriger. God fysikk, eminent teknikk, god på hodet, til tross for størrelsen, og han jager ballen konstant. Litt som Bellamy, bare på en annen måte. Owen ligger og fisker på offsidegrensa og er ALLTID involvert når vi skaper store sjanser.
I tillegg er Martins en mye bedre avslutter enn mannen alle Newcastle-fans elsker å hate.

Dyer kan forøvrig alternere uten problemer på begge vinger. Han kan fungere som et alternativ til kaptein Parker, eller spille i Emres sted.

Jeg kommer til den konklusjonen at vi, med tanke på neste sesong, heller bør rendyrke 4-4-2, og heller bruke 4-3-3/4-5-1 som et alternativ ved spesielle anledninger. Jeg ser for meg at Luque forsvinner i januar. Spesielt når han er så dum at han gir klubben et ultimatum. For en spiller i Luques posisjon å stille kabinettspørsmål på den måten er det jeg vil kalle selvmord. Aldri i verden om det hjelper Luques sak å stille kabinettspørsmål. Og når Luque forsvinner, så er vi kvitt den spilleren som ikke er spiss, og som heller ikke er ving, på den måten vi kjenner fenomenet fra engelsk fotball, og står igjen med Duff og N'Zogbia som venstrevinger, hvorav Duff også kan alternere som spiss, dersom nøden skulle være stor. Og for den del venstreback.

Ameobi passer også mye bedre sammen Owen eller Martins i 4-4-2, enn i 4-3-3, hvor jeg ikke kan se for meg at han passer inn på noen som helst måte.  Og Ameobi er en spiss som har ferdigheter jeg liker. Og han er en type jeg gjerne vil beholde i klubben.

Jeg ser flere muligheter innenfor 4-4-2, som hadde tjent oss dersom vi ønsker en mer defensiv eller mer offensiv tilnærming.

I vanskelige bortekamper hadde det for eksempel gått an å spille med to anker, i Butt og Parker. Vi kan bruke en tilbaketrukket spiss, og stille med to vinger som gjerne trekker innover i like stor grad som utover. Dyer og N'Zogbia passer godt i så måte. Og Sibierski duger som tilbaketrukket spiss/off. midt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #311 på: 26. Nov. 2006, 18:22 »
Enig i at vi bør rendyrke 4-4-2 og handle inn spillere som passer 4-4-2 stilen.

Derimot at du vil se på Duff som en løsning på venstrebacken, er jeg mer skremt over, hehe. Han bør vel holde seg til venstre, evt. høyre kant.

Utifra spekulasjoner og rykter er følgende lag min ønskedrøm til over nyttår;

Given
Ricksen-Taylor-Navarro-Taylor
Dyer-Parker-Emre-Duff
Huntelaar-Martins

Skulle Emre forsvinne kunne dette vært morro;

Given
Ricksen-Taylor-Navarro-Taylor
J.Cole-Dyer-Parker-Duff
Sibierski-Martins

...men som sagt, ønskedrøm.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #312 på: 26. Nov. 2006, 19:44 »
Hva med Milner?

Og hvilken Ricksen snakker du om? Lars Ricksen?  :lol:

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #313 på: 26. Nov. 2006, 20:50 »
Sitat fra: "EivindI"
Hva med Milner?

Og hvilken Ricksen snakker du om? Lars Ricksen?  :lol:

Fernando Ricksen er linket til klubben ved flere anledninger..

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #314 på: 26. Nov. 2006, 20:52 »
Link?