20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 225690 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #165 på: 17. Okt. 2006, 19:15 »
Bayern München har i dag tre stoppere i verdensklasse; Lúcio, Daniel van Buyten og Valerién Ismaël. I tillegg har de et par gode unggutter i bakhånd. Jeg er rimelig sikker på at en av disse tre forsvinner i Januar, og ettersom Det er Van Buyten og Lúcio som har blitt prioritert til nå, tror jeg Ismaël forsvinner. Husker han som en gigant i forsvaret til Werder Bremen og meget god hos Bayern inntil van Buyten kom. Eneste problemet er at han nå har plukket opp en skade, mulig brudd og risikerer å være ute frem til jul. Billigkjøp?

En annen spiller som muligens kan plukkes opp for en billig slant i januar er den argentinske landslagsstopperen Facundo Quiroga. Han gikk til Wolfsburg fra Sporting i 2004, men har aldri klart å finne seg til rette i tyskland.

Et siste alternativ, er Sami Hyypiä. Han forsvinner også mest sansynlig ut portene på Anfield etter jul. Spørsmålet med Sami er jo om han er "over the top" og i det hele tatt god nok. Uansett et godt alternativ til de vi har nå, og antagelig ikke veldig dyr, om han får gå.
Oscillons From The Anti-Sun

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #166 på: 17. Okt. 2006, 21:21 »
Hyypiä har vært bedre enn hva våre stoppere noen gang har vært, og selv om han trekker på årene, så er han så absolutt en god kandidat som en korttidsløsning i midtforsvaret. Etter det jeg kjenner til så er han heller ikke så altfor dyr i drift, han er langtfra den som hever høyest lønn i Liverpool.

Bayern München har gode stoppere ja, og en av de du nevner hadde definitivt styrket det begredelige forsvaret vårt.

Quiroga har jeg ikke sett særlig aksjon. Rimelig ukjent for meg.

At man solgte klubbens beste stopper uten å hente inn en erstatter ser man konsekvensene av nå. Boumsong hadde så absolutt hatt potensialet til å heve dagens forsvar flere hakk.
Carr har altfor få landskamper for England!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #167 på: 17. Okt. 2006, 22:44 »
Hehe, Hyypia ja, jeg tror han ville ordnet forsvaret til Newcastle for en liten periode i hvertfall. Men han er jo ikke akkurat aktuell for andre klubber ettersom han ikke ønsker å dra og Liverpool ikke ønsker å selge, så den diskusjonen blir i hvertfall feil.

Campbell og Woodgate er jo stopperene Newcastle burde hentet. Aller helst Campbell som er litt mindre skadet enn Woodgate, det kunne gjort Newcastle til et mer stabilt lag enn hva tilfellet hadde vært med Woodgate bakerst i forsvaret selv om han etter min mening klart er en bedre stopper.

Bramble må ut av forsvaret, en ny stopper må inn, heller lederegenskaper og greie ferdigheter fremfor enorme ferdigheter men mindre lederegenskaper. Hvordan dere skal skaffe en slik stopper klubben trenger klarer jeg ikke skjønne hvordan man skal få til, hvor mangen toppspillere, ledertyper og rutinerte stoppere (alt i en) finnes det i verden? Av tilgjengelige alternativer såklart.

Newcastle skal få slite, men hvem vet? Kanskje får man seg en overaskelse i Januar, jeg tviler men som ssagt, hvem vet?
iverpool FC

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #168 på: 17. Okt. 2006, 23:07 »
Alt vi kunne hatt, er meningsløs diskusjon.
Jeg mener det er mange muligheter for å hente inn forsvarere som vi styrke oss. Jeg er bl.a. ganske sikker på at om Agger fortsetter i førsteellvern til Liveropool frem til januar, vil Hyypia ikke være vond å be om det skulle dukke opp et eller annet. Matthew Upson er såklart også en spiller som ville vært fint å ha i klubben og dersom prisen ikke blir for høy, bør vi by. Andre spillere vi bør titte på; Curtis Davies, Tal Ben Haim, Jonathan Zebina, Thomas Ujfalusi, Tim de Cler, Wes Brown (!), Alvaro Mejia, Marco Materazzi (!), Matthew Kilgallon og Gaël Givet.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #169 på: 17. Okt. 2006, 23:22 »
Og Sonko på Reading
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #170 på: 18. Okt. 2006, 14:32 »
Sonko imponerte meg stort mot Chelsea. Han viste ingen respekt whatsoever for Drogba og gutta. Det er noe annet enne Moore og Bramble, som holdt på å pisse i buksa da Diouf og Anelka herjet på søndag.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #171 på: 18. Okt. 2006, 18:48 »
Sitat fra: "EivindI"
Sonko imponerte meg stort mot Chelsea. Han viste ingen respekt whatsoever for Drogba og gutta. Det er noe annet enne Moore og Bramble, som holdt på å pisse i buksa da Diouf og Anelka herjet på søndag.

helt enig med deg. Våre forsvarsspillere er redde for å skade spisser. Sonko kunne vi fått for en billig penge, hva har vi å tape på det?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #172 på: 18. Okt. 2006, 18:53 »
Forsvarsspillere skal samtidig som dem har fotballforståelse ha en litt "fandenivolds" innstilling, noe jeg faktisk ser i Ramage fra tid til annen. Tror han har en framtid, håper også Taylor også har det..

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #173 på: 18. Okt. 2006, 20:08 »
Sitat fra: "lucky_luque"
Sitat fra: "EivindI"

helt enig med deg. Våre forsvarsspillere er redde for å skade spisser. Sonko kunne vi fått for en billig penge, hva har vi å tape på det?

Hva får deg til å tro det? Han er førstevalget i Reading og en av klubbens beste spillere. I tillegg har Reading faktisk en del penger å rutte med nå.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #174 på: 19. Okt. 2006, 15:25 »
Hvorfor det? Fordi han mest sannsynlig ville gått rett inn på laget vårt unasett. Og for å si det beskjedent så er Newcastle en gigantklubb i forhold til Reading..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #175 på: 19. Okt. 2006, 16:55 »
Så vi får han billig av Reading fordi han vil gå rett inn på laget vårt og vi er en større klubb enn dem? I såfall er jo hele gjengen utrolig snille der borte.

At han er god og hadde vært fin å ha, er det ingen tvil om. Men vi må se oss om etter spillere som klubben de spiller i, er villige til å selge til en overkommelig pris. Vi har ikke råd til å prise de beste spillerne vekk fra andre klubber etter det jeg har forstått.. Det var mitt poeng. Ikke om han er god nok eller ei.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #176 på: 19. Okt. 2006, 19:30 »
http://www.newcastle.no/nyheter/16forsvar.htm

er dette noe de finne opp? eller har faktisk roeder sagt dette?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #177 på: 19. Okt. 2006, 19:58 »
De finner det garantert ikke opp, men hvor de har det fra vet jeg ikke.
Nå har jo ikke nussc for vane å oppgi sine kilder da, så det handler vel bare om å lete for å prøve å finne noe liknende på en engelsk side.
Enten det stammer fra News of the World eller den offisielle siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #178 på: 19. Okt. 2006, 20:19 »
Sitat fra: "annern"
http://www.newcastle.no/nyheter/16forsvar.htm

er dette noe de finne opp? eller har faktisk roeder sagt dette?

Oppspinn. Roeder har ikke sagt dette, og Newcastle.no farer med løgn nok en gang. Tror Weiseth og hans disipler at Newcastle fansen er en gjeng med tullinger?

Hva Roeder sa på pressekonferansen har vi her.

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=422179&CPID=8&clid=4&lid=&title=Roeder+admits+great+concern
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #179 på: 20. Okt. 2006, 13:48 »
Jeg hadde mine tvil da jeg leste det. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være så vanskelig å oppgi kilder. tar 2sec ekstra.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /