20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klær, hva er din stil?  (Lest 30088 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Klær, hva er din stil?
« Svar #75 på: 18. Aug. 2008, 04:32 »
Jeg går utelukkende kun i toga. Lett og luftig når det er varmt, og ivrige jentehender kommer lett til på de rette stedene

:-*
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Anthony

• Gjest
« Svar #76 på: 16. Sep. 2008, 19:22 »
Klær er oppskrytt... >:(

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #77 på: 17. Nov. 2009, 23:16 »
Bump på tidenes eldste topic. Sto såpass mye bra i denne tråden at jeg BUMPer i stedet for å lage ny.

Noen som vet om jeg bør bestille M i ralph-skjorter når jeg bruker L til vanlig? Altså, da bestiller jeg fra USA. Gikk på en smell i sommer med at jeg bestilte en uvanlig stor L, og har bare brukt piquèen èn gang. :P

Vet ikke om USA sine L-er er større enn Norge sine. Søkte litt på Google, men fant ikke konkrete svar.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #78 på: 18. Nov. 2009, 23:21 »
TROR usa har litt større størrelser å klærne. Men ikke stol på meg!... har det bare på følelsen :P

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #79 på: 18. Nov. 2009, 23:24 »
Ralph piqueer er ihvertfall normal i str ellers.   Har ett par stykker og bruker L i dem som i de fleste andre merker.   De er riktig nok kjøpt i Danmark, så vet ikke om str er annerledes i USA
sunt pueri pueri puerilia tractant

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #80 på: 19. Nov. 2009, 01:00 »
Ralph piqueer er ihvertfall normal i str ellers.   Har ett par stykker og bruker L i dem som i de fleste andre merker.   De er riktig nok kjøpt i Danmark, så vet ikke om str er annerledes i USA

Mine Danmark- og Norgeskjøpte Ralph-klær er også i L, og disse funker perfekt :D

Det er bare denne greia med den piquèen jeg fikk i sommer som får meg til å undre litt. Google gjør meg heller ikke klokere, så jeg tenker at jeg går for en medium og ser om den passer. :P

Kjøper også en del solbriller på nett, men frakten blir ofte litt forsinket hvis man bestiller fra billige nettsider (Smartbuyglasses feks), og da er det kanskje ikke alltid verdt ventetiden.
« Siste redigering: 07. April 2017, 12:00 av plebUTG »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 19. Nov. 2009, 01:59 »
Var en sak med noen italienske klesmerker en gang da de ikke brukte engelsk størrelsesmerking, men merking på språket i hvert land. Gjaldt ihvertfall D&G og Stone Island. Megaidiotisk i Skandinavia, når L=Liten og S=Stor...

Mulig der problemet ligger.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 21. Sep. 2011, 23:43 »
Litt gammel tråd, men fant ikke noe bedre sted å poste dette spørsmålet.

Bestillte nylig en jakke fra en engelsk side som heter oipolloi.com. Jakken + frakt kom på 160 pund som er 1420 kr i skrivende stund. Fortventet å måtte betale 25% mva og litt over 100 lappen for tollavgifter.

Fikk idag hentelapp fra posten og her står det.
Pris fortolling (inkl. MVA) - 227 kr
Utlagt MVA - 350 kr
Utlagt toll/avgifter - 135 kr
totalt - 712 kr.

Noen som har peil på hva forskjellen mellom "pris fortolling (inkl mva)" og "utlagt toll/avgifter" er?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 21. Sep. 2011, 23:51 »
Pris fortolling er det gebyret du må betale for at de i det hele tatt gidder å behandle pakken din, mens resten er det de har betalt av toll og moms som de naturligvis vil ha tilbake. ;)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 21. Sep. 2011, 23:57 »
Aha. Takk for svaret.

Latterlig å måtte betale over halvparten av hva varen kostet inkl. frakt for å få hentet den her i Norge...
« Siste redigering: 21. Sep. 2011, 23:59 av Martin91 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 22. Sep. 2011, 00:00 »
Eller at tollgrensa fra attenhundreogbrødmangel hadde ihvertfall blitt hevet littegranne mtp prisvekst de siste 30 åra. Men EU kan vi ikke tenke på - de vil bare ta fra oss alt av ressurser sies det :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #86 på: 22. Sep. 2011, 00:19 »
Hvis noen vil ha noen gaver fra USA så er det bare til å gi beskjed. Klokker, lommebøker, merkeklær osv. er jo mindre enn halv pris her i statene.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #87 på: 22. Sep. 2011, 23:08 »
Hvis noen vil ha noen gaver fra USA så er det bare til å gi beskjed. Klokker, lommebøker, merkeklær osv. er jo mindre enn halv pris her i statene.

Det der må me snakka mer om nordin ;) Bare venta noen uker !
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #88 på: 24. Sep. 2011, 21:23 »
Eller at tollgrensa fra attenhundreogbrødmangel hadde ihvertfall blitt hevet littegranne mtp prisvekst de siste 30 åra. Men EU kan vi ikke tenke på - de vil bare ta fra oss alt av ressurser sies det :)

Ja jeg har lenge sagt at hadde jeg fått absolutt statsmakt for en dag så skulle jeg omgjort alle flate statlige satser og gebyr og gjort de om til brøker av 1G evnt. KPI. For en besparelse det ville vært på byråkratiet, og vi ville fått et prisnivå som til enhver tid følger utviklingen.

Tollsatsen er helt utrolig latterlig prisnivået tatt i betraktning!  >:( Har jo som du sier vedvart i en evighet...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #89 på: 27. Sep. 2011, 18:04 »
Sikkert mye bedre å bli medlem av EU og sponse 52 årige pensjonerte statsansatte grekere med brylkrem og rosa skjorte.

Jeg betaler gladelig min skatt for å slippe det...