20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norge - Moldova  (Lest 5770 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
Norge - Moldova
« på: 05. Sep. 2006, 16:51 »
Dette er en kamp vi bør greie med seier....Enegntlig 7-8 - 0 skal vi sammenlikne med kampen i Ungarn...Spiller vi like bra bra og agressivt som mot Ungarn vinner vi dette lett!
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #1 på: 05. Sep. 2006, 18:01 »
Gleder meg.

Men kan lett bli ein gedigen nedtur og 0-0.

Men satse på å få Solskjaer innpå i 2 omgang så vinner me med eit par mål

:)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #2 på: 05. Sep. 2006, 20:25 »
Nå som Ola By (vi e så kry) er kommet inn for å få dreis på dødballene, så blir ikke dette noen kjedelig 0-0-kamp. Dessuten er Frode Johnsen kommet inn for å score på dødballer, så da går det bra.

Vi vinner 2-0.
Scoringer av Frode og Ole.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #3 på: 05. Sep. 2006, 22:55 »
Fått gratis billetter gjennom noen bekjente, så jeg tar turen innover for å se på :) Gleder meg egentlig, håper det blir en skikkelig godt kamp med masse action!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Norge - Moldova
« Svar #4 på: 06. Sep. 2006, 21:09 »
Norge leverer igjen foran mål, men målene kommer først da Solskjær er på banen, og når Riise er skadet :). God innsats igjen. Selvtilliten er på stigende kurs.

Men vi har ikke fått skikkelig motstand enda, og vi vinner ikke sånn uten videre mot lag som Hellas og Tyrkia. Det er bare å kjempe videre, for nå er jeg lei av at Norge aldri kommer til mesterskap.

Vi kom ikke til EM 2000, VM 2002, EM 2004 eller VM 2006. Men det ser ut til at Hareide har gjort gode ting med landslaget over lengre tid. Så får vi håpe at Riises skade er verre enn først antatt, og at han mister resten av sesongen. Men det blir nok bare ønsketenkning.

plebbster

• Gjest
Norge - Moldova
« Svar #5 på: 06. Sep. 2006, 21:16 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Vi kom ikke til EM 2000,.

Hva faen snakker du om? :roll:

Uansett; Norge spiller drepende kjedelig. Ren LSK-stil. Når vi baserer oss på Carew så sier det kanskje sitt?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #6 på: 06. Sep. 2006, 21:25 »
Oioioi, for en tragisk kamp av Norge. Bra man er blitt vant til det ihvertfall.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #7 på: 06. Sep. 2006, 22:17 »
6 poeng etter 2 kamper.. Fantastisk start!
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #8 på: 06. Sep. 2006, 22:23 »
Sitat fra: "Berntsen"
Oioioi, for en tragisk kamp av Norge. Bra man er blitt vant til det ihvertfall.

Tragisk kamp???????????????????????

Då har kje du sett mange kamper på Tullevaal i det siste.
Driter i om me ikkje spiller Sambafotball me vinner 2-0 og tar 3 poeng. Og me spela til tider langs bakken !!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #9 på: 06. Sep. 2006, 22:41 »
Sitat fra: "Benson"
Tragisk kamp???????????????????????

Då har kje du sett mange kamper på Tullevaal i det siste.

Joda, har det. Skjønte ikke helt den konklusjonen?

Anyways; er dere fornøyd med Norge i denne kampen, begynner jeg å bli litt bekymret. Vi vinner 2-0 på grunn av en heldig finte av Carew, og en bra heading av Strømstad, i tillegg til et selvmål.

Bortsett fra dette skaper vi absolutt ikke nok sjanser mot et lag som Moldova. Som til og med spilte med 10 mann i 2. omgang.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #10 på: 06. Sep. 2006, 23:07 »
Det er "job done". Og 6 poeng på de 2 første kampene er den gode starten vi er helt avhengige av dersom vi skal til EM.

Men når det er sagt så har Norge langt fra overbevist på de to første kampene, og vi var strengt tatt veldig heldige borte mot Ungarn. Idag er vi litt bedre enn Moldova, men ikke gode. Og når de ligger så deffensivt som de gjør, blir det veldig vanskelig å gjøre en imponerende kamp. Og dessverre så vil nok ikke det Norge har vist til nå holde mot de regjerende europa-mesterene.
Men vi kan håpe at Hareides men har spilt på seg litt selvtillit og kanskje kan spille på det og bedre prestasjonene til vi møter Hellas i Athen. Ellers tror jeg vi ligger godt an etter en god start dersom vi får med oss iallfall ett poeng fra den kampen.
Forøverig er vi gode deffensivt, og det blir viktig mot Hellas. De har også sin styrke i det deffensive. Derfor tror jeg at det første målet i denne kampen fort blir det eneste og derfor avgjørende, dersom det blir noe mål i hele tatt.
Klarer vi å score har vi en god mulighet da Hellas ikke er veldig sterke fremover og Norge vanligvis er solide bakover.

Det er langt frem, og det blir feil å si at Norge er gode etter disse 2 kampene, men det er på tide med norsk deltagelse i et sluttspill igjen nå syns jeg....

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #11 på: 07. Sep. 2006, 18:15 »
Mangler bare Riise så er laget komplett. Da kan Norge spille for fullt, Johnsen blir for statisk og dårlig i slike kamper og har ikke det lille ekstra som Riise har. At Riise er borte har ingen ting med Norges gode form å gjøre, at Solskjær er tilbake har ALT med det å gjøre, Solskjær er rett og slett en profil for Norge når han er skadefri og i form. Dessuten gjør han Carew bedre samtidig som han er ekstremt målfarlig og effektiv, vanligvis.

Nå må Norge få poeng borte mot Hellas, bruke farten til Carew og satse på tre poeng, da tror jeg vi reiser til EM.
iverpool FC

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #12 på: 07. Sep. 2006, 20:17 »
Jeg synes det er litt urettferdigt at Nevland ikke har blitt tatt ut i noen av EM-kvalik troppene. Han gjør det bra i Gronnigen og dessuten så snuers Feyenoord på han.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #13 på: 07. Sep. 2006, 20:18 »
Jeg synes det er litt urettferdigt at Nevland ikke har blitt tatt ut i noen av EM-kvalik troppene. Han gjør det bra i Gronnigen og dessuten så snuers Feyenoord på han.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge - Moldova
« Svar #14 på: 07. Sep. 2006, 20:29 »
Vi mangler ikke bare Riise. Vi mangler også Høiland. Vi må ha to backer som kan bidra godt offensivt. Vi har ikke tilstrekkelig backup for noen av de to. Og det er en klar svakhet.

Kunne i tillegg tenkt meg mer pålitelige og mer målfarlige stoppere. Jeg tror Hangeland og Hagen kan få kjørt seg mot Hellas. Men det er ikke noe vi kan få gjort stort med. Ser forøvrig med bekymring på hvordan det ser ut på u21. Forsvarsspillerne der var ikke spesielt imponerende.

Men vi har en forholdsvis god ellever, og vi har ok backup på midtbanen og i angrepet. Så offensivt er vi godt besatt, men vi mangler typiske målscorere. Solskjær er i utgangspunktet vår eneste goalgetter. Og med den tryggheten og roen han utstråler i tillegg, og den innvirkningen han har på Carew, så er han så bankers som det er mulig å bli. Forutsatt at han holder seg skadefri. Noe jeg tror Norge er helt avhengige av, skal vi slippe playoff.

Vi spilte ingen god kamp mot Moldova, men det ble heller ikke spesielt enkelt å spille en god kamp mot et så unfairspillende lag, og med en så totalt blind dommer, som umulig kan ha lært seg fotballens ABC.
Han fikk jo udugelige Steve Bennett til å fremstå som Collina. Men som chickenman sier. "Job done", og det er det viktigste. Det er resultatene som teller i fotball.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon