20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Diego Tristan  (Lest 9406 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #15 på: 03. Sep. 2006, 13:38 »
Hvorfor ble han egentlig fristilt?!

Det er vel ikke så lenge siden han skåret mål i bøtter å spann i spania..!
mmm, skeptisk til en overgang med han. Men alikevel, vi har vel jort feilgrep med å ikke hente spillere uten kontrakt senest måneder siden. Så kanskje skulle vi nå fått ut fingeren.....

Få spansker slår gjennom i PL, Cesc er vel en av veldig få som har jort det så godt i nyere tid.
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #16 på: 03. Sep. 2006, 20:05 »
Du sier noe der, selvom det heter spanjoler og ikke spansker :lol:

Det jeg da ikke skjønner er hvordan Liverpool klarer det!? Faen, hele laget består jo snart av spanjoler. Reina(spanjol? :? ? garcia, Alonso, han nye backen Aurelio eller noe,Gonzales, og ifjor hadde de også Morientes. De burde jo vært championship klubb de nå, med alle de spanjolene..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #17 på: 03. Sep. 2006, 22:08 »
Aurelio er brasiliansk og Gonzales er chilensk, men de tre andre er spanjoler og har lyktes utmerket. Har ingen tro på at nasjonalitet har noe som helst å si for hvor vidt man kan lyktes i PL eller ikke. Personlig spillestil og personlighet er det som har noe å si.. Når det gjelder Luque er jeg helt sikker på at grunnen til at han sliter sånn som han gjør, er at han ikke er vant til den motgangen han har opplevd i NUFC gjennom både skader, upopularitet og utallige vrakinger. Tror eneste måten å få han tilbake i storslag igjen er å gi han tillitt.. hvor vidt han fortjener den tillitten er en annen debatt.
Oscillons From The Anti-Sun

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Diego Tristan
« Svar #18 på: 03. Sep. 2006, 22:28 »
Sitat fra: "Romance"
Du sier noe der, selvom det heter spanjoler og ikke spansker :lol:

Det jeg da ikke skjønner er hvordan Liverpool klarer det!? Faen, hele laget består jo snart av spanjoler. Reina(spanjol? :? ? garcia, Alonso, han nye backen Aurelio eller noe,Gonzales, og ifjor hadde de også Morientes. De burde jo vært championship klubb de nå, med alle de spanjolene..

Så blir det kanskje litt annerledes med en spanjakk som trener.  :lol:
Toon, Toon,
Black and white army

Ginola

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #19 på: 04. Sep. 2006, 02:06 »
Er helt enig med at personlig spillestil og personlighet har mye å si for om en spiller slår gjennom eller ei!
Uansett synes jeg Mr.T ville vært en forsterkning for klubben vår, jo fler som konkurerer om plassene jo bedre blir nivået!!!
han er by the way en god target spiller med gode avsluttningsmuligheter!!!

Ikke glem at Tristan har opplevd store ting i spansk-fotball og har masser av erfaring! I bunn og grunn tror jeg ikke vi får se han i Newcastle drakta, men hvis det skulle skje så ville jeg ønske han hjertelig velkommen! :D
ill the Enemy, we are the Toon Army...

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #20 på: 04. Sep. 2006, 08:53 »
hehe.....spanjol, my mistake ;)
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #21 på: 04. Sep. 2006, 11:41 »
Er det noen som vet om Fatty/Roeder i det hele tatt har tenkt på Tristan?
Who else...... Alan Shearer

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #22 på: 04. Sep. 2006, 12:45 »
tviler på at de vurderer tristan pga Luques prestasjoner. Faen Luque. Slå til nå!bevis kritikerne feil. Hvorfor er det alltid slik at gode spillere ikke helt greier å prestere optimalt hos oss. ER det rett og slett våre sky høye forventniger som gjør oss så kritiske?
Andreas Martins

Ginola

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #23 på: 04. Sep. 2006, 21:15 »
Sitat fra: "amt"
tviler på at de vurderer tristan pga Luques prestasjoner. Faen Luque. Slå til nå!bevis kritikerne feil. Hvorfor er det alltid slik at gode spillere ikke helt greier å prestere optimalt hos oss. ER det rett og slett våre sky høye forventniger som gjør oss så kritiske?

det synes jeg var et bra spørsmål!
Jeg tror rett og slett at spillestilen vår er avgjørende for enkelte!
Newcastle er ikke mest kjent for tempo, tempo, tempo hele veien som det er mye av i f.esk Spania!
I tillegg er vi mer et fysikk-kjempene lag og ikke så opptatt av å trille ball!
Selvførgelig setter jeg jo dette litt på spissen nå, men tror i bunn og grunn at spillestilen vår er en av årsakene!
hva tror dere?
ill the Enemy, we are the Toon Army...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #24 på: 04. Sep. 2006, 21:28 »
Spania er jo mer av-på, av-på da. En annen ting er at du i spania ikke trenger å være spesielt kjapp til beins for å lykkes.

I engelsk fotball er det veldig høyt tempo på kampene, og det er like høyt hele tida. Det er ikke like mye balltrilling, selv om vi er en av de mer possesionorienterte lagene i PL. Ihvertfall under Roeder. I engelsk fotball er det større krav til utholdenhet og hurtighet. Spesielt utholdenhet. Fysisk styrke er også veldig mye mer verdsatt i England enn i Spania.
Luque sliter veldig med både tempo, utholdenhet og fysisk styrke. Han er ikke vant til å måtte slite mot 2 meter høye og 100 kilo tunge midtstoppere, og han er ikke vant med at sidebackene er dobbelt så kjappe som han selv. Jeg tror Luques begrensede hurtighet og manglende taktiske evne er hovedårsaken til at han ikke lykkes. I tillegg så viser han ei heller viljen.

Om dette er fellesnevneren for alle sør-amerikanere og spansktalende raringer som har prøvd seg i denne klubben er vanskelig å si. For Solano hadde jo ikke særlig stor fart da han kom, men han har jo en god taktisk evne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #25 på: 04. Sep. 2006, 23:24 »
Når vi ikke vil signere Woodgate fordi vi må betale lønninger til han bør vi heller hvertfall ikke signere Tristan.... Nei, har skulle ressursene vært brukt til å hente Woodgate....
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #27 på: 05. Sep. 2006, 16:52 »
Sitat fra: "Gonzalez"
Når vi ikke vil signere Woodgate fordi vi må betale lønninger til han bør vi heller hvertfall ikke signere Tristan.... Nei, har skulle ressursene vært brukt til å hente Woodgate....

Hehehe skulle ikke forundre meg om Roeder henter Tristan nå. Det hadde tatt kaka. Var det ikke gjennomsnittsalderen han skulle ha ned. Campbell var jo for gammel, men ikke Sibierski. Nå kan det bli spennende å se om Tristan er ung nok.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #28 på: 05. Sep. 2006, 17:00 »
Sitat fra: "Mack"
Sitat fra: "Joakim"
Hadde det ikke vært for fryktelig dårlig erfaring med spansktalende spillere, så hadde jeg vært ekstremt positiv. Nå er jeg skeptisk.
Tristan er en god spiller, men jeg er ikke så sikker på om han nødvendigvis vil være en god spiller for oss.
Og ettersom han er frigitt må han ha sett sine beste dager.

Jeg tenker noenlunde likt som deg angående dette. Det har vi jo også snakket om tidligere. Allikevel er Tristan litt annerledes bygget enn de andre spansktalende spillerne vi har henta. I tillegg er han av type en slik spiller vi trenger. Det å hente han gratis innebærer heller ikke noen voldsom risiko med mindre han forlanger en voldsom lønn. Tristan vil normalt ikke kunne være blant våre 11 første. Men vi trenger litt backup, og om han skulle overraske er jo det bare positivt.

Enig med denne.

Det mer jeg har fundert på det, det mer kommer jeg frem til at både Scaloni og Tristan antagelig ville være verdt et forsøk. Mulig begge er over toppen, men jeg tror de kan bidra til å gjøre Newcastle bedre. Haken må isåfall være om de skal kreve høy lønn.
Men Tristan har iallfall vert en fryktet goalgetter og kan helt klart forsterke stallen vår. Scaloni tar jeg også glatt imot. Han kan vel operere både som høyreback og midtstopper. To posisjoner hvor vi strengt tatt trenger forsterkninger. I tillegg har jo Scaloni allerede PL erfaring. Så under forutsetning av at ikke lønnsutgiftene med disse to blir for høye ville jeg stemt ja til å hente dem, hvis jeg ble spurt.
Man kan jo også håpe at det får fart på Luque å gjenforene ham med gamle lagkamerater. Men man kan jo håpe på å vinne i Lotto også...  :?

I den artikelen om at Bolton og Newcastle er interessert virker det som om Bolton er mest aktuelt for Tristan dessverre.

Samtidig melder Sky her at Scaloni gjerne vil tilbake til West Ham. Det er vel forståelig nok ettersom han allerede har vert der og at to av hans landsmenn er ankommet. Spørs derimot om West Ham er interessert i Scaloni igjen ettersom de allerede har forsterket høyrebacken.

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Diego Tristan
« Svar #29 på: 06. Sep. 2006, 00:49 »
Holder med chickenman om at vi bør gå for begge, da begynner endelig stallen våres å se slagkraftig ut og som om den tåler en del skade problemer osv. Er ikkje sikker på at disse spillerne vil forsterke oss så veldig, men dei vil heller ikkje koste oss mer enn lønn og sign on fees. Derfor ville eg sett at me tok sjangsen, spesielt om me fikk 1 års kontakter med opsjon på forlengelse.
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger