20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 83477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Roeder - så ille likevell?
« Svar #330 på: 26. Feb. 2007, 22:04 »
Jeg er enig i veldig mye av det som skrives der.
Samtidig så er det ingen tvil om at Martins trenger en bedre partner enn Sibierski. Selv om Sibierski har fått en ny vår under Roeder, så synes jeg ikke han greier å fremstå på den måten jeg hadde ønsket. Han vinner det meste i lufta, og viste seg uvurderlig defensivt for oss mot både Zulte og Wigan. Men han greier ikke tilby Martins den assistansen jeg synes Martins trenger. Og jeg synes vi er avhengig av å ha stor fart i Milner og Dyer for å avlaste Sibierski igjen.

Jeg tror, at ved å få tilbake Michael Owen, vil vi ha et spisspar ikke ulikt Shearer-Ferdinand. Ikke at spissene er så fryktelig store og sterke og gode i lufta, men det er to tilsynelatende like spillertyper, som begge jakter mål. Ruud Gullit vil selvsagt banke på døra og si at "det er jo umulig". Men det viser vel bare hvorfor Gullit er en TIDLIGERE manager i Newcastle. Michael Owen er den som lukter sjanser før de oppstår. Han kan lese hvor en ball kommer til å sprette, og han har startet løpene sine halvsekundet tidligere enn Martins, noe som gjør at han får et forsprang på forsvarsspillerne til motstanderen.

Og med Shola i tillegg til de to, og kanskje enda en klassespiss, så har vi absolutt grunn til å se lyst på livet foran motstanderens mål. Så er Sibierski en mann vi kan bruke litt her og der og overalt, dersom vi trenger hans ekstreme ferdigheter i luftrommet. En litt sånn Jostein Flo-type.

Men det er ingen tvil om at vi må forsterke forsvaret. En lagdel som ikke nevnes med et kløyva ord. Roeder har ikke greid å gjøre noe med et svakt forsvar. Han har prøvd Taylor, han har prøvd Moore, han har prøvd Bramble og Ramage og gudene vet hvem han ikke har prøvd. Og han har hentet inn Gooch på lån. Gooch har foreløpig klart seg bra, men spørsmålet er hvem som skal være hans partner. Roeder virker veldig villig til å gi Bramble en siste sjanse, mens vi supportere nok vil ha roen til Taylor. Og ikke har vi backer. Han har prøvd Edgar, med en viss suksess, og han har prøvd Huntington, med bare delvis suksess. Begge disse to er stoppere.

Han har prøvd Babayaro og Carr, uten særlig suksess. Han har prøvd Duff, med en viss suksess. Men han er ving.

Dermed har Roeder en veldig utfordrende jobb foran seg i sommer. Han må få på plass nye backer og stoppere. Og han må få inn stabile, varige løsninger på disse plassene.

Men han har startet å snu skipet sånn gradvis. Og selv om vi fortsatt har noen feilskjær, så er kurven noe rettere enn tidligere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

djmattis

• Gjest
« Svar #331 på: 27. Feb. 2007, 14:55 »
Michael Owen er den som lukter sjanser før de oppstår. Han kan lese hvor en ball kommer til å sprette, og han har startet løpene sine halvsekundet tidligere enn Martins, noe som gjør at han får et forsprang på forsvarsspillerne til motstanderen.

er det ikke det Martins gjør hver eneste gang han får sjansen?
 ???

jeg kan vedde samtidig på att martins har kommet  en god del lenger på 3 sekunder enn Owen noen gang kommer til å gjøre igjen.
Driver ikke å rakker ned på Owen men Martins har jo vist gang på gang i år at han er der det skjer hele tida.
Mitt synspunkt da.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 27. Feb. 2007, 18:18 »
Jeg er uenig med deg. Hvis du ser nøye, så ser du at Owen får 2-3 meter til motstanderen, med en gang han mottar ballen, mens Martins må løpe fra dem for å få 2-3 meter. Og det ETTER å ha mottatt ballen.

Jeg så gang på gang mot Wigan at Martins startet det lille halvsekundet forsent til å kunne utnytte stussene til Sibierski. Han "venter" til han ser hva som skjer, før han løper. Og da kommer han akkurat litt for sent.

Martins er en kanongod fotballspiller, men han leser ikke spillet på samme måte som Owen. Owen har en merkverdig evne til alltid å være der ballen detter ned. Martins må løpe dit ballen detter ned, i det ballen detter ned. Owen står der allerede.

Jeg er faktisk 99,99 prosent sikker på at Owen hadde fått minst to gedigne sjanser mot Wigan, om han hadde spilt. Og da mener jeg om han hadde spilt på bekostning av Sibierski. Og jeg tenker selvsagt på en Owen i toppform.

Ja, Martins er raskere enn Owen, men jeg vil faktisk hevde at Owen sparer seg de tre sekundene Martins bruker på å løpe fra A til B, ved at han har løpt fra A til B før ballen har forlatt punkt A.
Det er det som skiller en meget god spiss med meget gode avslutningsferdigheter, til en født goalgetter.

Og da driver jeg ikke og rakker ned på Martins. Men Owen har jo vist gang på gang at han er der det skjer, når det skjer. Martins er der det skjer halvsekundet ETTER at det har skjedd.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 27. Feb. 2007, 18:33 »
Jeg er uenig med deg. Hvis du ser nøye, så ser du at Owen får 2-3 meter til motstanderen, med en gang han mottar ballen, mens Martins må løpe fra dem for å få 2-3 meter. Og det ETTER å ha mottatt ballen.

Jeg så gang på gang mot Wigan at Martins startet det lille halvsekundet forsent til å kunne utnytte stussene til Sibierski. Han "venter" til han ser hva som skjer, før han løper. Og da kommer han akkurat litt for sent.

Martins er en kanongod fotballspiller, men han leser ikke spillet på samme måte som Owen. Owen har en merkverdig evne til alltid å være der ballen detter ned. Martins må løpe dit ballen detter ned, i det ballen detter ned. Owen står der allerede.

Jeg er faktisk 99,99 prosent sikker på at Owen hadde fått minst to gedigne sjanser mot Wigan, om han hadde spilt. Og da mener jeg om han hadde spilt på bekostning av Sibierski. Og jeg tenker selvsagt på en Owen i toppform.

Ja, Martins er raskere enn Owen, men jeg vil faktisk hevde at Owen sparer seg de tre sekundene Martins bruker på å løpe fra A til B, ved at han har løpt fra A til B før ballen har forlatt punkt A.
Det er det som skiller en meget god spiss med meget gode avslutningsferdigheter, til en født goalgetter.

Og da driver jeg ikke og rakker ned på Martins. Men Owen har jo vist gang på gang at han er der det skjer, når det skjer. Martins er der det skjer halvsekundet ETTER at det har skjedd.
Veldig enig! Veldig bra forklart! Kan jo ikke misforstå din mening her.

djmattis

• Gjest
« Svar #334 på: 27. Feb. 2007, 23:20 »
Bra forklart men ikke nødvendigvis riktig.
Bare Owens glassbein kan klare flere enn 10 kamper er jeg fornøyd.
Er vel egentlig mere bekymmra for åssen de 2 miniputtene skal passe sammen egentlig.
Jeg vil heller spille med Martins enn Owen hvis man skal tenke lenger forover i tid.
Får man solgt Owen til Liverpool for 11-12 mill så blir jeg mere enn fornøyd.
Er ikke like begeistret for Owen, eller rettere sagt aldrig vært helt begeistret for kisen.
Kult at han valgte oss liksom men ble vel mere skadeglad for at vi stjålet han foran nesen på Liverpool kompisene mine enn at vi trengte han.
Og nå har vi jo fått bevist at han ikke holder, bokstavelig talt.
Blir spennende å følge med på, får håpe de tar helt av og putter 15-20 mål hver pr. sesong.
De fleste store klubbene har jo minst 2 spisser som spruter inn mål, kunne trengt det vi også om vi skal hevde oss i Europa.

djmattis

• Gjest
« Svar #335 på: 28. Feb. 2007, 00:37 »
Har ikke Woodgate gått over på permanent basis til Boro?
skrevet kontrakt og allt?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 28. Feb. 2007, 07:01 »
Har ikke Woodgate gått over på permanent basis til Boro?
skrevet kontrakt og allt?
Nei, han vil vente å s an situasjonen, så muligheten er der enda! 

djmattis

• Gjest
« Svar #337 på: 28. Feb. 2007, 11:08 »
Wow!
da er det ikke noe å vente på, jeg har en invalid woody som midtforsvarer i stedet for bramble sammen med onyewu anyday, genialt!
får håpe dette kan funke med tanke på at real og new har et bra samarbeid!

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #338 på: 28. Feb. 2007, 13:48 »
Får Roeder inn tre-fire forsterkninger samtidig med at Owen blir skadefri og 'fit for fight', slik at han kan danne spisspar med Martins kan det bli virkelig moro i tiden fremover.
Så får vi heller enn så lenge holde ut med spillernes variable prestasjoner utpå gressmatta.

Jeg er ikke enig i alle avgjørelser Roeder tar når det gjelder lagoppstilling ol., men må si meg enig i at han under de rådene forholdene har gjort så bra han kan og jeg tror han ved å finne de rette forsterkningene (helst unge, lovende spillere og får kvittet seg med dagens daukjøtt) kan gjøre Newcastle til en interessant klubb å følge de kommende årene!!

Newcastle er klubben for hjertet!

Alltid.
Uansett.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Glenn Roeder
« Svar #339 på: 05. Mars 2007, 13:25 »
Glenn Roeder holder som kjent på å ta UEFA A trener lisens, og er i sluttfasen av dette kurset. Det er nok utvilsomt en del å lære her, og sikkert mye han kan ta med seg videre. Man lærer jo så lenge man lever, og blir vel aldri "helt ferdig utlært".

Han har nå fått prosjekt med å studere AC Milan sine treningsmetoder, og han kan vel ærlig talt ikke få en bedre klubb å studere, et ypperlig prosjekt for vår "kjære" manager. AC Milan er en av verdens beste klubber, og Carlo Ancelotti en av verdens beste trenere. Her er det helt sikkert mye å hente og mye å lære, som sikkert kan videreføres til NUFC!

På en annen side skal det bli bra når han er ferdig med "kurset", slik at Roeder kan gjøre jobben sin som er å lede NUFC. Kurset har utvilsomt vært til stort "bryderi", både for Roeder og klubben vår generlt! At vår manager i viktige faser av sesongen må tilbringe mye tid på dette kurset har ikke vært optimalt, men håper i det lengste at dette har gitt han noe å "ta med videre", slik at det kommer klubben vår til "gode" neste sesong!

Les resten her

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 05. Mars 2007, 18:35 »
Eg har tru på at Roeder berre vil utvikle seg meir og meir som manager. Han har nok ein del å lære, men eg syns ikkje han er så gale som enkelte skal ha det til. Han gjer riktige kjøp og er kresen på transfer-markedet, som er viktig om vi skal ha ambisjonar om å bli ein toppklubb, bl.a er eg einig i at vi ikkje bør hente ein såpass skadeutsatt spelar som Woodgate, dog skulle eg gjerne sett Sol Campbell i Newcastle-drakt.

I tillegg kan det virke som det er bra miljø og speleglede i laget, og full innsats, særlig mot topp-laga. Hadde vore bra om laget kunne hatt samme innsatsvilje mot antatt svakare lag.
Tabellposisjonen er omtrent maks av det ein kan vente av eit lag som har minst 10 skada spelarar kvar kamp, dette gjer det umulig å få laga ein fast stamme i laget og eit tydeligare spelemønster.

Om Newcastle kan få ordne opp i skade-problema og kvitta seg med spelarar som Moore, Bernard, Babayaro, Bramble, og Luque, ser eg lyst på framtida i klubben.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 06. Mars 2007, 20:31 »
Det er nytteløst å drømme om Mourinho. Han vil være høyaktuell for mange veldig store klubber til sommeren. Sannsynligheten tilsier at Capello gir seg i Real Madrid. Og det er vel ingen stor hemmelighet om Real-ledelsen har Mourinho øverst på sin ønskeliste. Mourinho blir IKKE Newcastle-manager i 2007. Det kan vi si med 100% sikkerhet allerede nå.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 06. Mars 2007, 23:21 »
Det er nytteløst å drømme om Mourinho. Han vil være høyaktuell for mange veldig store klubber til sommeren. Sannsynligheten tilsier at Capello gir seg i Real Madrid. Og det er vel ingen stor hemmelighet om Real-ledelsen har Mourinho øverst på sin ønskeliste. Mourinho blir IKKE Newcastle-manager i 2007. Det kan vi si med 100% sikkerhet allerede nå.
Helt enig Joakim! Livlig fantasi og drømmer er greit, men man må ikke glemme å skru på "virkelighetsknappen" av og til!

Kan i tillegg til Real Madrid nevne at Bayern Munchen, Milan og Inter har vært linket til han. Man må også huske på at Morinho ikke har noen planer om å trekke seg som Chelsea manager!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #343 på: 07. Mars 2007, 00:03 »
Helt enig Joakim! Livlig fantasi og drømmer er greit, men man må ikke glemme å skru på "virkelighetsknappen" av og til!

Kan i tillegg til Real Madrid nevne at Bayern Munchen, Milan og Inter har vært linket til han. Man må også huske på at Morinho ikke har noen planer om å trekke seg som Chelsea manager!
Det gikk også rykter om at John Terry signerte ny kontrakt med Chelsea hvis han fikk garanti for at Mourinho fortsatte som Chelsea-Manager i flere år til.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #344 på: 07. Mars 2007, 13:22 »
Og hva skal egentlig NUFC med Mourinho som manager? For det første vil han bli kostbar som F... bare for å komme til SJP. Så vil han aldri få innfridd sine ønsker om cashflow til spillerkjøp. -Selv om tanken er hypotetisk lukter den bråk og kaos på SJP, og en rasering av jobben som er gjort både i Akademiet og med 1. laget.

Selv om Mourinho sikkert er klar over dette skulle det ikke forundre meg om han ville ta jobben i NUFC. Dog mot en fet kontrakt. Han har jo uttrykt at han ikke tar det så tungt om ham må forlate Chelsea til sommeren. For da vil han innkassere millioner, og gå rett inn i en ny jobb i løpet av et par måneder. Med en slik holdning ville jo en jobb i NUFC passe han perfekt.
Livet er svart/hvitt!