20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Levadia - Newcastle (Uefa cup)  (Lest 26117 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Levadia - Newcastle (Uefa cup)
« Svar #105 på: 14. Sep. 2006, 19:47 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Sitat fra: "Romance"
Tydeligvis ikke bra nok at vi vinner kampen og nå.. Herregud

Det samme tenkte jeg.

Men når noen først har bestemt seg for at Roeder er en dårlig manager, så kan ingenting forandre på det.

Da holder det ikke å "bare" vinne 1-0 engang. Vi angrep mye, og skulle hatt flere mål, og dominerte kampen slik som vi skulle. Forsvaret er bare for dårlig på markeringspillet, og flere av spillerne virket ikke hundre prosent interesserte i dag.

Men jeg tror ikke at det er nødvendig å kjøre på med 100% innsats i en slik kamp.

Mulig dere er fornøyd når manageren ikke klarer å få spillerene til å virke 100% prosent interessert under årets viktigste kamp (ifølge Ameobi). I tillegg er det greit at forsvaret ikke greier å markere, siden vi vinner 1-0 mot dette mektige laget.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #106 på: 14. Sep. 2006, 20:33 »
Jeg kan beskrive hva jeg syntes om kampen med en setning:

Jeg er fornøyd resultatmessig, men ikke prestasjonsmessig.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 14. Sep. 2006, 20:59 »
Det er "job done". Verken mer eller mindere.

Første omgangen ble for min del ødelagt av at streamen altid hang seg opp og tok seg lange pauser. Men fikk skikk på saken til andre omgang gjennom diverse tiltak.
Kjapt oppsummert gjør vi jobben uten å imponere. Den som har fulgt bare litt med i europeisk cupfotball de siste årene vet at dette ofte er nøkkelen til suksess. Det trenger ikke være det, men det kan godt være det. Og selv om vi lever farlig ved et par anledninger sitter jeg gjennom hele andre omgangen med følelsen av at Newcastle er overmakten på banen. Skulle de utenkelige skje at Levadia hadde utlignet kan vi jo bare spekulere i hvorvidt Newcastle hadde vert i stand til å score ett til. Det er det imidlertid liten vits i da vi aldri vil få et svar uansett.

Litt smårusk nå og da i den bakre 4'ern i dag også, men en forbedring fra Fullham kampen. Først og fremst fordi vi står etappen ut, og ikke bare 80 minutter. Om det skyldes at en viss Bramble måtte av eller ikke blir også bare spekulasjoner, så jeg velger å droppe den.

Ellers syns jeg nok engang Martins er frisk og viser at han så gjerne vil, men får det bare nesten til. Tror han slår til bare han blir skikkelig varm i trøya.
Også morsomt at Sibierski takket for tillitten med å bidra med nettop det han var hentet til, å heade baller inne i boksen. Så får det heller bare våge seg at de hardeste kritikkerne uansett ikke kan bli fornøyd med det fordi han heter nettop det han heter, og ikke Woodgate eller Campbell.
Milner fortjener pluss for et friskt innhopp. Lykkes ikke helt men bidrar, og viser at han har noe å fare med på høyresiden. Litt tid nå og forhåpentligvis kan Milner legge bak seg denne tvilsomme "nesten overgangen" og konsentrere seg fullt og helt om det han er best på: rollen som høyreving og servitør gjennom gode innlegg.
Og idag skjer faktisk det nesten utenkelige: Albert Luque fortjener litt ros for at han faktisk gidder å prøve. Han går faktisk inn i en hodeduell. Jada, han taper den, men innkastet får vi etterpå. Rett etterpå får han igjen ballen, og prøver ikke på noe imponerene "fiks faks", men spiller ballen greitt til en medspiller. Han kommer også til et innlegg som aldri blir noe ut av. Ikke allverdens, men fremgang for den Albert Luque vi kjenner i Newcastle iallfall.

Ellers ser jeg fortsatt det jeg har mislikt sterkt altfor lenge i Newcastle. Vi gjør det altfor ofte vanskelig for oss selv. Man tar seg ikke tid til å få balanse i laget og ordentlig kontroll over ballen. I stedet velger man altfor ofte å slå litt dårligere pasninger enn nødvendig til medspillere. På den måten klarer vi utmerket godt å sette oss selv litt på etterskudd og gjøre det vanskeligere for oss selv enn nødvendig.

Kort oppsummert ser man en viss forbedring fra Fullham kampen. Men det er fortsatt et stort forbedringspotensiale i det vi presterer utpå der. Men vi vinner, riktignok uten å imponere, men på bortebane i Europa er det faktisk nok.

Jeg tror vi tar oss ganske greitt videre til gruppespillet nå.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 14. Sep. 2006, 21:00 »
Ingen er fornøyd med at vi bare scorer ett mål, kanskje bortsett fra Roeder. Og vi spilte ikke en spesielt god kamp, men det hadde jeg heller ikke ventet.

Vi sliter litt med å få spillet til å sitte, men jeg synes innsatsen er ganske god i dag. De aller aller fleste jobber veldig hardt og godt.

Sibierski og Emre er våre beste. Sibierski er den som jobber hardest, mens Emre fordeler baller enkelt og greit. Martins virker frisk, selv om han mangler en del på toppformen. Men han kommer seg. Et par klassiske Bellamy-løp hvor han viser hvor stor fart han har. Hadde håpet at høyrefoten hans var bedre enn den viste seg i dag.

Jeg synes vi gjør en godkjent kamp. Vi spiller ikke spesieløt bra, men vi er klart mer opptatt av å holde ballen i laget, og ikke risikere noe. Vi forsvarer oss relativt greit, men jeg skulle gjerne sett at vi hadde scoret minst ett mål til. Det er "job done", men ikke stort mer. På hjemmebane er det bare å benytte samme taktikk som mot Ventspils. Denne gangen har vi spisser som skal greie å score mål.

Honnør til Milner som leverer flere meget gode innlegg i både første og andre omgang, og som jobber som han skal gjøre. Håper han får fornyet tillitt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 14. Sep. 2006, 21:20 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "Romance"
Tydeligvis ikke bra nok at vi vinner kampen og nå.. Herregud

Mot et slikt bakgårdslag bør vi prestere også spillemessig. Noe vi nok en gang ikke gjorde. Mulig du er fornøyd med spillet men det er ikke jeg.

Nei jeg lurer virkelig på hva som må til for å få deg fornøyd Asbjørn. Jeg sier ikke at vi storspilte, men vi vinner 1-0 ENKELT og greit. Bra debut av Sibierski.
Milner, Emre, Martins og faktisk Carr synes jeg utmerker seg mest. Carr er en absolutt godkjent høyreback etter min mening. Martins viser til tider sin ekstreme hurtighet og er et friskt pust i dag. Han får hull på byllen snart.
Jeg er for at Duff, Milner og Zog skal spille. Zog som venstre midtbane/ving, Milner som høyre midtbane/ving og Duff som en som farer foran midtbaneleddet, eller eventuelt høyre/venstre VING. Martins som spiss, og Emre - Parker på midten. Emre som playmaker og evighetsmaskinen Parker som arbeidsjern.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 14. Sep. 2006, 23:28 »
Dette var bare  minimum av kva ein kan forventa.
1-0 mot eit estisk lag bør ein kunna forventa.
Me har til gode og spilla ein god kamp denna sesongen?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 14. Sep. 2006, 23:28 »
Jeg gir vel blanke fitte i om vi spiller med 10 mann i forsvar og er feige, sålenge vi vinner kamper.. Det er jo det fotball dreier seg om!

Sitat fra: "playah"
faen....når Newcastle bare vinner 1-0, betyr det at det andre laget får tro på å vinne og gå videre til gruppe spillet.

Haha, du har mastergrad i psykologi ser jeg.. Eller så tenker jeg VI tenker at vi allerede har en ben inn i gruppespillet, og at vi HVERTFALL IKKE skal la den sjansen gå fra oss..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 14. Sep. 2006, 23:39 »
3 poeng er like mye verd om en vinner 1-0 eller 100-0. Håper inderlig dere forstår det. Dessuten er det resultater som teller i fotball, det er derfor fotball spilles, for å lage mål.

PS! Dette var bare en oppfriskning av hva 3 poeng er, for dere negative surmulere som ikke ser lys i tunellen.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 15. Sep. 2006, 00:04 »
Alle er fornøyd med 3 poeng i dag. Ingen sier noe annet.. Men hadde vi spilt som dette mot et hvilket som helst PL lag hadde vi fått grus. Noen her inne er kanskje overnegative, men det er også andre som nekter å se at vi faktisk spilte en dårlig kamp og som vi var "heldige" å fikk med oss 3 poeng fra. Levadia skulle/skal ALDRI være noen trussel for et skjerpet Newcastle lag. Men i dag kunne de like gjerne ha stjålet med seg et poeng pga - ja, kall det hva dere vil, men jeg syntes det ser ut som om mange av de er uinterreserte i å jobbe for en seier.

Vi kommer til å gå videre til UEFA, noe som er veldig gledelig for alle Newcastle supportere!:) Men spillmessig MÅ vi skjerpe oss før kampen mot West Ham.

Det mange hadde forventet seg i dag var kanskje et mer løssluppent Newcastle som ville bevise at det faktisk ligger noe i laget etter en del pepper de siste ukene. En skuffende forestillig, men gledelig resultat! :D

JonasG

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #114 på: 15. Sep. 2006, 00:43 »
fikk vi 3 poeng idag?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 15. Sep. 2006, 01:25 »
hehe, nei, vi gjorde vel teknisk sett ikke det!;)

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
0-1 er bra uansett i internasjonal fotball.
« Svar #116 på: 15. Sep. 2006, 10:35 »
Selvfølgelig hadde jeg helst sett at Newcastle hadde vunnet med mer enn 1-0. -Og det burde de i denne kampen. Men det er vel en kjent sak at i internasjonal sammenheng så har de aller fleste lag to mål for øye i bortekamper: Å holde nullen og få seg ett mål. -Greier man en av delene har man oftest et godt utgangspunkt før returmatchen på hjemmebane (om man da ikke taper f.eks. 1-5  :wink: ).
Newcastle greide begge deler. -Så jeg depper ikke.

Det jeg imidlertid savnet var å få se angrep som gikk raskt gjennom midtbaneleddet. Det slås for mye på tvers, og t.o.m. bakover. Det blir til tider for omstendelig. Martins hadde et par gode forsøk på veggspill med løp, men bl.a. N'Zogbia valgte å slå bakover til midtbanen.
Livet er svart/hvitt!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 15. Sep. 2006, 12:16 »
Sitat fra: "Fredrik"
3 poeng er like mye verd om en vinner 1-0 eller 100-0. Håper inderlig dere forstår det. Dessuten er det resultater som teller i fotball, det er derfor fotball spilles, for å lage mål.

PS! Dette var bare en oppfriskning av hva 3 poeng er, for dere negative surmulere som ikke ser lys i tunellen.

Nå får vi neppe 3 poeng for å vinne denne kampen.

Du lurer på hva som skal til for å få meg fornøyd. Det lurte du også på når vi ledet 1-0 mot mektige Fulham, hvor du danset på skyene over at jeg hadde tatt feil om Newcastle og Roeder. Hvordan det endte og hvor du ble av bør vi ikke si noe mer om. Men må innrømme at det er litt festlig at du spør om det samme etter denne sterke seieren.

Ellers eier ikke dagens Newcastle lag framdrift. Det spilles stort sett på tvers eller bakover, akkurat som under Kenny Dalglish. I tillegg blir det slått altfor mye langt på Martins & Co, som knapt vet hva hodedueller er. Mulig du blir imponert over slik fotball, men det blir ikke jeg. Roeder burde ta en titt på hvordan Man Utd spiller angrepsfotball.

Det komiske var at vi nesten klarte å miste seieren ved et par anledninger, mot dette båkgårdslaget. Dette pga personlige feil, som Newcastle er eksperter på.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."