20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Levadia - Newcastle (Uefa cup)  (Lest 26132 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Levadia - Newcastle (Uefa cup)
« på: 25. Aug. 2006, 13:17 »
tror de er fra estland. blir vel walkover til gruppespillet dette!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1 på: 25. Aug. 2006, 13:23 »
Det bør bli rimelig greit å ta seg videre herfra i hvertfall. En meget god trekning for Newcastle!

For selv om jeg aner absolutte ingenting om dette Estiske laget, så kan jeg ikke tenke meg annet enn at her avanserer vi enkelt. Brann røyk riktignok ut mot en gjeng amatører så undervurderng er skummle greier, men regner med at Roeder gjør hjemmeleksa og forbreder gutta på riktig måte slik at vi unngår den store flausen.

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25. Aug. 2006, 13:26 »
Eit raskt søk på internett har gjeve meg følgjande informasjon om Levadia Tallin: Stifta i 1999, vunne den estiske ligaen tre gonger. Første lag frå Estland som har kome so langt i Europacup, etter å ha slått FC Twente frå Nederlandsk Eresdivisie 2-1 samanlagt. Spelarstallen består i stor grad av estiske spelarar, berre eit fåtal litauerar og ein russar kjem frå andre land.

LAH

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25. Aug. 2006, 13:32 »
Levadia var med i UEFA-cupen sesongen 2004-2005. Der ble de slått ut i andre kvalifiseringskamp mot Bodø/Glimt. Begge lagene vant 2-1 på eget gress, og det hele ble avgjort på straffekonkurranse som Bodø/Glimt til slutt vant 8-7.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 25. Aug. 2006, 13:42 »
det blir værre for start som møter ajax. dette blir gøy

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 25. Aug. 2006, 15:19 »
Forøvrig litt mer info om våre motstandere:

Stiftet i 1998 som FC Levadia Maardu før de året etter ble stiftet som FC Levadia Tallinn

Drakter:
Hjemme/Borte
/

Kadrioru Stadion har plass til 4750 tilskuere og ser sånn ut:

Ser forøvrig ut til at de leder den estiske serien.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12. Sep. 2006, 10:38 »
tror på dette laget:

-----------Given------------

carr   Moore    Taylor   Bernard

Solano   Parker  Emre   Duff

-----Rossi--------Martins

subs: Harper, Bramble, Zog, Ameobi, Butt, Milner, Ramage
Andreas Martins

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12. Sep. 2006, 10:58 »
blir nok ikke toppet lag

harper
ramage taylor moore bernard
solano butt parker nzoggy
luque siberski
ax

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12. Sep. 2006, 13:19 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12. Sep. 2006, 13:25 »
Kan legge til at Solano har fått en hamstring skade som vi har hatt så få av de 2 siste årene. Han er uaktuell til torsdagens kamp og svært usikker til helgens kamp mot West Ham. Han skal gjennom en røntgen undersøkelse for å se hvor alvorlig det er.

Heldigvis har vi Milner i klubben. En spiller Roeder & Co mente vi ikke trengte. Skader, hva er det??

However, manager Glenn Roeder told me today: "Nobby pulled up in training and we are hoping it is not too serious.

"He will have a scan while we are away and, until we get the result, we do not really know whether he will be with us when we go to West Ham on Sunday."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Milner
« Svar #10 på: 12. Sep. 2006, 14:46 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Kan legge til at Solano har fått en hamstring skade som vi har hatt så få av de 2 siste årene. Han er uaktuell til torsdagens kamp og svært usikker til helgens kamp mot West Ham. Han skal gjennom en røntgen undersøkelse for å se hvor alvorlig det er.

Heldigvis har vi Milner i klubben. En spiller Roeder & Co mente vi ikke trengte. Skader, hva er det??

However, manager Glenn Roeder told me today: "Nobby pulled up in training and we are hoping it is not too serious.

"He will have a scan while we are away and, until we get the result, we do not really know whether he will be with us when we go to West Ham on Sunday."

Vi får krysse fingre for at Milner gjør en god figur i Tallin.
Livet er svart/hvitt!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12. Sep. 2006, 17:31 »
På mange måter er dette den viktigste kampen for Newcastle til nå denne sessongen, slik som Shola sier. Fordi vi har kommet hit, men det er lite verd hvis vi ikke kommer lenger. Og det er de kalde fakta i en vinn-eller-forsvinn kamp (riktignok hjemme-borte kamp da).

Dette skal i utgangspunktet være grei skuring for Newastle. Men i lys av det som har skjedd de siste dagene skal man være forsiktig med å ta for lett på denne oppgaven.
Vi får bare håpe at Milner snart klarer å legge den uheldige episoden med "nesten-overgangen" bak seg, for å klare å konsentrere seg om jobben som vår fremtidige høyreving.
Videre trengs det full skjerpings i forsvaret. Jeg er litt usikker på hvordan nervevraket Bramble takler motgangen etter Fullham kampen. Og derfor bør kanskje Taylor spille i stedet, dersom han kan. I tillegg må det settes ett eksempel for Bramble at han ikke er selvskreven på laget.
Vi skal heller ikke glemme at Levadia allerede har slått ut FC Twente, og Twente kan nok på en god dag stelle i stand hodebry for et Newcastle som har en dårlig dag. Spørsmålet er om Levadia kan det. Tror det var litt "once in a lifetime" at Levadia gikk videre, og tviler vel på at de kan gjøre det igjen. Men vi skal være på vakt.

På vår egen side er Given bankers mellom stengene. PÅ høyreback får han vel som vanlig med seg Carr som egentlig har gjort en god jobb sålangt. På icNewcastle leste jeg at neppe Babayaro eller Bernard kom til å spille, og dermed er det vel atter engang dukket for Ramage på venstrenacken.
I midten der bak er Moore som den eneste trygge midtstopperen vår selvskreven. Jeg håper han får med seg Taylor som partner, forutsatt at han er spilledyktig.

På midten er vel Milner nærmest selvskreven på høyre med Noby ute. Da kan også Duff få muligheten i favouritt posisjonen sin på venstresiden. Sentralt vil jeg helst se Emre og Butt. Liker ikke å sette ut kapteinen vår, men heller det enn å ta noen sjanser pga hans skade mot Fullham, og det tette programmet fremover. Vi skal være mer enn gode nok på midten uansett i denne kampen.

På topp er "new boy" Martins selvskreven. Hvem han bør få med seg avhenger av Ameobis skade. Er det fullt forsvarlig for Ameobi og starte skal han starte, men ved den minste tvil bør han heller hviles. Og med Rossi ute av alt som heter UEFA cup spill er det da dukket for Sibierski.
På benken har vi god ammunisjon i N'Zogbia, som er ung og kan trenge en hvil innimellom. Kanskje kan Pattison også få en mulighet.

Egentlig skal dette være en transport etappe for oss og intet annet. Men tatt i betraktning at dette laget allerde har slått ut FC Twente og at Newcastle sliter litt om dagen er det dessverre ikke så enkelt. Men jeg mener vi skal kunne komme fra denne kampen med eit greitt resultat, tilogmed selv om kapteinen vår får en fortjent hvil.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12. Sep. 2006, 18:07 »
Sitat fra: "amt"
tror på dette laget:

-----------Given------------

carr   Moore    Taylor   Bernard

Solano   Parker  Emre   Duff

-----Rossi--------Martins

subs: Harper, Bramble, Zog, Ameobi, Butt, Milner, Ramage

ser at solano ikke blir med.
rossi får i tillegg ikke spille av ferguson
da prøver jeg meg på dette laget:

----------Given-------------
Carr Moore Bramble Ramage
Milner  Parker Emre Duff

-----Ameobi-----Martins-----
subs: Harper, Taylor, Zog, Sibierski, Butt, Luque
Andreas Martins

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12. Sep. 2006, 18:42 »
Synes Steve Harper bør få spille.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 12. Sep. 2006, 19:19 »
Dette ER selvsagt den viktigste kampen hittil i sesongen! Vi står på terskelen til UEFA cupen, en cup som gir en god slump med penger til klubbkassa!