20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva vil du at vi skal forbedre?  (Lest 9890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Hva vil du at vi skal forbedre?
« på: 14. Mai 2005, 20:23 »
Sommeren nærmer seg med stormskritt, og både undertegnende og Hansen (grafisk og teknisk sjef) har sommerferie med begrensede ting å gjøre. Det vil med andre ord være stort rom til å jobbe med Newutd.com.

Vi har store planer, men på grunn av at vi ikke vil/kan love noe som helst ønsker vi ikke å gå ut med hva dette dreier seg om. Men bortsett fra dette ville det vært greit å høre på hva dere mener om siden og hva dere ønsker vi må forbedre/satse på.

Ingen forslag er dårlige. Noen er mindre gjennomførable enn andre, men her tar vi i mot alle tips.

På forhånd takk.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1 på: 14. Mai 2005, 20:26 »
Gidder ikke lage en ny tråd om det, men:

Hvor ble det av nedlastningsiden på forumet? Hadde vært artig med noe slikt noe, men det tar jo litt plass også da.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #2 på: 14. Mai 2005, 20:33 »
Dette kommer. Vi har bestilt ny server, noe som gjør at vi får 3 ganger så stor trafikk-kvote. Jeg kan garantere deg at nedlastninger vil finnes på Newutd.com innen sesongen starter igjen.

Grunnen til at vi fjernet dette var selvfølgelig at vi ikke hadde kapasitet på serveren til å legge ut downloads. Da vi kun hadde 200-250 unike besøkende per dag lå vi godt under grensen, men når siden etter hvert har blitt så populær som den er er det såvidt at vi ligger under grensen.

Fint at du tok opp dette.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14. Mai 2005, 21:19 »
Siden er bra som den er. Nyhetsoppdateringer hver eneste dag, og positivt at dere skriver nyhetene selv framfor å "linke" til andre sider. Langt bedre synes jeg. Leser engelsk godt, men foretrekker det på den måten newut.com legger det opp til. Er jo også til god hjelp for de som ikke innehar gode engelskkunnskaper.

Selve forumet er bra, men kanskje litt lite aktivitet. Men det går vel i bølgedaler som de fleste andre forum, og så har jo også newutd.com en konkurrent på dette området. Designet på siden er bra, og ligger over standarden av hva en kan forvente av en norsk supporterklubb. Med tanke på at alt dette er frivillig basis, så blir det enda mer imporende. Med frivillig basis mener jeg at newutd.com ikke har innteksgrunnlag som det for eksempel United og Liverpool sine klubber har.(Også den derre norske suppeklubben for Newcastle)

For å legge til noe angående forumet, så bør det fortsette å være åpent. Jeg foretrekker ikke forum som man må være pålogget for å lese. Skriver ikke allverden selv, og liker godt det å bare lese andre sine innlegg.

Mulig jeg beveger meg vekk i fra hva Nordin spurte om, men da får dere heller se vekk i fra dette innlegget.

Rolf

PS!Forøvrig flott at dere har saker på nynorsk og ikke benytter dere av tvunget skriftspråk. Flott skriftspråk det og, og bra at det er likestillt.
Carr har altfor få landskamper for England!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15. Mai 2005, 14:22 »
Forøvrig vil jeg legge til at jeg håper dere fjerner rangeringer basert på antall innlegg. Det hører ikke hjemme på noen forum, da det lett oppfordrer til mange usaklige innlegg kun med hensikt i å øke statusen. Nå er ikke det et stort problem her, eller noe man legger særlig merke til, men med tanke på forumets videre eksistens så håper jeg at dette blir fjernet.

Scenarioet med at en vil få mange som kun skriver for å bli "manager" eller "Styreformann" eller hva de ulike rangeringe måtte hete tror jeg ingen oppegående moderatorer, administratorer og vanlige medlemmer ønsker. Det er noe som kan skje, og det er kun noe som vil få negative følger i forhold til forumet sin kvalitet.

Rangeringer bør kun være de ulike rangeringene som f.eks moderator og administrator, samt vanlig medlem. Skulle man eventuellt vinne en konkurranse eller utmerke seg med god oppførsel og kvalitative innlegg på forumet, så kan en få en øvre grad. Det oppfordrer i alle fall ikke til spamming for å si det sånn. At dere har månedens forumbruker er jo således positivt, da dette er en belønning til de som gjør noe utenom de vanlige, da i positiv retning.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #5 på: 15. Mai 2005, 21:58 »
Hva med om vi beholdt rangeringene og tildelte de litt utfra skjønn? Sånn at hvis Christian har vært veldig flink en stund og skrevet gode innlegg, kunne vi ha oppgradert han litt. Og når han tuller veldig, kan vi sette han litt ned. Kunne også gitt gule og røde kort.
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15. Mai 2005, 23:10 »
Det er jo en annen ide, men krever arbeid fra moderatorene sin side for at dette skal fungere rettferdig. La oss nå si at en bruker skriver mye bra og oppfører seg pent, så kan en passende tittel havne under vedkommendes navn. Likeså, de som hjelper til på siden på en eller annen måte kan få en annen tittel.

Om man oppfører seg dårlig så er jo gult kort en passelig "straff". Gult kort er en advarsel, og får forhåpentligvis vedkommende til å skjerpe inn ordbruken og generell useriøsitet.

En sånn ordning fungerer i alle fall bedre enn den rangeringen basert på innlegg, men like gjerne så kan en jo bare ha "medlem", "bruker" osv under nicket til "oss gutta på gøllve", mens moderatorer og administratorer har sine egne.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #7 på: 16. Mai 2005, 12:10 »
Det ville selvsagt ikke fungert rettferdig med utdeling av rangering utfra skjønn. Og faren ved det er mange sure fjes rundt omkring i landet. Men det har også sine fordeler. Det er mange som da vil smiske veldig med mod'er og admin'er...hehe.

Egentlig er jeg ganske inhabil i en sånn sak. Jeg ser aldri på hvilken status vedkommende har. Jeg kjenner igjen en del navn, og jeg vet hva de står for. Men jeg dømmer aldri utfra antall innlegg.

Dette er egentlig en spennende debatt, og jeg håper det melder seg på noen som kan argumentere for å beholde systemet slik det er i dag.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Mai 2005, 13:53 »
Antall innlegg er jo ikke viktig. Vi trenger jo ikke ha informasjon om hvor mange innlegg en har skrevet! Syntes vi kan kvitte oss med det.

Kommer ikke på mer i farten, men skal tenke over det.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Mai 2005, 14:13 »
Sitat fra: "Mack"
Dette er egentlig en spennende debatt, og jeg håper det melder seg på noen som kan argumentere for å beholde systemet slik det er i dag.

Dagens ordning har ingen virkning, annet enn at den kan føre til såkallt lett spamming for å få opp statusen under nicket. Derfor så er det liten vits i å beholde det nåværende systemet synes jeg.

På alle seriøse forum så er respekt noe man får gjennom kvalitet på innleggene. Hva som står under nicket bryr jeg meg aldri om, da jeg heller ser på hva vedkommende bidrar med, enten i positiv eller negativ retning. Dette er et seriøst forum slik jeg ser det, og da er det unødvendig å ha denne rangeringen.

Når det gjelder:(sakset fra min egen profil)
Ble Medlem: 25 Apr 2005

På en måte er det greitt. Ser når vedkommende ble medlem, og hvor aktiv vedkommende er. Jeg ser aldri på antall innlegg når jeg skal bedømme kvaliteten til en bruker, men dette er informasjon som kan være grei å ha. Da først og fremst når det gjelder å se aktiviteten til vedkommende. Noen annen funksjon ved det ser jeg ikke, men kan for min del gjerne stå. Det er "rangeringen basert på innlegg" jeg reagerer på, som jeg også har nevnt ovenfor.

Noe annet er jo å begrense brukere sin deltakelse i forum som er off-topic. Synd om moderatorene må bruke sin tid på å holde øye med folk som overhodet ikke er her for å diskutere Newcastle. Foreløpig har dette ikke skjedd(etter det jeg har sett), men det er så absolutt noe som vil skje dersom forumet vokser seg stort. Hvordan man skal løse den floken får heller styresmaktene på dette forumet diskutere om det skulle inntreffe.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. Mai 2005, 16:23 »
Kan innrømme at jeg til tider har skrevet litt useriøse innlegg, men slikt har jeg sluttet med nå.

Det er viktig å få litt informasjon over hvor aktiv forumbrukeren virkelig er. Så jeg har litt delte meninger om temaet. Plager meg ikke slik det er nå. Jeg vet ikke om noen som bare poster for å få bedre "status" heller. Slikt er uviktig. Det morsomste er å få seriøse svar på innleggene sine. Utvilsom. :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Mai 2005, 22:56 »
Jeg synes antall innlegg er grei informasjon. Selv om det ikke sier noe om kvaliteten på innleggene, så er det litt kjekt å vite hvor aktiv vedkommende er, som Rolfern snakker om. Disse rangeringene basert på innlegg er jeg helt enig i at kan vurderes fjernet. Og at vi kan erstatte det med stjerner for "månedens forumbruker", eller bruke det som påskjønnelser for andre ting. Gule og røde kort bør også praktiseres, etter samme regler som i fotballen. Du får maks to advarsler (to gule kort), ved en tredje gang, vil man automatisk bli utvist. Man kan også få direkte rødt kort, basert på graden av forholdets alvorlighet. Men dette bør benyttes kun i ekstreme tilfeller. Jeg ser helst at vi deler ut så få gule og røde kort som overhodet mulig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #12 på: 17. Mai 2005, 19:41 »
Må faktisk innrøme at jeg la noen useriøse inlegg for å få økt statusen...:roll:  :roll:

Lars - DRITT FLAU!

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 18. Mai 2005, 11:20 »
Gode forslag det med gule å røde kort....kunne kanskje innført en bedre "disiplin" her inne! Er jo ikke ille nå da, men det kan kanskje hjelpe til med å få det enda bedre...

Men da er det vel moderatorene som sitter med hele og fulle ansvaret med å dele ut kort....så lenge det da ikke begynner å gå på "trynefaktor" så skulle vel det gå bra!

Bjørn - trynefaktor 2
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18. Mai 2005, 13:56 »
Er vel kanskje noen som synst det hadde vært tøft med gult og rødt kort ved nicket sitt?

Et forum vil nok aldri bli 100% ren fra "idiotiske poster" etc. Synst det har vært meget bra her inne sålangt..