20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Ventspils UEFA-cup  (Lest 32146 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Ventspils UEFA-cup
« på: 22. Aug. 2006, 15:27 »
Vi har jo faktisk ingen tråd for torsdagens kamp. Det er jo bare Villa-kampen som diskuteres. Det vil jeg ha en slutt på, derfor oppretter jeg denne tråden.

Torsdag klokken 20.45 braker det løs på St. James' Park. Da skal Ventspils slås, og vi skal sikre UEFA-cupspill. Kampen sendes på britiske Channel Five, og vises selvsagt på Three Lions.

Kan forøvrig også legge til at Newcastle-online oppfordrer alle britiske supportere om å møte på kampen iført skjerf, som en hyllest til Sir Bobby Robson. Jeg har allerede foreslått på newcastle.no at vi følger denne oppfordringen, og stiller til kamp iført skjerf vi også, uansett hvordan vi måtte følge kampen. Enten det er via tv-skjermen hjemme i stua, foran dataskjermen eller på pub. Hva gjør man vel ikke for Bobby?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 22. Aug. 2006, 16:01 »
Det beste med denne kampeen er jo at vi igjen får se Duff springe av seg vettet, Parker takle som om livet hans henger i en tynn tråd, og Zoggie drible, så alle sier c'paz??? :-)
Who else...... Alan Shearer

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22. Aug. 2006, 16:32 »
dette blir en transport etappe, jeg vet at vi må være forsiktige med å si dette. , men jeg tror det er større sjangs for at vi vinner the double en at vi ryker ut. 1,05 i odds gir norsktipping.

Håper at newcastle får det første målet tidlig, slik at de kan senke skuldrene å spille ut ventspils.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 22. Aug. 2006, 17:09 »
Faktisk en mye mer viktig kamp for oss enn mange kanskje tror. Selv savnnet jeg denne tråden før idag men ville vente til jeg kom hjem med å starte den, men Joakim kom meg altså i forkjøpet.

Inn i kampen tar vi med oss en 1-0 ledelse som jeg tror vi bør greie å holde greitt. Så gjenstår det å se hva et noget skadeskutt Newcastle lag kan varte opp med på hjemmebane denne torsdagskvelden.
Det er mer et NÅR og ikke et HVIS, vi blir klare for UEFA Cup.

Det som er problemet foran denne kampen er alle skadene. Det er utrolig at både Emre, Carr, Babayaro, Moore, Given og Ameobi skal slite med skader allerede. Alikevel føler jeg at vi skal være gode nok til å hale i land seieren her nokså greitt. Kanskje vil Luque få muligheten på topp? Med Ameobi sine problemer er det dumt å kaste ham utpå til denne kampen når vi drar til Birmingham for å møte Villa allerede på Søndag igjen.
På backene kan Ramage steppe inn på venstre for Babayaro, og evt. Taylor på høyre som en nødløsning. Men aller helt kunne jeg tenkt meg å sett Solano som høyreback så vi gjør rom for Milner på høyrekant. Hvis Boumsong fortsatt er Newcastle spiller da kan han vurderes i midtforsvaret. Vet ikke om det er for mye sjansespill å starte med Harper imål, men det er vel enda mer sjansespill å risikere Given kanskje? Hvis Emre skal spares åpner der for at N'Zogbia kan gå inn sentralt mens Duff beholder venstrevingen. En slags 4-2-3-1 med Parker og Butt med N'Zogbia, Duff og Milner foran seg til å hjelpe Luque.

Uansett er det viktig å gjøre jobben og ikke ta for lett på kampen da vi nå skal sikre oss UEFA Cup. Som Given også idag sier til Oliver er det viktig med tanke på å hente forsterkninger at vi kan friste med Europacup spill.
Blir spennende å se laget som starter, selv kunne jeg godt tenke meg ca dette (godt nok til å gjøre jobben her):

Harper
--------
Solano
Taylor
Bramble
Ramage
--------
Butt
--------
Milner
Parker
N'Zogbia
Duff
--------
Luque.

Og i mangel av en Three Lions i Gjøvik området kunne jeg godt tenke meg en stream link til å følge de siste 90 minuttene på vei inn til årets spennende UEFA Cup eventyr!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22. Aug. 2006, 18:13 »
Du får heller ta ekspressbussen opp til trønderhovedstaden :P

Og som du sier, denne kampen er uhyre viktig. Selv om det nok skal være en ren transportetappe.

Hvis verken Carr eller Baba blir klar, så mener jeg det sier seg selv at Solano skal ta høyrebacken, og Ramage venstre. Men jeg vil gjerne ha Moore i de bakre rekker, om han kan spille, og da må nok dessverre Taylor vike.

Jeg nekter å tro at ikke Given starter kampen, men jeg vil bli forundret om ikke Luque får sjansen fremfor å risikere Shola.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23. Aug. 2006, 12:22 »
Noen som vet om kampen vises noe sted i oslo?

Tror følgende skadeskutte lag:

----------------HARPER----------------

SOLANO---BRAMBLE--TAYLOR--RAMAGE

-----------PARKER-----BUTT-------------

MILNER------------------------------DUFF

------------------LUQUE------------------
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. Aug. 2006, 12:59 »
haha skal vi spelle med 10 mann?
lt;3 Newcastle <3

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Aug. 2006, 15:25 »
ja :oops:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 23. Aug. 2006, 17:59 »
Hadde ikke helt troen på det selv heller, men nå ser det faktisk ut til at Harper skal spille. Men det er ingen grunn til stor bekymring som artikkelen til Oliver sier.

Det som er et større spørsmålstegn er hvordan back-linja foran ham vil se ut. Som Joakim sier, vil jeg også helst at vår australske venn har en plass i den. Men IKKE hvis han ikke er 100% klar til kamp. Noe jeg dessverre tviler på.

Midtbanen bør være grei da Butt er klar etter helgens smell i hodet. Han får vel selskap av kaptein Parker og enten N'Zogbia eller Duff, og en av dem ute på venstreflanke. På motsatt side tar Milner posisjon dersom Solano må ned som høyreback. Helt fremst bør Luque få muligheten og forhåpentligvis kan han bevise at han faktisk fortjener en mulighet han også.

Tror dette skal gå noenlunde greitt, og at vi endelig snart kan juble for at den heroiske sluttspurten ifjor faktisk ble verdt noe.

Men så var denne streamling linken da folkens?  :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23. Aug. 2006, 19:59 »
Jeg minner om at Three Lions i Trondheim viser kampen.

Altså:

Three Lions i morgen 20.45
Og følg gjerne oppfordringen fra newcastle-online.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23. Aug. 2006, 20:12 »
Fotballpuben i Bergen viser kampen på torsdag, men på søndag må vi prøve å samle oss på Scotsman!

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #11 på: 23. Aug. 2006, 21:06 »
Ja da har vi like godt utgangspunkt som en viss annen kamp for tre år siden, som jeg har glemt...

Denne gangen skal vi klare å gå videre, og vi kommer til å gjøre det. Ventspils er rett og slett så dårlige at vi ikke har noen ting å frykte. Jeg sier ikke dette ofte, men nå sier jeg det. Rosenborg vant jo tross alt 10-0 (?) sammenlagt mot dette laget. Og hvis vi taper denne kampen, så... nei vi kommer ikke til å tape. Gitt at vi stiller med et nogenlunde toppet mannskap. Det er spesielt èn spiller jeg gjerne vil se fra start, og det er Albert Luque.

Satser på denne startoppstillingen:

Given
Carr Taylor Bramble Baba
Solano Parker N'Zogbia Duff
Ameobi Luque

Velger å spare Emre som visstnok har fått seg en liten skade. Uansett så har han lett for å få seg skader nå som kampene kommer tett, og da vil det være lurt å spare han i de kamper det er forsvarlig.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 23. Aug. 2006, 21:31 »
Blir nok Harper i mål men
Uten at det er noe stort problem.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 24. Aug. 2006, 01:48 »
Sitat fra: "NUFCern"

Satser på denne startoppstillingen:

Given
Carr Taylor Bramble Baba
Solano Parker N'Zogbia Duff
Ameobi Luque

veldig enig i denne lagoppstillingen, men tror nok ikke vi stiler med shola. han spares. samtidig så starter harper. butt spiller nok istedenfor shola som defensivt anker. eller så kommer n'zogbia inn og spiller venstrekant og duff skyves frem!

harper
carr taylor bramble baba/ramage
solano parker butt emre duff
luque
Andreas Martins

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 24. Aug. 2006, 12:01 »
hvis vi skal spille 4-5-1 så burde jo zoggy spille sentralt sammen med parker og emre , og ikke jævla butt. nzogbia er bedre, og når vi har bare en spiss trenger vi raske og tekniske folk på midten, noe nzogbia er og butt ikke er!
lt;3 Newcastle <3