20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa - Newcastle 27.08 (C+Sport)  (Lest 50917 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Aston Villa - Newcastle 27.08 (C+Sport)
« Svar #210 på: 27. Aug. 2006, 21:43 »
HOVEDPROBLMET GUTTER PÅ FORSVARET VÅRES ER ET ORD !!!!!!!!!!!!

BALLWATCHING!!!

For guds skyld, må dere se på den jævla ballen hele tiden! Se på ANgel som sniker seg mellom Moore og Bramble, begge ser på ballen. Innlegg, ALLE ser på ballen.

Bare ta en titt på Terry,carvalho Cannavarro, de ser på mann og derfor er de best!
ax

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #211 på: 27. Aug. 2006, 22:05 »
Man må også vise hensyn til at spillere som Terry har Makelele foran seg som gjør jobben mye enklere, hadde Newcastle hatt Makelele hadde Newcastle forsvaret sluppet å presse ballfører. Newcastle velger å stå utrolig høyt på banen, til ingen nytte. Da er det enten eller. Forsvaret følger etter midtbanen for at det ikke skal bli strekk i laget men da blir det alt for mye bakrom og på den måten innviterer man motstanderen til målsjangser, det andre er å legge seg lenger bakpå så bakromet ikke blir så katastrofalt høyt, da må man ha et anker som står i mellom midtbanen og forsvaret og BARE fokuserer på sine deffensive oppgaver, hvis ikke blir det strekk i laget, dårlig press på ballfører og i det hele tatt en enkel jobb for Villa som i tilegg får hjelp av et dårlig forsvar.
iverpool FC

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #212 på: 27. Aug. 2006, 22:34 »
Sitat fra: "geordie-olav"
FYFAEN I HELVETE ")=%("#U/%)(#YT/&!

I blant kan man lure på hvorfor jeg ble Newcastlefan!

Ja, du får begynne å bli supporter av Chelsea da slipper du slike skuffelser som dette!
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 27. Aug. 2006, 23:33 »
hvorfor kan ikke bare parker være det defensive ankeret som han var i fjor?

emre var jo mer defensiv jo!
lt;3 Newcastle <3

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 27. Aug. 2006, 23:41 »
Jeg er skråsikker på at vi trenger ny midtstopper og iallefall en beck. dette bør prioriteres før en ekstra spiss. Slurvete baklengsmål har vert synonymt med newcastle i hele fjor. Vi slapp inn mål mot lillestrøm for helvete! for ikke å nevne de andre treningskampene hvor det fosset inn med baklengsmål.

Å hindre motsdanderen i å skåre mål er like viktig som å skåre mål selv. Jeg begriper ikke hvorfor vi ikke hentet Campel. Klassestopper til en billig penge, massevis av erfaring og han er uten tvil en spiller som kan ruve i en klubb som har topp 6 som målsettning. men nå er det toget gått.
Vi trenger rett og slett en sjef bak der. Bramble virker som en usikker jr spiller. Han har fått nokk kamper til å spille på seg litt rutine, og han har eksistert på denne jorda i 24 år nå. De fleste spillerene i PL lærer seg passning/mottak før de når 24 år. Han er rett og slett ikke god nokk.

Det nytter ikke å spille godt i f.eks 4, of derreter suge max! Midtstoppere skal være den sikreste brikken i et lag! trygghet. Hadde jeg spilt på newcatle, hadde jeg aldri spilt en støttepassning bak til den mannen. I flere situasjoner minner han om en nyfødt kalv, med de touchene sine.

Jeg har tatt feil før, og jeg håper inderlig jeg gjør det nå også, men jeg frykter at forsvaret kommer til å tape mange kamper for oss i år.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 27. Aug. 2006, 23:52 »
Godt at ikkje Martins skade var alvorlig :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #216 på: 28. Aug. 2006, 09:02 »
Spillerbørs:
Shay Given 5
Stephen Carr 5
Celestine Babayaro 5
Craig Moore 6
Titus Bramble 7
Nolberto Solano 5
Emre 6
Scott Parker 6
Damien Duff 6
James Milner 6
Obafemi Martins 6

Albert Luque 5
Nicky Butt 5
Charles N?Zogbia 5

-----------------------------------------------------

Ser at det har blitt laget spillerbørs her på newutd. Men ærlig talt. Bramble Newcastles beste spiller?!?!? Han var jo en katastrofe. Han kan ikke få 7 poeng når man er direkte involvert i begge målene samtidig som man har endel håpløse feilpasninger. Prøver du bare være annerledes med poengene og bevise for noen at Bramble er en god spiller, eller har du bare utrolig lave forventninger til Bramble?

Ser at du prøver å unnskylde deg med at Bramble gjorde noen bra brudd i denne kampen. Ja, men han skal vel ikke bli Newcastle beste spiller bare fordi han tok et par brudd i kampen. Han var direkte dårlig igår. Og det holder ikke med slik innsats. Ser at du ga Bramble en 7'er sist kamp mot Wigan også. Så nå er faktisk Bramble vært Newcastles beste spiller denne måneden, sammen med Scott Parker. Tviler veldig på at hvis det blir en avstemning så vinner Bramble... Jaja... Nok klaging. MEn bra noen tar ansvar og lager poeng. Men 7 poeng til Bramble..... NEI!!!
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #217 på: 28. Aug. 2006, 09:19 »
Bramble var kanskje vår beste spiller etter at Martins måtte gi seg og vi måtte fullføre med 10 mann. Derifra og ut var faktisk ikke Titus så aller værst. MEN hva hjelper det når han spiller elendig den første timen og er mer eller mindre skyldig i begge baklengsmålene?
Da hjelper det ikke at han våkner når kampen er avgjort og piffen har gått ut av resten av laget. Bramble går meg på nervene med sitt utrygge og slurvete spill. Han må skjerpe seg og lære seg å holde konsentrasjonen i samtlige 90 minutter. Det holder ikke å spille brukbart sånn innimellom.

Så jeg håper Roeder setter inn Taylor på bekostning av Bramble i tiden framover. Det beste hadde vært om vi kjøpte en klassestopper (Woody!) som kunne spilt sammen med Taylor også, så kunne også Moore varme benken. Men pr. dags dato så er Moore og Taylor mine klare første valg som stopperpar.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 28. Aug. 2006, 09:49 »
Vi må unngå baklengs det første kvareteret. Vi har en egen evne til å slippe inn billige mål på starten, før vi kommer ordentelig i gang. Slik var det i fjor og!

pane

• Gjest
« Svar #219 på: 28. Aug. 2006, 10:19 »
Hvis det er så enkelt å få en 7er som Bramble fikk, hadde Woody fått 10 i samtlige kamper han spilt. Jekk ned hver spiller med 2 hakk så snakker vi kanskje..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 28. Aug. 2006, 12:28 »
Jeg må bare si at jeg synes det er altforlett for enkelte å "ta" Bramble. Dette utelukkende pga tidligere meritter. Man er vant til at Bramble gjør feil, så hvis man ser noe han kunne gjort bedre, så ignorerer man med en gang det positive Bramble har gjort i kampen, og slakter han ene og alene på grunn av noen småfeil.

Selv mener jeg Bramble er mer uheldig enn direkte dårlig ved førstemålet. Han får ikke klarert ordentlig, men jeg anser det som et uhell, som selvsagt ikke skal forekomme, men som av og til gjør det. Kanskje kunne han ha valgt å klarere på en annen måte, men han hadde ikke all verdens tid til å tenke, og det kan være vanskelig å få et godt treff på ballen når du er litt småstressa. Jeg setter dette på uhell-kontoen.
Andremålet er ikke bare Brambles feil. For det første står jo Babayaro altfor høyt oppe i banen i utgangspunktet. Deretter prøver han ikke å presse ballfører, han løper istedet ved siden av, og stopper opp når ballen spilles gjennom til Angel. Andre feil gjøres her, av BÅDE Bramble og Moore. Ingen av de to følger med på Angels løp, av en eller annen merkelig grunn. Og Given kan ingenting gjøre.

Jeg vil legge hovedskylden på Babayaro her, som har alle muligheter til å ta ut ballfører, eller forsøke å fremprovosere en feilpasning. Han er den eneste som har mulighet til å legge press på ballfører, og skal naturligvis gjøre det. Istedet vandrer han rundt i ingenmannsland, som om han venter at Hughes skal komme på tidenes raskeste 100-meter på høyrekanten. Det gjør han naturligvis ikke, og den groveste feilen skjer altså FØR Angel får ballen. Hvis Bramble sovner, så skal ikke Moore gjøre det. Moore skal være sjefen i forsvaret, og da skal han være våken nok til å passe på at han selv og Bramble gjør det de skal, som er å passe på Angel. Ergo vil jeg legge hovedskylden på at Angel ikke følges, på Moore. Jeg fratar på ingen måte Bramble skyld, men jeg legger ansvaret på Moores skuldre.

Arrester meg om jeg har sett totalt feil nå, men såvidt jeg kan huske var det først og fremst tre mann involvert i andremålet. Tre mann som alle kunne gjort sitt for å hindre baklengs, men det ble gjort feil over hele fjøla, og derfor skal ikke Bramble ha mer skyld enn de to andre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #221 på: 28. Aug. 2006, 13:11 »
Bramble skal ikke ha mer skyld enn de andre, men han skal ha sin del av skylden. For Bramble var absolutte ikke patent den første timen igår, og når dette er mer en vane enn unntaket fra den kanten så er det ikke rart mangge begynner å bli mektig lei av det. Skal Bramble forsvare sin plass i Newcastle så må han skjerpe seg, det holder ikke å vise klasse av og til så lenge han viser mangel på konsentrasjon resten av tiden og oftere enn han viser sitt klassespill.

Jeg gir ikke Bramble skylden for at vi tapte mot Villa, han var slettes ikke alene om å ikke gjøre jobben sin godt nok igår. Mange må dele skylden for baklengsmålene, til og med den vanligvis så stødige Given kan til en viss grad lastes igår. Men grunnen til at Bramble ofte blir en slags syndebukk er fordi han alt for ofte er inneblandet i slurv og tøv som ender i mål i mot oss. Han må rett og slett skjerpe seg og få opp konsentrasjonen hvis han skal ha noen framtid i klubben. Vi har ikke råd til å ha en spiller i backfireren som spiller bra i 2/3 av kampen, men som i den siste tredjedelen mister konsentrasjonen og slurver som koster oss både mål imot og mange poeng. Og Bramble har jo tross alt fått både tid og kamper nok til å vise hva han står for, men feilene kommer fortsatt alt for ofte desverre.

Men for all del,  Bramble er på ingen måte alene om å rote det til i Newcastle forsvaret. Vi trenger egentlig forsterkninger på alle plasser der bak, så la oss håpe at Roeder klarer å skaffe oss både en og to forsterkninger i løpet av uka.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #222 på: 28. Aug. 2006, 14:05 »
---
Oscillons From The Anti-Sun

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #223 på: 28. Aug. 2006, 14:07 »
Jeg er enig i at Bramble har vært utsatt for veldig mye både berettiget og uberettiget kritikk tidligere. Men å si at kritikken mot han i går utelukkende er pga. tidligere feil er jo bare tull. Uheldig eller ei, det spiller ikke noen rolle når man er "uheldig" i såpass mange situasjoner som Titus er. Jeg har ingenting imot mannen, men det er på tide å stikke fingern i jorda og innse at vi kanskje ikke har kvalitetene bak der som vi burde ha hatt om vi har planer om å gjøre det bedre enn i fjor. Det er neppe noen her som har noe personlig imot noen av spillerne, så det er ingen vits i å forsvare dem på et personlig plan, men at Bramble og Baba ikke holder førstelagsnivå er i mine øyne klinkende klart. Kanskje Bramble om noen år, men ikke nå. Om man "kan være" en klassestopper har vel ikke særlig mye å si, så lenge man fortsetter å prestere slik man gjør. Er man ikke god nok pr. dags dato, skal man heller ikke spille. Newcastle United er ingen værna bedrift!
Oscillons From The Anti-Sun

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 28. Aug. 2006, 15:23 »
Nei, vi er ingen værna bedrift. Men grunnen til at Bramble spiller, og spilte hele kampen i går, er at han er god nok.

Mitt poeng er at jeg synes ikke Brambles feil var så alvorlige at han må stemples som syndebukk, når det var spillere i laget som ikke engang prøvde og som spilte langt, langt dårligere enn Bramble i går. Førstemålet er et uhell, som jeg har sagt tusen ganger. En dårlig klarering skjer fra tid til annen i løpet av en kamp. Selv Woodgate kunne vært uheldig med klareringen i den situasjonen. Dessuten er det nok spillere som bør kunne klare å avverge skuddet fra Moore.  

Andremålet er i langt større grad Babayaros feil, da han skal klare å avverge pasningen til Angel. Eller ihvertfall stresse ballfører nok til at pasningen kanskje ikke blir like presis. Istedet står han bare og ser på.
Det er det som er hovedfeilen. Ikke at Bramble og Moore er uoppmerksomme på Angel. Selv om det på ingen måte kan forsvares det heller.

Jeg mener det blir feil å ta Bramble etter dagens kamp. Gutten gjorde sitt ytterste, og han var ikke så dårlig den første timen. Emre og Babayaro var langt dårligere, og fikk rettmessig svi for det. Problemet var at innen den tid var skaden allerede skjedd.

Bramble skal ha sin del av skylda, for de få feilene han gjorde, men å si at han ikke er god nok og at han spilte elendig den første timen synes jeg er å skyte høyt over mål. Ta heller de som ikke prøvde, og som gjorde mest skade av samtlige ute på banen. Bramble var utvilsomt blant våre bedre spillere i denne kampen. Han var en av få som virkelig la sjelen sin i det, og som prøvde så godt han kunne å rette opp et par blundere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon